Hur ofta är era barn förkylda???
14 inlägg • Sida 1 av 1
Hur ofta är era barn förkylda???
Hur ofta är/var era barn förkylda när dom var i Zeldas ålder 15-16 månader??
Anledningen till att jag frågar är att jag tycker Zelda är sjuk hela tiden,,,, Hört nånstans eller läst att barn kan ha en infektion ca 1 gång/månad när dom är små,,,men Zelda är ju sjuk 3 veckor av 4 på en månad. Har hon i alla fall varit nu de sista månaderna. Vill ha massor med svar från er så jag kan stilla min oro kanske,,,,
Anledningen till att jag frågar är att jag tycker Zelda är sjuk hela tiden,,,, Hört nånstans eller läst att barn kan ha en infektion ca 1 gång/månad när dom är små,,,men Zelda är ju sjuk 3 veckor av 4 på en månad. Har hon i alla fall varit nu de sista månaderna. Vill ha massor med svar från er så jag kan stilla min oro kanske,,,,
-

Helen - Alltid online

När jennifer precis hade börjat på dagis var hon sjuk ofta, magsjuk, svinkoppor, förkyld... hon var nog sjuk var femte vecka tror jag,
3 veckor av 4 låter mkt! Hoppas det går över snart!!
Vet ej om mitt svar precis stillade din oro
Har du frågat nån bvc-tant?
Det sägs väl att det är nyttigt att vara lagom sjuk när man är liten så man får ett tränat immunförsvar
Nu kanske Zelda är frisk resten av livet då
3 veckor av 4 låter mkt! Hoppas det går över snart!!
Vet ej om mitt svar precis stillade din oro
Har du frågat nån bvc-tant?
Det sägs väl att det är nyttigt att vara lagom sjuk när man är liten så man får ett tränat immunförsvar
Nu kanske Zelda är frisk resten av livet då
-

acko - Alltid online

Jennifer har varit förkyld två ggr den här terminen. Men på dagis har dom haft magsjuka som vandrat vid två tillfällen, och ingen av gångerna blev hon sjuk! första gången var hon den ENDA som inte blev sjuk, ALLA fröknarna blev sjuka och alla barn. Tänk om hon är immun mot just det magsjukeviruset 
-

acko - Alltid online

Tycker Ella var förkyld väldigt mycket.. Det är hon ofta fortfarande och har ganska ofta ögoninflammation och tidigare var det öroninflammation.. Senast idag fick vi droppar för ögonen. Men hon har ett härligt humör och äter bra och leker mycket
så jag antar att det är som det sägs att detta stärker immunförsvaret
-

Ellas pappa - Alltid online

Det är länge sedan Jesper var så liten, så jag minns inte riktigt. Men, vid den åldern hade han förkylningsastma, som lyckligtvis växte bort efter bara något år, men den bidrog till att han var rosslig och hostig långa perioder. Så det kändes som att han var lite småhängig hela tiden faktiskt. Nu är han nästan aldrig sjuk, tack och lov.
Kalle har inte heller varit sjuk så mycket, men han har ju inte börjat på förskola än, då blir det väl en hel massa sjukdomar.
Kalle har inte heller varit sjuk så mycket, men han har ju inte börjat på förskola än, då blir det väl en hel massa sjukdomar.
-

HelenaS - Alltid online

Sedan Ronja började på förskolan har hon i princip varit sjuk konstant! Inte så illa att hon haft feber och så hela tiden, men den kommer då och då den med...Näsan rinner JÄMT! Hon hinner bara bli frisk så börjar det om stackarn...Men det blir väl så när de börjar träffa så mycket nya barn.. Det var samma sak när vi började gå till kyrkis..Nu har hon feber igen snuttan..
-

ashe2 - Alltid online

Magsjuka har hon faktiskt aldrig fått fast det går runt runt på hennes avdelning hela tiden- PEPPAR PEPPAR!!!!acko skrev:Jennifer har varit förkyld två ggr den här terminen. Men på dagis har dom haft magsjuka som vandrat vid två tillfällen, och ingen av gångerna blev hon sjuk! första gången var hon den ENDA som inte blev sjuk, ALLA fröknarna blev sjuka och alla barn. Tänk om hon är immun mot just det magsjukeviruset
-

ashe2 - Alltid online

ashe2 skrev:Sedan Ronja började på förskolan har hon i princip varit sjuk konstant! Inte så illa att hon haft feber och så hela tiden, men den kommer då och då den med...Näsan rinner JÄMT! Hon hinner bara bli frisk så börjar det om stackarn...Men det blir väl så när de börjar träffa så mycket nya barn.. Det var samma sak när vi började gå till kyrkis..Nu har hon feber igen snuttan..
Jaha,,,så även där har vi det likadant med barna,,,,,,
-

Helen - Alltid online

14 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling