Banner Forum Image

Hur många septembermammor finns det här?? :D

Re: Hur många septembermammor finns det här?? :D

Inläggav Ki27 » sön okt 05, 2008 11:18

Tanka honom full innan promeinx.. jepp! :D

Igår var mormor o morfar på besök för första gången! Det gick jättebra, han vart så snäll, när han väl slutade skrika... osså fick han en massa kläder, hon har hunnit köpa en del på 3 veckor..haha! Allt i stlk 56. men de var stora till honom, så han har o växa i!!
Nu har han sovit redigt inatt. Har varit 3 timmar emellan tror jag!
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » sön okt 05, 2008 13:46

vi fick kläder igår av både farmor och farfar :D men eftersom dom redan vet att jag har så mycket så hade de köpt i str 74 så nu har han verkligen att växa i :D

Av farmor fick han en bodysuit (angående den andra tråden :D) som var orange och rosa :D det kommer bli tufft på honom till Våren/sommaren :D
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav eowyn » sön okt 05, 2008 16:55

Hej tjejer!
Vad kul att se att så många hittat hit! Även om det kanske inte blir lika ofta man har tid att sitta vid datorn nu för tiden...jag passar på nu när Ella somnat vid bröstet.
Hoppas det går bra för alla!? Jag tycker man blir mer och mer säker för var dag som går, tar ju ett tag att lära känna varann ju! Helt klart är ju iaf att det är såå härligt att vara mamma, trots lite sömn, kräkiga kläder och ner bajsade mattor..:)

Ella har nu vid 1 månads ålder börjat växa ur st 50 så nu går vi in på de lite större kläderna, tur att man har en del!
Hoppas ni alla mår bra stora som små!
BildBild
BildBildBildBildBild
eowyn
Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Inläggav Cecilia* » sön okt 05, 2008 18:18

eowyn - Nerbajsade mattor!? Hur lyckades ni med det? :lol: :D

Börjar ni se några rutiner i vardagen tjejer? Jag är en hysterisk rutin-människa som måste ha rutiner för att fungera och må bra :D Så jag försöker styra in Hannah på lite rutiner, med vaken, sov och ät-tider. Än så länge går det ganska bra, trots att folk tycker det är "bortkastat" att försöka ha rutiner för en bebis som bara är 1 månad! ;)

Igår när jag hade vägarna förbi Åhléns så var jag in och köpte en klänning i strl 62 till Hannah, det är nästan så att hon börjar växa ur strl 56 nu! :)

Idag har jag bakat 60 st bullar och en äppelkaka också gjorde jag och Niklas choklad-bollar, fast han åt upp det mesta så det blev inte så många bollar innan vi var färdiga! :D Hoppas han inte får ont i magen bara.
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » sön okt 05, 2008 18:27

Jisses Cecilia, det märks ju att du har barn förut... ja känner mej låst vid min lille som bara vill ha mat eller sova på mamma..... lägger honom när han väl somnat, men det blir inte lång stund eller så vknar han så fort jag tar honom från kroppen..
Lyckas inte få honom att sova längre stunder på dagen , men på natten går det faktiskt rätt bra.
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav wewwe85 » sön okt 05, 2008 19:34

Hejhej=)
Man hinner ju knappt skriva här längre..=)

Men cecilia det märks verkligen=) Jag har inte ens hunnit laga mat på en månad:P inget... e oxå väldigt låst till min lille... Det e liksom tutte, flaskan, och sova på mamma ( Själv?? Nä ingen chans..bara ibland) som gäller här...
Jag längtar tills jag får tid över till o säda, diska, laga mat... o inte tala om BAKAAA :D hehe.. men de kommer nog dröja lite till =)

E det nån mer här som ger ersättning till era små? Hur mkt ger ni då? =D Tycker att min lille käkar så otroligt mycket... Ibland käkar han från båda brösten o direkt efter vill han ha flaska o käkar då typ 100 ml...
BildBild
wewwe85

