Hur många septembermammor finns det här?? :D
Re: Hur många septembermammor finns det här?? :D
Wewwe då förstår jag varför ni gjorde som ni gjorde
Det är en av andledningarna till att vi kommer att vänta så pass länge också då min släkt bor långt bort och jag inte vill att dom ska åka när det är som sämst väder i jan-feb och i december känner vi att det inte är någon ide att dra ihop något sådant heller då alla är så upptagna med julförberedelser 
Vi har en bärsjal som vi dock bara har provat två ggr ännu, jag har inte riktigt fått till hur man knyter den ännu men jag lär mig. -vi valde det framför sele just pga detta att jag hört att en del klagar på ryggont vid sele och jag och maken har våra bekymmer med rygg och axlar. Det verkar som om Oskar gillar sin sjal så här långt iaf, tänkte ta med den till helgen när vi ska ut och handla om han inte vill ligga i vagnen.
Vi har en bärsjal som vi dock bara har provat två ggr ännu, jag har inte riktigt fått till hur man knyter den ännu men jag lär mig. -vi valde det framför sele just pga detta att jag hört att en del klagar på ryggont vid sele och jag och maken har våra bekymmer med rygg och axlar. Det verkar som om Oskar gillar sin sjal så här långt iaf, tänkte ta med den till helgen när vi ska ut och handla om han inte vill ligga i vagnen.
-

Taweret - Alltid online

[quote="wewwe85"]Måste bara fråga, hur många av er använder bärsele? Funderar på att köpa, men de e ju rätt dyra..Fast de e kankse värt när man har en bebis som bara vill vara buren hela tiden =) Vet ni om det är typ nån "åldersgräns" på dem? Alltså ska bebisen va 1 månad eller det spelar ingen roll? [quote]
Vi har en sele men har inte provat den än. Babybjörn rekomenderar att barnet väger minst 3,5 kg. Finns en del billiga av den äldre modellen på blocket har jag sett.
Vi har en sele men har inte provat den än. Babybjörn rekomenderar att barnet väger minst 3,5 kg. Finns en del billiga av den äldre modellen på blocket har jag sett.
-

mirwa - Galen i vimedbarn.se

Taweret. vi ska också ha namnceremoni/välkomstfest framåt vårkanten tror jag... Min sambos lillebror flyttar till Finland om ett par veckor, så det var antingen "NU på en gång fixa jättefort" eller "ta det runt jul nrä han ändå är hemma" eller "vänta till våren så får han komma hit då igen".... Och jag kände, att jag vill inte stressa fram det, samtidigt som vi inte har pengar nu... o runt jul då är det ju så jäkla mycket ändå! Så nu lutar det åt vårkanten. Dessutom tänkte vi att faddern/faddrarna ska få plantera ett träd i vår trädgård i Erics namn, och det kanske funkar bäst på våren att göra sånt... träd eller rosenbuske eller nåt sånt fint...
Wewwe- jag har fixat en egen bärsjal. köpte 3 meter tyg, delade på mitten och sydde ihop igen, så jag har 6 meter sjal att knyta loss med! Har inte använt den än dock. bärsjalar ska man kunna använda från födseln, men jag vill nog ha en bebis med lite stabilare nacke först, han är så liten min plutt.
Wewwe- jag har fixat en egen bärsjal. köpte 3 meter tyg, delade på mitten och sydde ihop igen, så jag har 6 meter sjal att knyta loss med! Har inte använt den än dock. bärsjalar ska man kunna använda från födseln, men jag vill nog ha en bebis med lite stabilare nacke först, han är så liten min plutt.
- Karisannelie
- Har vimedbarn.se som startsida

Mina tjejer är döpta men vi vet inte hur vi vill göra med Leo. Peter tycker dop är så trista. Hur fungerar en namnceremoni?
- 3 dje
- Kan inte slita sig från vimedbarn.se

3 dje: Detta med namngivning är lite upp till vad man själv gör det till, det går dock att få tips och råd om man söker om namngivning på nätet. Det är ganska vanligt att man planterar ett träd eller likande men det kan inte vi då vi bara hyr vår lägenhet. Så för oss blir det mest ett sätt att samla släkterna på båda sidorna och ha en trevlig stund (förhoppnigsvis) tillsammans.
-

