Hur många septembermammor finns det här?? :D
Re: Hur många septembermammor finns det här?? :D
Javisst!
Kul att du har enmake som är med på det oxå.. jobbig när ens familj inte bryr sig om va de äter.. hrmpf! Sambon behöver oxå minska, det var faktiskt han som föreslog att vi skule ha "diet"... men eftersom han inte kan tänka sig att avstå från kolhydrater, så känns det rätt kört.. vet inte va han tänker med, för han äter all skit precis som förut..
Jaja.. jag ska inte ge upp, men behöver inte vara slavisk heller, för det fixar jag inte..
Fakum är att jag nu lärt mej tycka riktigt mörk choklad är gott... det var väl inte så bra det heller kanske, haha...
*GLUFS*
Kul att du har enmake som är med på det oxå.. jobbig när ens familj inte bryr sig om va de äter.. hrmpf! Sambon behöver oxå minska, det var faktiskt han som föreslog att vi skule ha "diet"... men eftersom han inte kan tänka sig att avstå från kolhydrater, så känns det rätt kört.. vet inte va han tänker med, för han äter all skit precis som förut..
Jaja.. jag ska inte ge upp, men behöver inte vara slavisk heller, för det fixar jag inte..
Fakum är att jag nu lärt mej tycka riktigt mörk choklad är gott... det var väl inte så bra det heller kanske, haha...
- Ki27
- Alltid online

Förstår att det är svårt när inte resten av familjen är med på det!
Jag har ju också försökt (fast med en annan metod) men det var svårt när det bara var jag som gick på den.
Jag skulle behöva lite tips av er! Jag funderar (jätte eventuellt) på att starta eget. Isåfall ska jag ha det på sidan av mitt vanliga arbete först. Jag ska (som sagt är bara allt eventuellt) isådana fall börja med att jobba nån timme i veckan och skriva fakturor åt ett företag här i "byn". Sen kanske man man utveckla företaget och ta på sig mer jobb. Jag kan tänka mig vad som helst bara jag slipper mitt nuvarande jobb!!
I alla fall så skulle jag behöva lite tips på namnförslag till mitt företag. Det är ju inte inriktat på något speciellt liksom. Min mans företag heter "Ljungs Bygg & Mek" men då är det ju inriktat på just det också! 
Jag skulle behöva lite tips av er! Jag funderar (jätte eventuellt) på att starta eget. Isåfall ska jag ha det på sidan av mitt vanliga arbete först. Jag ska (som sagt är bara allt eventuellt) isådana fall börja med att jobba nån timme i veckan och skriva fakturor åt ett företag här i "byn". Sen kanske man man utveckla företaget och ta på sig mer jobb. Jag kan tänka mig vad som helst bara jag slipper mitt nuvarande jobb!!
- Cecilia*
- Alltid online

Va spännande Cecilia! Oj, va svårt med namn... hmmm..
Men har du såå tråkigt på jobbet???
Men har du såå tråkigt på jobbet???
- Ki27
- Alltid online

Jag har jättekul på jobbet med mina supergoa arbetskamrater men jag kommer absolut inte överens med min chef (av de dryga 20 anställda på mitt jobb är det inte många som gillar chefen). Han har ett stort behov av att trycka ner folk, speciellt om det går dåligt inne på kontoret då går han ut i fabriken och gormar på alla oss i fabriken och går och letar fel så han kan skälla på oss, eller hittar på fel. Och jag är inte en sån som tänker ta skit för sånt jag inte gjort eller är ansvarig för och chefen blir ännu värre när jag säger emot (eller rättare sagt talar om sanningen, som det är).
Idag har en av ugnarna stått still pga maskinfel vilket resulterar att vi inte kommer att kunna leverera alla kakor i tid till en mycket stor kund så idag kan jag säga att alla vi ute i fabriken har haft ett helvete!
Hade jag haft råd så hade jag sagt upp mig på fläcken!
Idag har en av ugnarna stått still pga maskinfel vilket resulterar att vi inte kommer att kunna leverera alla kakor i tid till en mycket stor kund så idag kan jag säga att alla vi ute i fabriken har haft ett helvete!
Hade jag haft råd så hade jag sagt upp mig på fläcken!
- Cecilia*
- Alltid online