Inläggav Taweret » sön okt 05, 2008 20:32

Wewwe85: När vi ger ersättning så ger vi nu 135 ml när han får bröstmjölk så får han 100 ml och nöjer sig oftast med det. Anledningen till att jag vet är ju att jag pumpar, nu är det några dagar sen han tog bröstet men då ammade han i 35 min båda brösten men ville ändå ha 100 ml flaska efteråt så jag antar att min Oskar inte fick i sig så mycket mat vid bröstet :(

Så än så länge för vi en matdagbok för Oskar så vi vet hur mycket han får i sig men funderar på att sluta med det nu.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav Cecilia* » sön okt 05, 2008 21:26

Haha, ja jag fattar inte själv hur jag hinner med allt ibland! :D När Niklas var så här liten så hann inte jag heller laga mat, städa (eller ens klä på mig ibland!!) osv så jag fattar inte riktigt hur jag får ihop det nu när jag har TVÅ barn! :D Men det är väl som sagt bara för att jag har just två barn kanske!

Hela den här veckan så har Hannah haft samma rutiner varje dag, på förmiddagen så har hon sin lång-tupplur. Då sover hon mellan 10:00-13:00 i vagnen ute på altan och sen så sover Niklas mellan 12:00-13:00 så då får jag vara helt för mig själv en stund också hinner man med en hel del då! :)
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » mån okt 06, 2008 15:33

Hur gör man........?
Ville ju såklart gå ut i det fina vädret.. ammade lille killen, han blev dåsig, la honom i vagnen, började grina... tog upp honom, vaggade honom till söms med musik på armen, han tog nappen, la ner honom igen o gick ut... gallskrek hela vägen! Inte ha napp, plupp--plupp-- blääääähhh!!! Kom hem, tog upp honom i famnen o gick ner o hämtade upp tvätt, somnar, lägger honom i vagnen, soooover nu! Vågar f-n inte gå ut nu, då vaknar han väl igen när jag ska ner för trappsteget, bump!

Kan man nappträna dom på nått sätt? Någon speciell napp som är bra? På sjukhuset älskade han ju nappen, det var nån kostig modell, kanske ska man gjuta av tutten....?
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav mirwa » mån okt 06, 2008 16:08

Vi använder både silikonnapp (esska) och latexnapp (mam) till Melker. Vet inte riktigt vilken han tycker bäst om, men tror nästan latexnappen.
Vet inte va du skall hitta på för att få eran lille att vilja ligga i vagnen.
Bild
Användarvisningsbild
mirwa
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav Ki27 » mån okt 06, 2008 16:15

Han gillar ju att ligga i den här inne när han väl somnat... har legat där o snusat länge nu, men råkar han vakna såå... fast första gången jag var ute med honom så gick det jättebra.. kommer bara inte ihåg va jag gjorde då, haha! Jaja, det ger sig väl, man får träna honom....

Kolla bara va gott han ligger nu när vi kom hem.... hmmph! :wink:
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav Cecilia* » mån okt 06, 2008 16:41

Niklas ville inte heller ligga i vagnen när han var så liten, jag hittade inget knep för att få honom att vilja ligga i vagnen så jag använde inte den på länge, hade bärsele så fort jag skulle ut och gå eller shoppa osv istället.
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » mån okt 06, 2008 16:42

Ja det ska jag skaffa, bara jag kommer ut... fast jag vill ha en sjal.
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » tis okt 07, 2008 13:35

Idag ska vi ha första besöket med BVC...!
Men tanten vi ska träffa är allerkisk mot pälsdjur så vi får gå ner dit ist för att få hembesök... suck. :roll:
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav mirwa » tis okt 07, 2008 14:00

Vilken otur Sasoki, vet att du skrev det innan. Hade inte en tanke på det när våran bvc-sköterska skulle komma hit. Som tur va så va inte hon allergisk.Vi skall på vårat första besök på bvc på fredag.
Bild
Användarvisningsbild
mirwa
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

FöregåendeNästa

Återgå till Septembermammor 2008