Annons
Bli medlem

Hur många septembermammor finns det här?? :D

Re: Hur många septembermammor finns det här?? :D

Inläggav Sasoki lör mar 06, 2010 21:37

Leon har ålat sig genom nästan hela lägenheten!!!!!!! *glädjetårar* :D

Jag har visserligen hjälp honom lite med att hålla lite under bröstkorgen och flyttat fram vänsterhanden som inte riktigt vill hänga med, samt gett stöd för fötterna att skjuta ifrån. Och berömt honom som 17!

Och han har gjort detta UTAN att vara ledsen och varit målmedveten att ta sig fram! Känns helt underbart!!!!

Tänk om han läsr sig att ta sig farm helt själv snart!!!??? Min goa grabb!

Nu i veckan har han dcok varit det mammigaste som finns.. jag har itne ens kunnat tänka tanken på att vända mej från honom förrän han börjat gallskrika! Tror att det är de fyra kindtänderna som spökar...
Men det gick jättebra på dagis igår, åt jättebra, karré med äpplemos ;) och sov 40 min! :)

Något jobb blev det inte tyvärr... de prioriterade bort det vi skulle göra för att köpa möbler... :roll: skit!
Bild
Sasoki
Alltid online
Alltid online

Inläggav MammaLotta mån mar 08, 2010 13:29

Go Leon!! Woooo-hoooo!!!! :D
Jag tror att mammighet hör till vid den här åldern... åtminstone har jag också ett mammatroll här som bara ska vara nära mamma hela tiden! :rolleyes:
BildBildBildBildBild

Bild
Användarvisningsbild
MammaLotta
Alltid online
Alltid online

Inläggav nilla6 tor mar 11, 2010 14:15

Hej hej, va ett tag sen nu, Philip har vart sjuk igen såklart, e lite bättre nu så han har vart på dagis igår o idag, han blev hela 18 månader igår, stora pojken, säger nya ord varje dag, som moln, takto(traktor) m.m, jätte kul, han älskar o dansa o sjunga.. hehe, hur e d me er andra? har ni vart på 18 månaders kontrollen än? vi ska dit nästa vecka, tror han väger nästan 11 kg o kanske 82 cm lång..
Bild

Bild

BildBildBildBildBildBild
nilla6
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret tor mar 11, 2010 15:24

Här i Norge har vi inte 18mån kontroll men jag var nere med honom igår för att träffa fysioterapeuten igen.
Hon fick inte känna på honom denna gången heller men hon fick se honom gå lite och han är nu mer friskförklarad eller vad man ska säga. Det är inget fel med honom visst att han går inåt med ena foten men det gör en del barn. Nu går han gärna på dagis och även hemma så problemet är löst. Det var svårt att mäta honom som vanligt men kläderna i str 86 börjar bli små så han är väl runt 85 cm skulle jag tro. väger gör han massor :D 14,6 kg så det är ingen kille som man bör omkring i onödan. Han har även börjat att bli mammig vilket går ganska bra nu när Alma inte är mammig längre och klarar sig mera själv.

Dom har börjat att gräva upp våran gata så trapphuset blir en leråker efter vagnarna, hoppas att inte grannarna klagar alltför mycket :D
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav Cecilia* tor mar 11, 2010 20:19

Hannah är också mammig till och från, men när pappa kommer hem från jobbet de veckor han ligger ute på jobb så är det bara pappa som gäller den dagen! Jättekul för Sven förstås! :)

Vi var på 18-mån kontroll i tisdags, Hannah väger 12,7 kg och är 85,5 cm, så det är en ganska stor tjej! :) Får se om hon får feber av sprutan (mässling/påssjuka/röda hund) hon fick då, BVC sköterskan sa att det är vanligt att de blir lite febriga efter en vecka.

Hannah pratar fortfarande ingenting men hennes storebror började ju också prata sent så det är ingenting vi lägger så stor vikt vid. Pratar med henne (och lockar henne att härma oss) som vanligt varje dag så lossnar det väl snart.

Sasoki - Vad duktig Leon är!! :) Har han ålat något mer? Hur går det med inskolningen? När var det du skulle börja jobba igen?

Idag har jag pratat med chefen och ändrat mina arbetstider lite. Tidigare har jag jobbat 9-15 på måndagar och 7-15 resten av veckan men nu ska jag jobba 9-15 hela veckorna, det känns skönt för då blir det inte så tidiga mornar för barnen, och inte så långa dagar hos dagmamman heller.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

Inläggav Sasoki fre mar 12, 2010 09:29

Vi ska på 18-månaderskoll nästa vecka. Jag tror han väger ca 9 kilo och närmare 80 lång. Vilka stooora barn ni har, hihi!

Ja vi har ålat lite grann till, han behöver massa hjälp förståss, men han är intresserad numera av att försöka iaf, det är skoj!

Hr är det ff bara mamma pappa o lampa som gäller i talet. Men han förstår ju himla mycket, det märks :)

Dagis går kanonbra, igår ville han iten med hem, haha! :lol: Idag ska de ha sångstund med gittarr, det blir nog jättekul! :)

Ska börja jobba det 22/3 tror jag... fast jobbet är på ett par veckor bara.

Cecilia, va skönt med arbetstiderna!

Nästa vecka ska vi på föräldrarutbildning ang. Cerebral Pares.. Känns lite jobbigt att bli påmind hela tiden, men säkert nytting med info.!
Bild
Sasoki
Alltid online
Alltid online

Inläggav Cecilia* fre mar 12, 2010 20:04

Vad skönt att det går så bra med inskolningen! :) Förstår att det kan vara lite jobbigt att bli påmind hela tiden, hoppas utbildningen går bra.