FY! Sånna människor ska inte vara chefer!!!
- Ki27
- Alltid online

usch nu e ja trött på detta sjukhus, hemma asså:( har legat me influensan hela helgen, började i torsdags, sen natten till måndag så börjar sambon spy o nummer 2 flera ggr, på morgonen började jag, Philip va lite lös i magen men inge mer, gick över fort iof, men har vart konstiga i magen sen dess, går magsjuka på dagis såklart får man allt därifrån, usch e så trött på o va sjuk hela tiden, hoppas d blir bättre när våren kommer, Philip har blivit ett riktigt trotsbarn nu, vi ger upp här hemma, han klättrar överallt o vi säger till o tar ner honom men han fortsätter, säger noooo när vi säger åt honom o gå ner, han tar lådor o ställer sej på så han kommer upp o kan öppna dörrar, han drar ut grejer från kylen o kastar iväg, slänger ut våra böcker o filmer, så jobbigt o behöva skrika åt han hela dagarna, trodde inte det här trotset skulle komma så snart.. hoppas han lugnar sej när han blir lite större då..
- nilla6
- Alltid online

Flitig kille den där Philip
Uschhhh,för flunsa!! Krya på er!!!
Idag var vi på dagis till frukost sen bar det iväg till läkarbesök...
Leons ena pungkula sitter för högt, så det blir operation nån gång innan sommaren, ska detta aldrig ta slut??
Är så trött på allt sånt här.... Men hoppas att det blir bra o funkar som det ska sedan då!
Idag var vi på dagis till frukost sen bar det iväg till läkarbesök...
Leons ena pungkula sitter för högt, så det blir operation nån gång innan sommaren, ska detta aldrig ta slut??
Är så trött på allt sånt här.... Men hoppas att det blir bra o funkar som det ska sedan då!
- Ki27
- Alltid online

nilla6 jag känner igen detta med sjukstuga. Vi har dock tur i oturen att barnen har klarat sig bra men jag och maken råkar ut för allt. Jag har varit småförkyld länge men sen igår så slog det till med fullkraft, samma som din sambo. Då trodde vi att det var vattnet då vi hörde att det var dåligt och skulle kokas vilket vi inte hade gjort. Maken var dock till läkaren idag för att få sjukintyg och tog då prover och han hade inga bakterier så det är inte vattnet 
Det där med trots är intressant jag trodde inte heller att det skulle komma så tidigt men även här hemma har vi en kille som trotsa allt mer.
Det där med trots är intressant jag trodde inte heller att det skulle komma så tidigt men även här hemma har vi en kille som trotsa allt mer.
-

Taweret - Alltid online

Hej alla!
Nu har Natalie fått dagis plats så sen 22:a mars ska vi börja med inskloningen och sen efter påsk börjar jag att jobba igen. Vad det blåser idag...har även gjort det igår kväll/natt. Natalie är i en kan själv period nu. Ska klä på sig själv och hon blir jätte arg när man ska hjälpa henne! Älskar att hjälpa till.tex plocka ur diskmaskinen,tvättmaskinen mm. Hoppas alla haft en trevlig helg.
Låter spännande med att starta eget Cecilia
Nu har Natalie fått dagis plats så sen 22:a mars ska vi börja med inskloningen och sen efter påsk börjar jag att jobba igen. Vad det blåser idag...har även gjort det igår kväll/natt. Natalie är i en kan själv period nu. Ska klä på sig själv och hon blir jätte arg när man ska hjälpa henne! Älskar att hjälpa till.tex plocka ur diskmaskinen,tvättmaskinen mm. Hoppas alla haft en trevlig helg.
Låter spännande med att starta eget Cecilia
- heaven83
- Alltid online

Hejsan! Är en ny september mamma här. ^^ Min lilla tös föddes den 28 sep -09. Så snart är hon hela 5 månader redan. =) Uscha vad tiden gått snabbt de senaste månaderna... ^^
- Emmi_88
- Nykomling

Emmi grattis till dottern. Nu fick vi i denna tråden våra septemberbarn -08 men det finns eb tråd för septembermammor -09 med så får du mer utbyte av dom som har lika gamla barn som dig.
-

