Banner Forum Image

hur många timmar är lagom? :/

Diskutera förskola och familjedaghem

hur många timmar är lagom? :/

Inläggav Pullan » tis jan 05, 2010 21:09

Usch, min lilla tjej ska börja på dagis..
det är ju både roligt och tråkigt för mig:)
är ju van vid att ha henne hemma och de är ju alltid ett stort steg!

Fick veta för någon vecka sen att jag kommit in på högskolan 8,5 mil härifrån och som tur är fick jag in Embla på dagis veckan innan..
Men hon är ju bara 18 månader (knappt) när hon börjar och jag tycker inte man ska vara på dagis från halv sju till halv fem varje dag när man är så liten..
men vad vet jag?
Sambon jobbar heltid och jag studerar heltid helt enkelt..

Som tur är har pappan/Sambon kvar alla sina pappadagar nästan så vi har bestämt att han tar ut två halva dagar i veckan så hon bara går till middag..
Min mamma är snäll och passar henne gärna ibland med.

Samanlagt har jag planerat två veckor på dagis nu och hon kommer att vara där 23,5 timmar varje vecka..
Är det för mycket eller för lite?
Jag tycker de låter rätt lagom men känns ändå som om man sviker när man nån gång lämnar henne där en dag på över 9 timmar..
Det är ju trots allt helt nytt för henne! och helt nya människor..

hur gör ni??
Bild
Bild

http://www.rodens.blogg.se
Om mitt liv som ung mamma och blivande sjuksköterska
Pullan
Har vimedbarn.se som startsida

Re: hur många timmar är lagom? :/

Inläggav Sinus » tis jan 05, 2010 21:16

Vår tjej började hos dagmamma när hon var 1 år och 5 dagar och hade då tid 06.15-16.00. För vår del har det bara varit positivt, hon har blivit mycket gladare, äter bättre, sover bättre och har lärt sig så mycket på kort tid.
Nu är min man tyvärr arbetslös så vi har bara 15 timmar i veckan och det är nästan för lite för henne, hon behöver rätt mkt stimulans. Och visst hade vi en del tankar om att hon var för liten och att det var för mkt tid för henne men det har funkat väldigt bra.