Banner Forum Image

Hur många septembermammor finns det här?? :D

Re: Hur många septembermammor finns det här?? :D

Inläggav Cecilia* » sön feb 28, 2010 21:46

Pulsade ut på gräsmattan tidigare ikväll för att sopa av taket på växthuset, minst 60 cm snö var det på gräsmattan. Inte undra på att Niklas hade det kämpigt att hänga på mig! :D Så här mycket snö som vi har i år tror jag inte att vi haft sedan vi flyttade till det här huset för 5 år sedan. Och mer verkar det som om det ska komma! :?
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » sön feb 28, 2010 22:11

Usch o blää, nä nu får det räcka med snö!!! :(

GI-tårtan har jag lagt ut i egen tråd, kika på den ;)
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » sön feb 28, 2010 22:17

När vi kom hem efter vår shoppingtur i Sverige idag så var det faktiskt barmark på stora vägen för första gången i vinter så det kändes härligt.

Så nu har jag köpt en tackjacka till Oskar till nästa år str 98 på stadium 250 kr samt en fleeceväst för 50 kr så nu behöver han inte bli kall.

Han var så glad över att slippa ha vinterkängor utan fick springa runt i sina nya gympadojjor coh en lyckligare kille har jag inte sett på länge. Sen när det var dags att handla mat var han inte lika nöjd längre men efter en festis och en yoghurt(åts i affären jag gillar inte sånt) så blev det bättre men inte bra. Fast när han sovit i bilen på väg var han nöjd och glad igen.
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » mån mar 01, 2010 08:11

VA härligt Taweet! JAg vågar skam inte köpa jacka för nästa vinter.. har inte funderat på vilken storlek iofs... men det är ju jättebra att fynda nu! :)

Idag har dagis öppet igen, så kvart i tio ska vi dit! :) Ser inget roligt ut ute bara, snöar blaskigt o nollgradigt :(
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » mån mar 01, 2010 09:20

Jag har varit lite tveksam till att fynda vinterkläder jag med men den här jackan var verkligen jättestor så om han inte kan ha den i höst iaf så blir jag grymt förvånad. Jag har dock inte vågat köpa overall till honom.

Han har nu börjat använda sin overall i str 92 då den i 86 börjar bli lite och lite trång att ta på. Sen så har vi två stycken i str 98 som han har ärvt som han kan ha i början av nästa vinter så vi känner att vi avvaktar lite annars är det ju smidigt att fynda.

Vad härligt att dagis är öppet igen :D det är väl fördelen med att ha dagmamma hon snöar inte in :D
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » mån mar 01, 2010 15:55

Ja, Leonbörjar växa ur sin overall i 86 nu, iaf i benen, resten skulle han nog kunna ha nästa vinter.. hmm....

Idag var sjukgymnasten på dagis med lite grejor till Leon!
Dels ett sittstöd som var jättebra, ska be om ett sånt hem oxå, för bumbon böjar han ogilla att sitta i förlänge.
Sen hade hon med sig ett ståstöd, värsta modellen, hihi! Liknar gåstolen vi fått, men här står han på ett stativ med fötterna en halvmeter från golvet och skyddsremmar på baksidan, så han får jobba själv o stärka skelettet.
Blir säkert jättebra... de andra barnen undra va det var för grejjor, hihi ;)

Men av detta blev han så trött så när jag satt i fikarummet så skule de byta blöja, gallskrik.. sen ville han inte sittta i matstolen inte i knät eller äta.. sen testa de om han ville sova, men inte heller det funkade, så tillslut hämtade de mej..
Fick i honom lunchen, han var jättehungrig!
Sen packade jag ner honom i vagnen o gick hem, då somnade han på stubben! Sov ute i vagnen nån timme kanske, sen tog jag inn honom och nu sover han i sängen... han har la sovit 3 timmar snart..? Stackarn...
Jobbig o testa grejjor o va på dagis...
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav nilla6 » ons mar 03, 2010 10:45

Philip använder fortfarande sin overall i strlk 80, hehe han e ju inte stor, lr han har korta ben o väldigt smal men världens putmage så byxor i 86 e d enda han kan ha, men vi har overaller i strlk 86-92 som han säkert kan ha nästa år så d e skönt..
han går på dagis 9-12 nu sen i måndags så han äter där varje dag o d går jätte bra.. tills han e mätt då ska han kasta mat på golvet o hälla ut mjölken på hela bordet, haha, bra får dom lite o göra..:D kanske blir 08:or igen, ligger 2a på en lägenhet i märsta som ligger vid arlanda, får veta på fredag om vi får den, hoppas, kommer jag närmre min familj o vänner.. idag ska vi åka o kolla på en sittvagn, en brio city 09, jätte fin, nån som säljer på blocket, me ratt,regnskydd, åkbräda o sufflet=) fille hatar sin vagn för han ser ingenting så tror han behöver en ny sitt istället..
Bild

Bild

BildBildBildBildBildBild
nilla6
Alltid online
Alltid online

Inläggav MammaLotta » ons mar 03, 2010 17:47

Jag hade ju turen att vinna en overall i vår lokala klädbutik och sen fyndade jag en härlig grön Pix jacka på Lindex också 98 så jag räknar nog med att vi ska klara nästa vinter med dem!

