Banner Forum Image

Hur många septembermammor finns det här?? :D

Re: Hur många septembermammor finns det här?? :D

Inläggav trudy » ons sep 24, 2008 05:42

hej hej!! en augustimma som tittar in här :)
ville gratta er som har fått era små gullungar och hoppas att det går bra :)
trudy
Alltid online
Alltid online

Inläggav Cecilia* » ons sep 24, 2008 13:08

Tack så mycket, och grattis själv!

Vilket fint namn du har på din son förresten! :D (För visst heter han Niklas? Jag har för mig att jag har läst det i en annan tråd! :) Min son heter också Niklas)
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

Inläggav 3 dje » tor sep 25, 2008 15:31

Hejsan nu är jag också här!
Leo blir två veckor i morgon. På nätterna vaknar han vid tolv fyra och åtta, så det blir en gång på natten som jag ammar och sedan somnar han om. Jag hade en jobbig natt första veckan då han skrek och jag ammade honom hela natten men då hade jag ätit choklad och det gör jag inte om.
Eftersom Leo var så stor fick han ersättning och vande sig med flaska också. Det är jätteskönt att min man och tjejerna kan hjälpa till också.
I början var jag rädd att han skulle tappa sugtekniken i amningen, eftersom den skiljer sig från flaskdrickandet, men det har gått hur bra som helst.
3 dje
Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Inläggav Cecilia* » tor sep 25, 2008 17:37

Kul att du också hittat hit 3dje! :)

Skönt att han sover så bra på natten. Hannah är verkligen "tuttig" på natten nu. I natt har hon sovit 1,5 tim, sedan ätit, sovit 1,5 tim sedan ätit osv... Jag är ganska trött idag! Jag hoppas att hon börjar sova lite längre pass på nätterna snart.

Vad roligt det måste vara för tjejerna (och din man också för den delen) att få hjälpa till att mata lillebror! :)

Sista dagen innan jag åkte hem från BB med min äldsta, Niklas, så åt jag också massor av choklad (och annat smågodis) så den natten blev det verkligen inget sova, stackarn vad han skrek! Så det kommer jag inte heller att göra om!
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » tor sep 25, 2008 18:50

Nu har jag också hittat hit :D brukar vara inne och läsa här ibland men ska väl kanske bli mer aktiv här nu än på minbebis :D eller på båda under en period.
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav Cecilia* » tor sep 25, 2008 21:11

Välkommen hit du också Taweret! :)
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lyckans Lo » lör sep 27, 2008 09:01

Hej å hå!
Ännu en septembermamma här.
Hängde runt på minbebis.com förut under namnet Lycka.

Den åttonde september kom lilla Lo, 50 cm lång och vägde 3965 g.
Underbaraste fina!
BildBild
Användarvisningsbild
Lyckans Lo
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tyka » lör sep 27, 2008 12:02

Haha! Jag BLEV septembermamma! :D

Den 23:dje kom lilla lillasyster, 2900g och 48 cm.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Tyka
Alltid online
Alltid online

Inläggav mirwa » lör sep 27, 2008 13:25

Hej.

Nu har även jag hittat hit. Vi fick våran Melker den 20:e september så han är en vecka i dag. Än så länge går att perfekt han äter bra och sover på nätterna, vaknar en gång mellan 1 och 3 uniefär och sen runt 7/8, så jag kan inte klaga. Nu skall vi bara försöka få honom att vilja sova i sin vagga me och inte bara mellan oss.

Hur går det för er andra septembermammor då?
Bild
Användarvisningsbild
mirwa
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav Cecilia* » lör sep 27, 2008 13:44

Välkommen hit alla nya september-mammor! :)
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

Inläggav Karisannelie » lör sep 27, 2008 17:25

TJO! Nu finns jag här också! Det var bra att ni skrev i minbebis septembermammatråden, så att vi fick lite spark i rumpan! :-)

:qaf
BildBild
Karisannelie
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav wewwe85 » sön sep 28, 2008 15:01

Heeej alla september mammor!! Nu börjar vi bli lite flera här =) härligt!!

Måste bara berätta att äntligen är dopet över =D Döpte lille Kasper igår =D ( JA ändrade så det blev Kasper med S ) :P
Det var inte så speciellt men jättefint=)

Hur e det med era små? =D
MIRWA: Guuud va skönt att din lille Melker sover så bra på näterna:D nästan lite avis här:P De e ju såå olika me alla bebisar... Min är en buse... Vaknar kankse 3-4 ggr från kl 22 till 03 o ska amma, sen vid 04 får han ersättning.. men inte vill hn sova mer... näää då ligger lillen o gnäller till typ 9 på morgonen o somnar sen... snacka om att jag ite kommer ha hår på huvet snart :P hehe...
BildBild
wewwe85

Inläggav Taweret » sön sep 28, 2008 18:19

wewwe85: har ni redan haft dop? Det var snabbt jobbat, vi ska bara namnge men den cermonin kommer vi nog inte ha förren i mars som det verkar. Vi har inte planerat så långt ännu.
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav wewwe85 » sön sep 28, 2008 18:52

Tawaret: Ja, men de var bara för jag vill ha min moster som gudmor till Kasper, och hon bor sisådär 800km ifrån oss... och de va typ bara nu hon kunde för hon jobbar...=) så de blev rätt tidigt dop=) Men de gick jättebra... Han grät nästan inget o jag som var sååå rädd att han skulle bara gråta=) så jag tyckte det var väldigt lyckat=) o sen har man ju det ur världen nu ju, slippa tänka på det=) Vi ska gifta oss kyrkligt nämligen om några månader, förmodligen i mars-april, så snart blir det ju fullt upp med den planeringen=)

Måste bara fråga, hur många av er använder bärsele? Funderar på att köpa, men de e ju rätt dyra..Fast de e kankse värt när man har en bebis som bara vill vara buren hela tiden =) Vet ni om det är typ nån "åldersgräns" på dem? Alltså ska bebisen va 1 månad eller det spelar ingen roll?

Kram på Er alla!
BildBild
wewwe85

Inläggav Cecilia* » sön sep 28, 2008 20:36

Vad roligt att dopet blev lyckat Wewwe85! Grattis till bröllopet också förresten! :)

Jag fick en bärsele (BabyBjörn) av mamma och pappa när Niklas var nån vecka gammal, och den har jag använt myyyyycket! Niklas hade en period när han inte skulle sova på natten, han bara grinade i flera timmar, och då var verkligen selen guld värd! Jag har gått många varv i huset med Niklas i den mitt i nätterna... Men jag har även använt den mycket typ när jag hängde tvätt, dammsög osv. Och även när vi var ute och shoppade osv då Niklas inte var så förtjust i att ligga i vagnen i början.

Det är ingen åldersgräns, utan viktgräns på selarna, i alla fall den från BabyBjörn som vi har. Då måste barnet väga minst 3500 gr (kommer inte ihåg exakt men det är något runt den vikten).

Jag tycker absolut att det är värt det om man har en bebis som vill bli buren mycket. Det är så skönt att ha två händer fria. Jag brukade till och med laga mat med Niklas i selen. Jag är nöjd med min sele men har läst att många rekommenderar bärsjal också, som tycker att det är bättre än sele. Många tycker att de får ont i ryggen av sele men inte av sjalen. Jag har dock aldrig provat sjal så det kan jag inte uttala mig om.
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Septembermammor 2008