Banner Forum Image

Hur mycket sov era när dom va 2-4 mån?

Diskutera vanliga barnsjukdomar och barns utveckling

Hur mycket sov era när dom va 2-4 mån?

Inläggav hellokitty » fre feb 25, 2011 14:50

Jag undrar om de e något som inte står rätt till med Kasper på riktigt, kan dom sova för mycket? Vet att ja fråga på BVC när han va 1 månad då sa hon att dom brukar sova mycket men när dom e över 3mån att dom e vakna lika mycket som dom sover då. Men Kasper e vaken typ 6h/dygn än? Som nu har han sovit 4h i streck o då väckte Charlie han... Han e nästan alltid glad och nöjd när han väl e vaken så de verkar ju inte så konstigt så? Sen blir de ju så att när han e vaken då vill ja ha honom hos
Mig så mycket som möjligt så de blir inte så mycket o ligga på golvet osså då så han kan inte vända sig ossånt än, behöver man tänka på sådant eller e de "okej" att de blir lite "sent"??
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Re: Hur mycket sov era när dom va 2-4 mån?

Inläggav thepal » fre feb 25, 2011 17:58

Ja min tjeja har alltid sovit väldigt lite. Det har inneburit en del oro för min del, men jag har bara fått till svar att det är så individuellt och att de styr detta helt själva.
Speciellt om de är nöjda och glada. Så njut av den lugna tiden så länge den varar.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
thepal
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » fre feb 25, 2011 20:03

Mina barn har alltid sover mycket. Alma sov länge mer än hon var vaken men så länge som hon var pigg och glad och visade att hon följde med så brydde vi oss inte om det.

Våra barn sover fortfarande mycket 12-13 h/natt samt ett par timmar på dagen. Oskar har vi dock minimerat till 1,5-2 h/dag och Alma får sova upp till 3 h/dag så här sovs det :D
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav Redhotwera » fre feb 25, 2011 22:29

Minns inte hut det var riktigt när barnen var så små. Vet att de sover mycket:)
Penny har inte sovit så mycket som Edwin. Min erfarenhet är att det är väldigt individuellt.
Ha koll på honom. Är han pigg, utvecklas han, äter han bra och går upp i vikt? Det är väl sånt du kan ha koll på.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Inläggav Linda* » lör feb 26, 2011 00:21

Ja det verkar vara jätteolika, men jag minns att Maja sov jättemycket. Vi hade dessutom lite strul med amningen, och hon kunde sova 5 timmar i sträck på dagen. Jag var där och petade på henne ibland, men hon sov, sov och sov. Och hon har varit ganska tidig med det mesta.
Klart du ska ha honom hos dig när han är vaken, mysigt. Kommer inte ihåg när Maja vände sig, men vi har vänner som har barn i 4mån.åldern och de har precis börjat vända sig...
Bild

Bild
Linda*
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav hellokitty » sön feb 27, 2011 21:26

okej :) tack för era svar!
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Inläggav jessica81 » mån feb 28, 2011 20:33

Elias har precis börjat vända sig o han är vaken rätt mycket o ligger på golvet mycket. så jag tror du kan va lugn. Som om mitt barn skulle vara någon måttstock men du fattar nog vad jag menar.. :)
BildBild
jessica81
Alltid online
Alltid online

Återgå till Barns hälsa & utveckling