Taweret - Alltid online

Vad jobbigt med alla sjukor! Hoppas ni mår bra nu/blir friska snabbt!
heaven83 - Spännande att ni fått dagisplats, är det i Gnarp eller? Hoppas allt går bra med inskolningen. Känner igen det där med kan själv-period, på gott och ont!
Ja, jag var väldigt taggad att starta eget men har ringt runt massor och det är svårt att få napp så nu är jag mindre taggad
. Det är väldigt hög arbetslöshet i Ljusdal då det är två stora fabriker som nyligen lagt ned så det är väl över hundra personer som blivit utan jobb nästan samtidigt.
heaven83 - Spännande att ni fått dagisplats, är det i Gnarp eller? Hoppas allt går bra med inskolningen. Känner igen det där med kan själv-period, på gott och ont!
- Cecilia*
- Alltid online

Grattis till dottern emmi_88 och välkommen hit! Som Taweret nämnde, kolla gärna in septembermamma-09 tråden också, där får du nog mer utbyte med jämngamla bebbar! 
- Cecilia*
- Alltid online

Va trist Cecilia!
Grattis Emmi!
Ja, nu har vi fått första schemat för förskolan nu när jag är arbetslös. Han ska gå 4 dagar i veckan, 3,5 timme. Är ledig på tisdagar då vi åker o badar.
Så det blir ingen slappadag alls med sovmorgon, pahh... fast han ska inte vara där förrän 09.45, så det ska la gå bra...
Hoppas på tredagars vecka senare då.... de har de ju på de andra ställena, men de vill kanske mjukstarta Leon..
Tycker det ska bli lite obehagligt att söva Leon för operation på testikeln, har ju hört så många (några) skräckhistorier oom för stora doser... Ska iaf få gjort det innan sommaren sa de... stackars liten...
Idag var vi tvugna att ta oss ut bort till farmor, för Leon blir tokig av att bara vara inne o uggla...
Jisses med snööö!
Ligger massor på taket på vårat hus, o vår ytterdörr ligger nära ett hörne, o ovanför på båda sidor är det mängder med snö som hänger ut.. livsfarligt! Det rasade en stor hög igårmorse.. vilket muller!
Måste ringa värden o säga till! Han tittar la inte uppåt...
Grattis Emmi!
Ja, nu har vi fått första schemat för förskolan nu när jag är arbetslös. Han ska gå 4 dagar i veckan, 3,5 timme. Är ledig på tisdagar då vi åker o badar.
Så det blir ingen slappadag alls med sovmorgon, pahh... fast han ska inte vara där förrän 09.45, så det ska la gå bra...
Hoppas på tredagars vecka senare då.... de har de ju på de andra ställena, men de vill kanske mjukstarta Leon..
Tycker det ska bli lite obehagligt att söva Leon för operation på testikeln, har ju hört så många (några) skräckhistorier oom för stora doser... Ska iaf få gjort det innan sommaren sa de... stackars liten...
Idag var vi tvugna att ta oss ut bort till farmor, för Leon blir tokig av att bara vara inne o uggla...
Jisses med snööö!
Ligger massor på taket på vårat hus, o vår ytterdörr ligger nära ett hörne, o ovanför på båda sidor är det mängder med snö som hänger ut.. livsfarligt! Det rasade en stor hög igårmorse.. vilket muller!
Måste ringa värden o säga till! Han tittar la inte uppåt...
- Ki27
- Alltid online

Sasoki - Hoppas ni får tre-dagars veckor sen, det har jag haft till Niklas. Det var lagomt.
Förstår att du är nervös inför sövning!
Men du ska se att de går bra!
Ja, nu är jag trött på snön!! Det snöar, snöar och snöar här... Läste att de utfärdat en klass 2-varning här i Gävleborgslän där vi bor. Ring värden på en gång! Farligt med all snö på taken ju! S har ju eget företag men är till största delen inhyrd av ett plåtslageri-företag här där vi bor och de har massor att göra med snöskottning av tak nu. Hela förr-förra veckan höll han på att skotta tak och även nästa vecka har han fullt upp.
Förstår att du är nervös inför sövning!
Ja, nu är jag trött på snön!! Det snöar, snöar och snöar här... Läste att de utfärdat en klass 2-varning här i Gävleborgslän där vi bor. Ring värden på en gång! Farligt med all snö på taken ju! S har ju eget företag men är till största delen inhyrd av ett plåtslageri-företag här där vi bor och de har massor att göra med snöskottning av tak nu. Hela förr-förra veckan höll han på att skotta tak och även nästa vecka har han fullt upp.
- Cecilia*
- Alltid online

Återgå till Septembermammor 2008