Hur mycket kaffe dricker ni??
21 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Hur mycket kaffe dricker ni??
Hm okej....fast den mjölken måste nog vara så "ren"som det bara går
Fast de vill man ju att ens egen skall vara med iåfs
Men men jag dricker ju inte litervis...e ju inte bra för en själv heller lixom.
Mkt kaffesnack blev det
Fast de vill man ju att ens egen skall vara med iåfs
Men men jag dricker ju inte litervis...e ju inte bra för en själv heller lixom.
Mkt kaffesnack blev det
- Salvan
- Stammis

Nu hör ju inte jag till er mammagrupp men när jag såg att det handlade om kaffe vad jag bara nyfiken. 
Dessutom har man kommit fram till rätt nyligen att man faktiskt får dricka hur mkt kaffe man vill då det inte finns några bevis på att koffeinet går över till bröstmjölken.
Jag är en riktigt kaffeknarkare och häller i mig runt 4-6 koppar om dagen.
I början när hon var pytteliten drack jag inget kaffe alls därför att jag var så rädd för att hon skulle få ont i magen. Efter ett par veckor började jag dricka kaffe men måttligt. När sedan denna nya rön anlände kom mitt vanliga kaffesug tillbaka (det jag hade innan graviditeten) och nu häller jag i mig varje dag. Jag bara MÅSTE ha för att orka dessutom. Har inte märkt att lilltejejen verkar ta illa av det heller.
Tycker man kan dricka kaffe med gott samvete.
Dessutom har man kommit fram till rätt nyligen att man faktiskt får dricka hur mkt kaffe man vill då det inte finns några bevis på att koffeinet går över till bröstmjölken.
Jag är en riktigt kaffeknarkare och häller i mig runt 4-6 koppar om dagen.
I början när hon var pytteliten drack jag inget kaffe alls därför att jag var så rädd för att hon skulle få ont i magen. Efter ett par veckor började jag dricka kaffe men måttligt. När sedan denna nya rön anlände kom mitt vanliga kaffesug tillbaka (det jag hade innan graviditeten) och nu häller jag i mig varje dag. Jag bara MÅSTE ha för att orka dessutom. Har inte märkt att lilltejejen verkar ta illa av det heller.
Tycker man kan dricka kaffe med gott samvete.
-

veronica78 - Alltid online

Javisstja! Glömde en sak. Jag dricker bara SVART kaffe utan socker och annat.
-

veronica78 - Alltid online

Jag älskar också kaffe men vågar inte dricka mer än en halv kopp om dagen. Min lilla har kolik så även om jag inte märker ngn skillnad beroende på hur mkt jag dricker tar jag det säkra före det osäkra. Längtar tills jag kan bälga i mig som förr.
- bamse
- Stammis

- Karisannelie
- Har vimedbarn.se som startsida

Jag dricker nog 3-5 koppar om dagen och inte märker jag att det påverkar henne.
Finns ju inget skönare än när man har lämnat barnen på skolan, få komma hem och sätta sig och ta en kopp kaffe och bara slappa lite innan lillan vaknar igen.
Gott med kaffe!!!!!!
Finns ju inget skönare än när man har lämnat barnen på skolan, få komma hem och sätta sig och ta en kopp kaffe och bara slappa lite innan lillan vaknar igen.
Gott med kaffe!!!!!!
-

myran75 - Alltid online

21 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Återgå till Septembermammor 2008