Banner Forum Image

Hur många septembermammor finns det här?? :D

Hur många septembermammor finns det här?? :D

Inläggav wewwe85 » tor sep 18, 2008 10:07

Blev precis medlem här =)
Så finns det fler septembermammor här??
:d
BildBild
wewwe85
Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Re: Hur många septembermammor finns det här?? :D

Inläggav Tyka » tor sep 18, 2008 10:29

Grattis till Kasper!

Har ju BF i oktober men man vet ju aldrig... :D
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Tyka
Alltid online
Alltid online

Inläggav wewwe85 » tor sep 18, 2008 10:55

Tack Tyka =)
Nä.. man vet ju inte=) lill*n kan komma när som nu ju :D
BildBild
wewwe85

Inläggav Cecilia* » tor sep 18, 2008 11:27

Grattis till bebben Wewwe85!

Jag är också september-mamma! :) Brukar läsa lite nu och då här när jag har tid men än så länge så har jag inte tid att skriva så mycket. Det blir väl kanske när man får in lite mer rutiner i vardagen men den nya bebisen! :)

Trots att jag har en två-åring hemma (så det var ju inte allt för länge sedan man hade en liten bebis hemma menar jag) så är det ju massor man funderar över med nya bebisen nu som jag glömt bort sedan Niklas var liten! :D
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

Inläggav wewwe85 » tor sep 18, 2008 15:23

Tack=) grattis till dig också!! :D
Nä, man har ju egentligen inte det.. fast jag brukar passa på när lillen ammar :) har laptop så datan får ju också plats i knäet=)

Fast nu så har lillen sovit jättelänge känns det som..( 2.5timmar.. ) o de e mkt för honom... han brukar aldrig sova så länge...så jag kommer väl få amma i evigheter snart =) hehe...

Hoppas de kommer fler o fler septembermammor så vi kan följas åt i med o motgångar... :D

Kramkram!!
BildBild
wewwe85

Inläggav Cecilia* » tor sep 18, 2008 16:10

Hannah passar på att sova sina långpass på dagarna också passar hon på att amma varannan timme på natten istället! :wink:

Ja, det vore roligt om fler septembermammor "flyttade hit"! Roligt att följas åt med bebisar som är ungefär lika gamla! :)
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

Inläggav wewwe85 » tor sep 18, 2008 19:18

Ja=) för de e ju jättemånga augustimammor som redan kommit igång här ju :D vi måste oxå!! :D

Ohh ja..Men de måste va skönt att hon i a fall sover på dagarna=) du kan ju passa på att vila då=)
min Kacper han e otrolig.. han ammar, sover kankse 10-15 min iblannd o ska amma igen... o så vidare.. det e två gånger på dagen han sover länge... o de brukar va 2 timmar ungefär ena gången o andra en timme... o sen på natten sover han kankse 1.5 timme i sträck o ska ammas därimellan...så de känns att de typ e bara tutten som gäller än så länge...

Fast hur länge brukar de va så? Han e ju snart två veckor.. hur många veckor till e de så fästa vid bröstet tro att man typ inte kan göra nått?

Kraaamar!!
BildBild
wewwe85

Inläggav Cecilia* » fre sep 19, 2008 09:41

Hihi, med en två-åring hemma så är det svårt att hinna vila på dagarna! ;) Fast nästa vecka ska han börja hos dagmamman igen 15 timmar i veckan så jag får passa på att vila då.

Vi har börjat med napp på dagarna åt Hannah nu, så att vi kan dra ut på amningarna, åtmindstone till varannan timme! :D I natt åt hon bara vid 1 och sedan vid 4 så det var väldigt skönt!

Det är så olika från barn till barn hur mycket de vill amma och Kacper är ju knappt två veckor ännu! :) Kommer inte ihåg riktigt när vi fick in rutiner med Niklas men jag läste i den här boken som vi fyllt i om honom att när han var runt 1,5 månad så åt han var tredje timme på dagarna och två gånger på natten.

Kram!
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

Inläggav eowyn » fre sep 19, 2008 10:38

Hej hej septembermammor!

Nu blev ju jag ingen septembermamma men jag kanske får hänga på er lite ändå!? Jag har mest vart å läst här inne inte skrivit så mycket..men de kanske det blir ändring på nu!
Min lilla sover mindre å mindre tycker jag, men hon blir samtidigt mer uppmärksam och hänger med, tittar och fäster blicken! Så mysigt :mrgreen: Just nu ser väl våra rutiner ut som så att hon äter vid ca 24.00 innan vi går å lägger oss sen vaknar vid 04.00 äter och sen vkanar igen vid ca. 06.30 och äter. Funkar rätt bra tycker jag, vi har lite strul med amningen så jag är mest orolig att hon inte får i sig det hon borde..hon går inte upp i vikt å så :( Prövade att pumpa och ge i flaska bara för att jag ska ha någon koll på hur mycket hon äter..men de ville inte Ella..