Vi har vinterledigt den här veckan hela familjen och jag minns inte när jag senast var så här slut!!! Vi har fullt ös från morgon till kväll med olika aktiviteter - samtidigt som vi försöker fixa till ett som annat här hemma också! Kommer att vara svimfärdig på måndag morgon juh!! :D
Idag har vi varit ute i full snöstorm och grillat korv i hästhagen! :-) Har man lovar korvgrillning så har man och då är det bara att hasa iväg genom snön! Imorgon är det simhallen som gäller och på fredag ska vi på en lite längre utfärd till en stad som ligger 8 mil bort! Slit och släp! ;)
Bild
Dotter -99 Son -02 Son -08

Bild
Användarvisningsbild
MammaLotta
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » ons mar 03, 2010 17:57

Jag fyndade en Everest regnjacka idag för 119 :- Röd och orange, det funkar väl för en liten kille med? Tycker det ska vara lite färg! :) Han har svarta regnbyxor o vantar.

Det går rätt så bra på dagis, fas efterosm det var stängt nästan hela förra veckan så blir inskolningen längre, tur att jag är ledig!
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » ons mar 03, 2010 18:58

Nilla6 hoppas att sulkyn blir bättre vi har börjat märka på Oskar med att det inte är så roligt att åka vagn men nu när han sitter i syskonsitsen ovanpå så ser han mycket mer även om han fortfarande är vänd mot oss.

mammalotta det är ju så att har man lovat så har man och barnen var säkert jätte nöjda med grillning i full snöstorm.

Sasoki det är ju jättefint med rödorganet även på en kille. Precis som dig så gillar vi färg och försöker hitta kläder som sticker ut.

Jag känner mig lite knäpp och som en dålig mamma med :D Vi har ju varit ner med Oskar till pysioterapeuten en gång och skulle tillbaka idag, vi fick dock skjuta på dagens besök en vecka då både jag och maken är sjuka så ingen av oss vågade gå dit med honom. Fast nu till det som gör att jag känner mig knäpp. Nu två dagar hos dagmamman har Oskar gått som om han aldrig gjort annat :D även om foten gör att han drar snett. Vad är ändrat han har bytt overall och skor där, hemma har vi ju använt dom kläderna nästan hela vintern och problemet har ju inte funnits hemma. Så förmodligen har han haft för små skor :( som gjort ont eller att overallen har varit trång och därför gjort det jobbigt för honom att röra sig. Vi har ju dock berättat att vi har större skor och overall men att hon varit nöjd och därför inte velat byta. Så vi får nog hålla lite bättre koll på hans skor.
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » ons mar 03, 2010 20:01

Taweret, det är banne mej inte lätt o se om skor är bra eller inte... Va skönt att ni kommit på vad det är och kan ge honom rätt storlek nu då! :)

Idag såg jag som tur var ganska fort att Leons stortå var viken under foten när jag satt på honom hans sandaler, han var barfota i dem. Han säger ju inte till liksom... Ibland känns de som han hamnar i skitkonstiga lägen med ben o armar när jag får lyfta o vända o greja med honom... vet inte om det är normalt eller att han är knasig... :roll:
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav nilla6 » tor mar 04, 2010 09:51

Vagnen va inge bra, fin men väldigt liten, smal o små hjul, gick inte o fälla bak den nåt heller, fille sover ju fortfarande i vagn ibland så behöver ju kunna fälla bak ryggen lite iaf.. så d skets sej me den, men har hittat en på babyland som såg bra ut o gick o fälla bak så, men då måste vi få våra 2 vagnar som i har sålda..
Bild

Bild

BildBildBildBildBildBild
nilla6
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » tor mar 04, 2010 10:48

Sasoki visst är det skönt att vi kommit på vad det beror på :D

Nilla6 vad tråkigt att inte den vagnen fungerade då. Vi har ju funderat på att köpa sulky som extra vagn till Oskar men dom flesta är ju bara upp till 15 kg och det väger ju han redan. Samt att dom vi provat är små för honom när han har vinterkläder.

Idag blir Oskar 1,5 år tänk vad tiden går fort.
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » tor mar 04, 2010 11:31

Grattis på 1,5 dagen!
Ja verkligen fort! :shock:

Idag har jag fått gå hem från dagis för första gången, Leon är där själv :) Hoppas det går bra, de ska äta just nu!

Jag bor bara två kvarter bort, så det är ju nära dit ifall ;)

Ikväll ska jag o träna!!! :D :D :D
Tjejen som fick barn samtidigt om mej, som ledde skiiitroliga aerobic o danspass kommer o gästleder ikväll!!!!! Hon flyttade till grannstaden, så hon slutade på vårat Friskis :( Hoppas hon kommer tillbaka helt!!!! :D Jag planerade mina veckor efter hennes pass förr, haha!

Och idag stod vågen på ytterligare ett kilo ner... sååå glad!!! Detta ska bara gååå!

Har rotat fram o tvättar mina arbetsklaäder nu... bahhh... ska jobba i helgen tror jag.. hjääälp!
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav heaven83 » fre mar 05, 2010 17:59

Sasoki : om du nu ska jobba i helgen hoppas jag att det går bra :)

Den 6:e april börjar jag att jobba igen,känns lite skönt. 2 stycken ska sägas
upp på min avdelning,tråkigt!
Natalie's favvo ord just nu är bajs och ojoj.

Ha en trevlig helg alla mammor
Bild

BildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBild
heaven83
Alltid online
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Septembermammor 2008