Hur många septembermammor finns det här?? :D
Re: Hur många septembermammor finns det här?? :D
jao det anade jag nog, vore ju nästan övermäskligt att anordna en stor dundrande fest med 100pers på så kort varsel
här har det blivit en 3-ords mening till. Hampus brukar vara uppe en stund innan oss och springer och leker innan han vill att vi kommer upp. härom dagen kom han in och sprang fram å tillbaka vid sängen och upprepade "jag ha tåkigt, jag ha tåkigt jag ha tåkigt" om å om igen. gullungen tyckte nog att det var ensamt att vara själv uppe
här har det blivit en 3-ords mening till. Hampus brukar vara uppe en stund innan oss och springer och leker innan han vill att vi kommer upp. härom dagen kom han in och sprang fram å tillbaka vid sängen och upprepade "jag ha tåkigt, jag ha tåkigt jag ha tåkigt" om å om igen. gullungen tyckte nog att det var ensamt att vara själv uppe
- mia85
- Alltid online

Va roligt Mia! 
- Ki27
- Alltid online

Hihi, ja vi var bara typ 15 stycken men det skulle nog gått att ordna en större fest ändå!
Det enda som skiljde var ju antalet mat-portioner. Kläder, ringar, fotograf, vigselförättare, lokal osv är ju i princip samma lika varesig man är 15 eller 100 pers.
Vad kul med en treordsmening!
På måndag ska Hannah till "tandläkaren" på BVC. Måste räkna hennes tänder och se hur många hon har!
Vad kul med en treordsmening!
På måndag ska Hannah till "tandläkaren" på BVC. Måste räkna hennes tänder och se hur många hon har!
- Cecilia*
- Alltid online

ja det klart =) ska snart ringa och boka präst så vi får han som vi vill ha 
det är jättekul med meningar och det är svårt att tro att man hört rätt
hans första mening kom för ett par veckor sen när han satt i matstolen och gnuggade sig i ögonen. "är du lite trött Hampus" fråga jag, då spände han blicken i mig nästan lite strängt och sa "jag ä tjött!" 
det är jättekul med meningar och det är svårt att tro att man hört rätt
- mia85
- Alltid online

Nu har vi fått datum för operation av Leons testikel som sitter för högt...
1 oktober.
Vilka förberedelser det är.. han ska tvättas tre ggr före, två ggr dagen innan o en på sama dag, med en bakteriedödande tvål. Även förälder ska tvättas... jag får inte ha linser på tex.
Bedövningsplåster ska sättas på för för plaströret som ska spruta insömnmedicin o vätska... Sen får han ju inte äta fast föda innan mm...
Det får bara vara en förälder med på förberedelser på sjukhuset samt på uppvaket, jag vet inte om jag eller sambon ska vara med... Sambon är inte lika känslig som jag, men risken finns att Leon vill ha mamma? Vi kanske ska åka båda två, så man kan bytas av isf..?
Det är väl en enkel operation, men det känns otäckt.
1 oktober.
Vilka förberedelser det är.. han ska tvättas tre ggr före, två ggr dagen innan o en på sama dag, med en bakteriedödande tvål. Även förälder ska tvättas... jag får inte ha linser på tex.
Bedövningsplåster ska sättas på för för plaströret som ska spruta insömnmedicin o vätska... Sen får han ju inte äta fast föda innan mm...
Det får bara vara en förälder med på förberedelser på sjukhuset samt på uppvaket, jag vet inte om jag eller sambon ska vara med... Sambon är inte lika känslig som jag, men risken finns att Leon vill ha mamma? Vi kanske ska åka båda två, så man kan bytas av isf..?
Det är väl en enkel operation, men det känns otäckt.
- Ki27
- Alltid online

Sasoki vad skönt att ni fått en tid för det, men det lät som om det var en hel del att tänka på dagarna innan.
-

Taweret - Alltid online

Sasoki: skönt att sånt går att operera. det låter som en bra lösning att turas om, då kan ni ju byta av om det blir för jobbigt. Usch, skulle inte vilja vara med om detta 
- mia85
- Alltid online

hej hej, fille börja på dagis förra veckan, går bra, men inte på morgonen, han skriker o gråter o vill inte att ja ska gå, men d går allti över säger fröknarna, idag va alla 3 fröknar sjuka, typiskt, nu lär vi bli sjuka igen, orkar inte me d som förra hösten/vintern, va för mycke sjukdomar då=( han har börjat me att vilja somna i soffan på kvällarna, blir skit sur annars.. sova soffan säger han, pratar hela tiden, så man blir snurrig, haha, nästa vecka blir han 2 år, helt sjukt va fort tiden går..
- nilla6
- Alltid online

