Banner Forum Image

Hur många septembermammor finns det här?? :D

Re: Hur många septembermammor finns det här?? :D

Inläggav Ki27 » lör apr 17, 2010 06:42

Tack föer era snälla ord :)

Tråkigt att Philip är sjuk igen :(

Hihi, jag väntar ff på att Leon ska få hår på hela knoppen... saknan lite på ena sidan i nacken ;) Hoppas det växer ut lite mer snart o blir lockar. Min brorson är så himnla söt med sina stora blonda lockar.. väx... väääx... hihi :lol:
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav Cecilia* » lör apr 24, 2010 18:24

Haha, sjuk spam här ovan! ;)

Vad fint med blonda stora lockar Sasoki! :) Hannah har lite lockar i sitt hår också, får se hur det blir när det blir längre. Igår hade hon hästsvans för första gången, men det är precis så att det går att sätta upp håret så hårsnodden glider ur efter ett tag, men snart så! :D

Hannah älskar att klä på sig har jag märkt! Hon far och river i lådorna i hallen och bland skorna! ;) Ibland lyckas hon klä på sig både överdragsbyxor och jacka själv men när hon inte lyckas så blir hon såååå elak! :lol: För övrigt så har hon fått ett hemskt humör den senaste tiden, så fort hon inte får som hon vill eller inte något går som hon vill så blir hon SÅ ARG! Hoppas det går över snart, haha! ;)

Hon har börja vilja sitta på toaletten de senaste dagarna också, men det kommer aldrig något. Det är nog mest för att hon ser att Niklas sitter på toan skulle jag tro.

Men hon har inte börja prata än. Inte mer än något som föreställer lampa, mamma och pappa. Hoppas det lossnar snart, så jobbigt när alla frågar om hon inte börjat prata ännu! :roll:

På torsdag ska jag till frissan och färga/klippa håret också har jag beställt lite nya kläder, ska bli skönt att förnya sig lite inför sommaren! :)

Hoppas allt är bra med er alla september-mamas!
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » lör apr 24, 2010 18:53

Haha, ja.. (spam)

Va duktig Hannah är!! :)

Det är ju så himla olika med pratandet.
En väns barn pratar massor av begripliga ord, född juli -08, nån annan säger inget.. Leon säger tre begripliga ord, och har börjat babbla såååå sen han börja dagis.. Och de säger att han sagt Ulla, en fröken heter så, hihi :)
Märker att han förstår väldigt mycket iaf, när man frågar var saker är o så, så tittar han på dem :)
Sen har han i dagarna börjat härmas lite. Jag drog tungan snabbt på läppen och lät samtidigt, o det gör han på beställning nu, haha, så skoj :)

Han vaknar typ halv sex på mornarna nu, haha.. roligt för pappa när jag åker till jobbet då ingen sovmorgon inte ;) han lämnar ju Leon kl. 11 när han har eftermiddagsskiftet. Nästa vecka ska jag lämna på morgonen, funkar riktigt bra faktiskt..
Men min sambo blir verkligen jäääättetrött av att ha hand om Leon (en dag)... kanske skulle föreslå att han tar pappaledigt nu, hahahaha :lol:
Fast han åker ju bara hem till farmor och somnar på hennes soffa medans hon lagar mat o underhåller Leon, haha... latmask.. Nääärå.. lite duktig är han allt oxå ;)

Farmors katt kommer till Leon så fort han är där, liggger på soffan o myser med honom mm.. det gör han aldrig med nån annan, så härligt :)
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav Cecilia* » lör apr 24, 2010 22:36

Åh, vad gosigt med katten! :)

Haha, härligt att åka hem till farmor och få vila lite! :lol:

Ja, det händer mycket sedan de börjat på dagis! :) Hannah har börjat på att låtsas mata och leka med sin docka den senaste tiden. Förr har hon knappt brytt sig om den så det måste vara tjejerna hos dagmamman som hon tagit efter där! :D
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » sön apr 25, 2010 12:34

Här är det också tidiga uppvaknanden på morgonen som gäller nu när vi är hos mina föräldrar så har han börjat få standard att vakna mellan 5-6 inte så roligt men vi får ordna upp det när vi kommer hem igen.

Vad duktig Hannah är på att klä på sig Oskar försöker men lyckas inte så bra men han är väldigt hjälpsam.

Det där med pratat väntar jag på med glädje Oskar låter och försöker säga mycket men det är inte så många riktiga ord men det lossnar nog strax.
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav Cecilia* » sön apr 25, 2010 12:46

Taweret - "Skönt" att det är fler som inte börjat prata så mycket ännu! :) Niklas var ju ganska sen i sitt prat, hoppas inte Hannah blir fullt lika sen. (Eller egentligen spelar det inte så stor roll för hon visar ju ändå vad hon vill och menar och oftast så fattar vi men det är så jobbigt när alla tjatar om hon inte börjat prata än)

Hoppas ni får ordning på tidiga uppvaknanden när ni kommer hem! :)
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » sön apr 25, 2010 17:25

Det tror jag kommer gå lysande när vi kommer hem. Det är mörkare i vårt sovrum samt att han får sin egen säng som är viktigt för honom samt att allt återgår till rätt rutiner.
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav Cecilia* » sön apr 25, 2010 17:42

Ja, det är väl så, borta bra men hemma bäst! :)
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » sön maj 16, 2010 22:17

Komer inte ihåg om jag skrev om att en kvinnlig barnläkare frågat efter mej o Leon, när hon fått veta att han börjat på habilitreingen? Hon var föreläsare på utbildningen i cp vi var på.
Vi har iaf fått en läkartid hos henne om en vecka. Jag misstänker att hon är Leons nya läkare, för den andra han flyttat.