Nu ska vi ut i det fina vädret!
BildBild
BildBildBildBildBild
eowyn

Inläggav wewwe85 » lör sep 20, 2008 07:38

=) hej eowyn!!
Det e klart du får hänga på här:D
Er natt ser ju bara underbar ut jämfört med min... =) min lille e så tuttfixerad, han vill ha tutte hela tiden... konstant liksom... både på dagarna o nätterna... så jag hoppas snaaaart att han kan sova mer på nätterna=) o släppa tag om tutten lite =)
Men har du testat att ge henne i kopp så hon kan "lapa" i sig mjölken? eller med sked? =)

cecilia* : Så skönt att du får lite tid o vila en då=)
Ja har också försökt med napp... men den enda som funkar till 10% typ bara är av märket esska... han vill verkligen knappt ta napp... men suga de vill han hela tiden
:(
Tog din tös nappen direkt?
Hade velat att kacper tog nappen oxå de hade blivit lite färre amningar...=)

Kramkram!!
BildBild
wewwe85

Inläggav Cecilia* » lör sep 20, 2008 15:44

eowyn - Klart att du får hänga med här också! :)

wewwe85 - Vi kör också med Esska till Hannah. Hon tog inte nappen på en gång utan vi fick truga lite. Jag provade när hon var lite tuttsjuk trots att det inte alls var länge sedan hon hade ätit. La henne i famnen som om hon skulle amma också fick hon nappen istället. I början så spottade hon bara ut den men jag tryckte lite försiktigt in den så att hon inte kunde spotta ut den och höll kvar nappen en stund. Samtidigt gick jag och vyssjade henne så att hon skulle vara lugn. Efter ett par försök under kanske 2-3 dagar så tog hon nappen helt plötsligt.

Just nu så kämpar vi med magknip här hemma. Det märks att hon har ont i magen och på kvällarna är det värst. Då vill hon äta eller bäras mest hela tiden. Jag hoppas att det inte är kolik! :(
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

Inläggav wewwe85 » lör sep 20, 2008 17:35

okey=) jag får testa o se om det funkar för honom=)
usch.. ja min lille har oxå ont i magen.. o börjar bli jättegasig o sånt..och just mot kvällarna... :( e också jätterädd att de e kolik som börjar härja:( har köpt minifom idag så ska börja testa innan nästa amning... Hoppas verkligen jag slipper koliken... för jag tror inte jag hade fixat det..:( Det e ju redan jobbigt som det liksom.

Ger du några droppar? Har försökt massera lillens mage, men han tycker inte alls om det.
BildBild
wewwe85

Inläggav Cecilia* » lör sep 20, 2008 19:30

Ja, vi ger Minifom. Än så länge verkar det inte hjälpa nämnvärt men jag ger det några dagar till så får vi se om det hjälper. Har skrivit en annan tråd om kolik och blev tipsad om Semper magdroppar där, ska prova dem om inte Minifom verkar hjälpa. Hannah är inte heller så förtjust i massage! :/
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

Inläggav wewwe85 » mån sep 22, 2008 13:56

OKey=) Ja jag tycker inte heller jag ser nån skillnad.. men vi har bara testat i 2 dagar nu... så det kankse tar lite tid. Sempers droppar har jag oxå tänkt på.. men sen läste jag att det brukar bli värre några dagar för att sedan bli bättre... Stämmer det tro? För jag vet inte om jag hade orkat om det blev värre än va de e nu... Men visserligen ger man dem bara en gång om dagen istället för innan varje måltid.. de e ju lätt hänt att man glömmer...

Men hur är det annars med lilla Hannah?? :D
BildBild
wewwe85

Inläggav Cecilia* » tis sep 23, 2008 13:23

Jag tycker att dropparna börjat hjälpa lite nu faktiskt! Nu är hon vaken längre stunder och kan vara nöjd en stund. Jag hoppas inte att det "kommer att bli" kolik, men då borde det kanske ha visat sig nu tycker jag... Hon gallskriker inte nu på kvällarna utan hon är mest bara lite missnöjd, fast det märks att hon har gaser och ont i magen fortfarande.

Hur är det med dig och Kacper då? Läste i en annan tråd att du inte mår så bra (du hade ju fått så bra svar redan så jag visste inte vad jag skulle skriva! :)). Skönt att du har pratat med BVC i alla fall! Jag mådde också fruktansvärt dåligt i början med Niklas. Jag bara grät och grät och gjorde inget annat än satt i soffan och ammade och hade nedräkning tills mannen skulle komma hem från jobbet. Jag pratade (dumt nog) aldrig med BVC dock. Jag har också svårt att prata om mina känslor och hur jag mår.

Kram på dig, det här klarar du!
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Septembermammor 2008