Taweret - Alltid online

ja en namngivningsceremoni kan man ju utforma precis som man vill, eftersom man inte har ngn präst som håller i det efter standard... utan man kan själv hålla i det eller be ngn man känner som är bra på att prata hålla i det.
Många gör så att de berättar om namnen de valt, varför, och vad de betyder... sen vet jag några som satte en blomkrans på barnets huvud, som för att representera "nu fick han namnet" typ. ceremoniellt så. några andra satte ett halsband med barnets initial på runt halsen... några andra har bara pussat på barnet och sedan skickat runt barnet bland släkten för att "välkomna" o sådär.
Vissa andra vet jag har haft bara som ett litet kalas, inga ceremonier alls utan bara tårta och så....
det finns tusen sätt, coh inget är ju fel eftersom man bestämmer själv!
många har att man läser ngn fin liten dikt, sjunger nån fin barnsång och så, men det är ju helt valfritt...
En del har stort och hyr lokal och hyr in nån vokalist och bjuder på stor middag, andra har det i trädgårn med hemmabakad tårta...
som sagt, det finns inga rätt och fel!
Många gör så att de berättar om namnen de valt, varför, och vad de betyder... sen vet jag några som satte en blomkrans på barnets huvud, som för att representera "nu fick han namnet" typ. ceremoniellt så. några andra satte ett halsband med barnets initial på runt halsen... några andra har bara pussat på barnet och sedan skickat runt barnet bland släkten för att "välkomna" o sådär.
Vissa andra vet jag har haft bara som ett litet kalas, inga ceremonier alls utan bara tårta och så....
det finns tusen sätt, coh inget är ju fel eftersom man bestämmer själv!
många har att man läser ngn fin liten dikt, sjunger nån fin barnsång och så, men det är ju helt valfritt...
En del har stort och hyr lokal och hyr in nån vokalist och bjuder på stor middag, andra har det i trädgårn med hemmabakad tårta...
som sagt, det finns inga rätt och fel!
- Karisannelie
- Har vimedbarn.se som startsida

Cecilia*: Tackar:)
Nej men va roligt att det finns fler som har döpt sin till Niklas
Trode att jag skulle bli ensam med det i år:P Det är ju bara ett för härligt namn.
Nej men va roligt att det finns fler som har döpt sin till Niklas
- trudy
- Alltid online

Nu har jag och Ronja också flyttat över hit från minbebis.com. Trevligt att fortsätta följas åt så här nu när vi har gjort det hela graviditeterna. Känns ju nästan som att man känner varandra nu 
Hoppas att allt går bra för alla!
Hoppas att allt går bra för alla!
- Josselyn

Köpte babybjörn bärsele igår=) testade lite idag men lillen var i den en liten stund sen va det inte roligt längre... jag hoppas han vänjer sig =) Armarna kommer ju annars trilla av snart... =)
Oj.. hade inge aning att namnceremoni gick till så
där ser man.. man lär sig nått nytt varje dag =)
Oj.. hade inge aning att namnceremoni gick till så
- wewwe85

Vi var och vägde Oskar idag igen, nu hade han gått upp 365g på 6 dagar
så nu behöver vi inte väga honom varje vecka om vi inte vill. Fast en gång i veckan kan ju vara kul
så nu väger han 3550g tyvärr så får vi ingen ny längd på honom förren på 6v kontrollen
men han har nästan vuxit ur str 50 och vissa kläder i str 50-56 börjar kännas små redan nu. Han som inte använt nästan nått
då han mest är naken hemma då det är så himla varmt här.
-

Taweret - Alltid online

I natt sov Melker första natten själv i vaggan, med lite hjälp av napp. Va skönt att kunna röra sig som man ville och kunna gosa lite med sin andra älskling 
-

Mirwa vad skönt för er
Vi har haft tur att Oskar alltid har sovit i sin säng. Fast det kanske beror av att jag inte ammar utan ger på flaska så han vill ju inte tutta på natta.
-

Taweret - Alltid online

Natten som va ville han inte alls sova i vaggan, så då gav jag upp.
-

Halloj!!!! Nu är jag här med!!!
Har lillkillen i famnen som la av en stor brax nyss... men han ser ut att trivas.. hehe..
Jag vill oxå ha en bärsele, svårt att göra allt med en hand..
Han vill ha mat typ varannan timme.. utom når vi var iväg till sjukhuset, då blev han såå trött så då sov han i 4 timmar..var ju tvungen att väcka honom tillslut för han skulle få sin medicin...
Har lillkillen i famnen som la av en stor brax nyss... men han ser ut att trivas.. hehe..
Jag vill oxå ha en bärsele, svårt att göra allt med en hand..
Han vill ha mat typ varannan timme.. utom når vi var iväg till sjukhuset, då blev han såå trött så då sov han i 4 timmar..var ju tvungen att väcka honom tillslut för han skulle få sin medicin...
- Ki27
- Alltid online

Återgå till Septembermammor 2008