Blä för o vara sjuk 
Här är Leon frisk iaf nu, men jag är lite hostig o varm..
Har iaf hittat en jacka till Leon idag på Åhléns
Från VarförDärför, svart vind o vattentät utan fleecfoder, tycker det va bra, för han kan han ha dne både i höst och med varma tröjor under till vintern! Det bästa var att den var aldeles lagom i storleken, inga aparmar 
Här är Leon frisk iaf nu, men jag är lite hostig o varm..
Har iaf hittat en jacka till Leon idag på Åhléns
- Ki27
- Alltid online

födelsemånaden är här!
Bara 4 dagar kvar tills Philip fyller ser jag. 
- mia85
- Alltid online

Som tur va blev vi inte sjuka, sambon blev lite snorig o fille hostar lite men inget mer.. skönt, hoppas d håller i sej=) på fredag blir han 2 år, helt sjukt.. han sjunger "må han leva tå år" hurra hurra, haha så söt..
- nilla6
- Alltid online

Grattis Leon!!! 
- Cecilia*
- Alltid online

Grattis alla Septemberbarnen!! Nu ær dom stora våra små 
Helgen som kommer ska Oskar æntligen få sitt kalas, det ska bli spænnande och se hur han reagerar eller dom Alma blir ju gratulerad samtidigt.
Ska skriva en helt annan grej senare men ær på jobbet så det tar jag inte nu.
Helgen som kommer ska Oskar æntligen få sitt kalas, det ska bli spænnande och se hur han reagerar eller dom Alma blir ju gratulerad samtidigt.
Ska skriva en helt annan grej senare men ær på jobbet så det tar jag inte nu.
-

Taweret - Alltid online

Nu kommer forsættningen på mitt inlægg. Jag skrev det tidigare men då førsvann det och sen var jag tvungen att jobba, så nu kommer det.
Som ni vet så har jag ju skrivit om min "kompis" som har barn hos samma dagmamma førut. Hon som ær lite knepig. Nu kan jag sæga att vi inte ær kompisar længre eller vænninor som det så fint heter hær i Norge.
Igår så trøttnade på jag på henne och sa upp kontakten med henne. Hon hade frågat om vi ville køpa en beganad sæng efter deras dotter och jag hade glømt att svara så igår kvæll så skickade hon sms om det. Jag svarade att vi inte var intresserade men hon nøjde sig inte med så jag sa som det var att jag tyckte att den var før dyr. Hon vill næmligen ha 1000 nok før en beganad sæng, det kan man ju få en ny før och tom billigare æn. Så svarade hon vældigt otrevligt att jag inte førstår vad saker kostar hær i Norge och att hon blir sur nær jag sæger att den ær dyr då den kostade 2500 plus madrass och botten som ny. Det skiter væl jag i sa jag den ær før dyr før oss och vi vill inte ha den, lægg ut den på nætet (vilket hon har gjort før 1500
)
Sen så anklagade hon mig och alla svenskar och några andra "folkgrupper" før att vara snåla och då sa jag bara tack och hej leverpastej
att sådana kompisar behøver inte jag. Sen så fortsatte hon och mala på om gamla grejer men nu bryr jag mig inte utan sitter och ler i smyg åt att det ær så många som tycker att hon ær knæpp 
Jag har førresten køpt vinteroverall till Oskar. En Didriksson før 575 kr som hittat
det var dessutom den som blev bæst i test
En grøn och fin en sen så har han marinblå møssa och vantar, han kommer att bli så stilig 
Som ni vet så har jag ju skrivit om min "kompis" som har barn hos samma dagmamma førut. Hon som ær lite knepig. Nu kan jag sæga att vi inte ær kompisar længre eller vænninor som det så fint heter hær i Norge.
Igår så trøttnade på jag på henne och sa upp kontakten med henne. Hon hade frågat om vi ville køpa en beganad sæng efter deras dotter och jag hade glømt att svara så igår kvæll så skickade hon sms om det. Jag svarade att vi inte var intresserade men hon nøjde sig inte med så jag sa som det var att jag tyckte att den var før dyr. Hon vill næmligen ha 1000 nok før en beganad sæng, det kan man ju få en ny før och tom billigare æn. Så svarade hon vældigt otrevligt att jag inte førstår vad saker kostar hær i Norge och att hon blir sur nær jag sæger att den ær dyr då den kostade 2500 plus madrass och botten som ny. Det skiter væl jag i sa jag den ær før dyr før oss och vi vill inte ha den, lægg ut den på nætet (vilket hon har gjort før 1500
Sen så anklagade hon mig och alla svenskar och några andra "folkgrupper" før att vara snåla och då sa jag bara tack och hej leverpastej
Jag har førresten køpt vinteroverall till Oskar. En Didriksson før 575 kr som hittat
-

Taweret - Alltid online

Återgå till Septembermammor 2008