Hon tyckte ju absolut att jag skulle anmäla till patiensnämden att jag blivit felbehandlad under graviditeten.
Ska bli bra att träffa henne nu, hon kanke kan hjälpa mej, kuratorn har sagt att hon skulle det oxå.. men det tar ju alltid tid.. o jag vet inte riktigt själv vad jag ska säga...
Men om det granskar fallet och visar sig att det är en felbehandling så borde det ju automatiskt va bra argument till försäkringen oxå? Hoppas det!

-------------------------------------

Idag har Leon visst (jag var inte med) rest sig upp från liggande i en soffa till sittande med hjälp av armbågen!!!!! :D :D :D

Och han har hasat sig far för egen maskin nån meter idag med, gitarrerna lockade ;)
Han är mycket stadigare i kroppen nu, känns så roligt! Dessutom tycker personalen på dagis att han verkar smart!! Vem han nu fått det ifrån, haha ;)
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » mån maj 17, 2010 11:05

Vad skönt att höra att han gör framsteg.

Hoppas att det är så att hon är er nya läkare då och att hon hjälper er. Det måste vara otroligt påfrestande att ta tag i allt detta med försäkringar mm.

Jag måste passa på att beklaga mig lite över svärmor med. Vi har varit i Karlstad över helgen och hälsat på makens släkt. Vi bodde hos hans pappa och det är jobbigt det med då han har parkinson och har blivit sjuk fort. Samt att han äter mycket starka mediciner som ger biverkningar. Vi pratade med makens mamma om att hon skulle komma och hälsa på hos hans pappa så Oskar kunde vara ute och leka i trädgården mm. Vi fick dock reda på att hon utan vår vetskap hade planerat att sova över på soffan där. Svärfar med familj var borta men hon hade frågat dom och för dom var det ok. Jag skulle bara vilja veta hur man tänker när man planerar något sådant utan att fråga först. Om jag hade fått bestämma själv så hade vi inte träffat henne alls detta besöket då hon gör på det viset.

När vi var till en av makens kompisar så bjöd han på negerbollar och hemgjord saft. Oskar tryckte i sig två muggar saft och fyra negerbollar halvliggande i soffan :D och var hel nöjd :D
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » mån maj 17, 2010 20:11

Beklaga på du.. såklart vill man ju veta sånt så man har möjlighet att tycka... o är förberedd.

Ja, Leon är såååå duktig nu!
Det var såå nära att jag fick honom att klappa händerna ikväll i soffan.. han har aldrig rört sina händer på så sätt förut.. men eftersom han förstår så mycket mer vad jag säger nu, så var det som han försökte lite, men vänsterhanden ville inte riktigt, han viftade fint med höger! :D
Såg dessutom att han reste kroppen på ett sått ja inte sett förut när han låg på sin matta förut, det är så skoj, och nu kan man verkligen börja jobba på ett annat sätt när han fattar vad man säger! :)

Ojojoj, va med nergerbollar Oskar ätit då, så gott!!!! :lol: Gissar att han blev ganska mätt, hihi!
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » mån maj 17, 2010 21:09

Han blev proppmätt han fick ingen middag då detta var runt halv fyra och sen ville han inte dricka vällingen heller utan valde att lägga sig direkt så det var nog väldigt fullt i hans mage :D
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » mån maj 17, 2010 22:09

hihi :lol: härligt!
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav Cecilia* » tis maj 18, 2010 06:32

Vad roligt med alla nya framsteg, duktiga Leon! :) Hoppas ni får bra hjälp av er nya läkare nu med anmälningen och det. Det borde ju absolut vara ett argument till försäkringen.

Kan tänka mig att Oskar gillade negerbollarna! :D Hannah har också fått smaka det en gång men det blir ju så kladdigt, hela Hannahs ansikte var brunt tror jag! :lol:

Nu hör jag att Niklas och Hannah har vaknat så det är bäst att hämta dem och fixa lite frukost innan jag åker jag jobbar! :)
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

Inläggav MammaLotta » tis maj 18, 2010 13:49

Härligt Leon!!!! Vad han är duktig!!! Jag blir så glad och varm inombords när jag hör hur bra det går för honom!

Negerbollar det är grejer det - men Joel tar hellre en gris om han får välja. Det är en slags bulle. Bakad av vetedeg med MYCKET kardemumma, fylld med sylt. Sen viker man den dubbel och kniper till 4 "ben" ett i varje hörn och så frityrkokas den och rullas i socker. Jättegott och nyttigt!!! ;-)
Bild
Dotter -99 Son -02 Son -08

Bild
Användarvisningsbild
MammaLotta
Alltid online
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Septembermammor 2008