Idag sa Hannah pappa för första gången iaf! :)
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

Inläggav Sasoki fre mar 12, 2010 22:19

Bravo Hannah!!!! :)
Bild
Sasoki
Alltid online
Alltid online

Inläggav heaven83 lör mar 13, 2010 16:17

Sasoki : skönt att det går bra med inskolningen!
den 22:a är det dags för Natalie,kommer nog att gå bra då hon tycker om att vara med barn i alla åldrar.
ikväll ska jag på tjejmiddag hos en tjej här i gnarp...så 10st mammor blir vi,ska bli jätte kul! Tacos och alkohol plus att Terese's (hon som har middagen) sambo kör hemma dom som behöver skjus sen.
Bild

BildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBild
heaven83
Alltid online
Alltid online

Inläggav Cecilia* lör mar 13, 2010 20:22

Låter kul med tjejkväll och tacos + skjuts hem! :D

Sven är i Malmö i helgen och tävlar så jag och ungarna är ensamma. Hannah sover och jag och Niklas ligger i soffan och kollar på "Hajar som hajar" och äter ostkrokar! :D
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

Inläggav Sasoki lör mar 13, 2010 23:12

Va kul med fest! mmmm, tacos!

Hoppas ni har det mysigt Cecilia*!

Idag är Leon 1,5 år, jösses! :)
Bild
Sasoki
Alltid online
Alltid online

Inläggav nilla6 mån mar 15, 2010 10:44

Grattis leon i efterskott=) dagis hade öppet hus i fredags så jag va me Philip där mellan 9-12.. åt lunch o lekte, hehe men han skulle bara va hos mej hela tiden.. köpte en sittvagn från blocket igår.. behövde verkligen en ny o nu hitta vi en fin, en brio sitty pony.. rätt gammal men fin o inte solblekt så nu ska vi försöka sälja våran, sålde en vagn i lördags, så denna vi köpte kostade bara oss 50 kr=) hehe men den vi använder nu e inte så bra, drar mycket o e lite ostabil så vågar inte sälja den till att använda på fritiden men kanske nån som vill ha en dagisvagn man kan sova i???!!! behövs ju alltid så hoppas vi kan få den såld för nån hundring iaf, har ju mjuklift, regnskydd o skötväska till så.. nu ska ja snart till doktorn, har haft lock i ena örat sen i torsdags, känner mej uppsvullen i ansiktet o ont i huvet så måste gå o kolla upp d..
kanske måste köpa ny bilbarnstol oxå:( har haft den hos mina föräldrar eftersom vi inte har bil än, mamma ringde imorse o sa att en del av garaget har brunnit, 4 bilar e helt utbrända, men deras klara sej, tur d, va ju helt ny, men bilbarnstolen stog i garaget, så den va ju helt dyngsur eftersom brandmännen fick släcka branden me vatten, men kan hoppas att den klara sej, annars kanske man kan få ny på försäkring???! hoppas iaf..
Bild

Bild

BildBildBildBildBildBild
nilla6
Alltid online
Alltid online

Inläggav Sasoki mån mar 15, 2010 13:55

Tack!

Krya på dej Nilla!

Va tråkigt med barnstolen :(

Va skönt det är att va hemma när Leon är på dagis, hinnr ju med massor av städning som legat efter sen han föddes typ...! Ska ta o rensa garderoberna nån dag! Men va tiden går fort, ska hämta honom snart ju!

Sorterar lite babykläder som ska till myrorna, men näns inte slänga (en hel del) fina kläder.
Hoppas ju att de kommer till användning nån dag, om inte till barnbarn.. så kanske man kan tillverka en till, är lite sugen på det så småningom, men har inte vågat säga det till min sambo... ;) Risken att det ska bli knas igen kan väl ändå inte va så stor att man inte skulle våga??? Men vill ju ha koll så allt funkar bra med Leon först iaf! :)
Bild
Sasoki
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret mån mar 15, 2010 14:04

nilla6 vad tråkigt att du inte mår bra, hoppas att det är något allvarligt och att doktorn kan hjälpa dig.

Sasoki visst känns det konstigt men skönt när man är barnfri i början när dom är på dagis. Själv så sov jag mest i början :D och nu är det ju fullt upp igen :D

Vi hade grillpremiär i lördags det var trevligt men naturligtvis började det att snöa så fort vi tände grillen. Så korven fick avnjutas inomhus. Oskar förstod inte riktigt detta med korv och bröd så han fick delad korv på tallrik med brödet bredvid, men det var gott det med :D

Idag har vi varit med bilen på besiktning och som tur var så var det inga anmärkningar. Det var riktigt skönt för det finns inte riktigt pengar till några stora reparationer nu. Sen kom den hemska elräkningen för jan-feb ingen rolig lösning och här i Norge är elen ännu dyrare än i Sverige.
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav MammaLotta tis mar 16, 2010 15:55

Joel är en riktig pratkvarn! Munnen går i ett! Några av de nya orden är tattooo = traktor, sååånder = sönder ( och det mesta går sönder för han klappar o slår med gummiklubban som hör till bultbrädet) tikka = dricka, kissi = katt, Matinda = Mathilda och Niino= Linus :D
Sen har han långa utläggningar med allvarlig min som vi inte fattar ett jota av! :) Han e en gofis!!
BildBildBildBildBild

Bild
Användarvisningsbild
MammaLotta
Alltid online
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Septembermammor 2008