Hur många septembermammor finns det här?? :D
Re: Hur många septembermammor finns det här?? :D
Jag tror hon hörde serenaden i bakgrunden så hon fråga.. haha
Nu ringde Trygg Hansa... ska få ett exklusivt hembesök på torsdag där en tant ska snacka bla barnförsäkringar, haha... tja, gubben är skeptisk.. men jag tycker det är kul o få veta lite... (hoppas inte hon är allergisk då, haha)
Har ni skaffat försäkring till era små, behöver man det... vad isåfall?
Nu ringde Trygg Hansa... ska få ett exklusivt hembesök på torsdag där en tant ska snacka bla barnförsäkringar, haha... tja, gubben är skeptisk.. men jag tycker det är kul o få veta lite... (hoppas inte hon är allergisk då, haha)
Har ni skaffat försäkring till era små, behöver man det... vad isåfall?
- Ki27
- Alltid online

Vi har inte skaffat försäkring till Oskar ännu men vi har börjat titta på det. Något av de bolag vi pratat med fick man inte teckna försäkring innan han var 3mån så därför har vi avvaktat.
Idag var jag till läkaren då min man har tjatat på mig ett tag nu att mitt snitt inte läker som det ska. Det är svårt för mig att veta då det inte gör ont och jag kan inte se det särsklit bra. Så han ringde igår och jag fick en tid idag. Naturligtvis så hade han rätt så jag borde ha gått dit tidigare. Det verkar som om några stygn släppte för tidigt så att jag har som ett "hål" som inte vill läka ordentligt så nu fick jag antibiotika salva som jag ska smörja på. Så nu hoppas vi på att det ser bättre ut på måndag när jag har min efterkontroll.
Vägde Oskar idag igen. nästan 4kg nu så han växer så det knakar
han passade även på att pinka in sitt revir på bvc
och naturligtvis så hade jag ingenting med mig då vi bara skulle ut en kortis. Kände mig som en dålig mamma som inte hade blöjor och våtservetter med mig
men som tur var så fanns ju sånt där så det löste sig ju ändå.
Idag var jag till läkaren då min man har tjatat på mig ett tag nu att mitt snitt inte läker som det ska. Det är svårt för mig att veta då det inte gör ont och jag kan inte se det särsklit bra. Så han ringde igår och jag fick en tid idag. Naturligtvis så hade han rätt så jag borde ha gått dit tidigare. Det verkar som om några stygn släppte för tidigt så att jag har som ett "hål" som inte vill läka ordentligt så nu fick jag antibiotika salva som jag ska smörja på. Så nu hoppas vi på att det ser bättre ut på måndag när jag har min efterkontroll.
Vägde Oskar idag igen. nästan 4kg nu så han växer så det knakar
- Taweret
- Alltid online

Oj, va läskigt med snittet! Tur att du har en sån förståndig man. 
Va han har växt då, Oskar!!
Vi vägde vår knodd på bvc idag, o nu väger han hela 2845 o är 49 lång!!! Men skrika kunde han då, de 500 meterna med bilen till bvc... nästa vecka ska jag testa vagnen dit, haha!
Fast inne på mottagningen var han sååå snäll o söt o tittade stort!
Va han har växt då, Oskar!!
Vi vägde vår knodd på bvc idag, o nu väger han hela 2845 o är 49 lång!!! Men skrika kunde han då, de 500 meterna med bilen till bvc... nästa vecka ska jag testa vagnen dit, haha!
- Ki27
- Alltid online

Jag är så avundsjuk på er som får mäta era små krabater. Jag märker ju att Oskar skjuter iväg på längden också men vi får inte mäta honom förren nästa vecka på 6v kontrollen och då lär han väl vara närmare 56 cm om jag gissar på kläderna 
Jo min älskade C är förståndig synd bara att han inte tog tag i det tidigare eller fick mig att inse det tidigare
men jag är sån att jag väntar gärna. Sen har jag ju inte haft ont i såret men nu ska det väl bli bra. Jag får dock vänta och smörja tills han kommer hem från jobbet då jag vill tvätta rent först. Sånt är svårt när man har en bebis i sjal på magen 
Jo min älskade C är förståndig synd bara att han inte tog tag i det tidigare eller fick mig att inse det tidigare
- Taweret
- Alltid online

Imorgon ska vi också få väga lilla Elina igen
Bvc kommer hem till os, så det ska bli mysigt! Hoppas hoppas att hon har ökat massor i vikt.
Förra veckan så hade hon kommit upp i sin födelsevikt, Bm sa innan att vi inte skulle förvänta oss det, så det var extra kul!
Idag har jag varit utan feber från min mjölkstockning så jag hoppas att jag ska bli frisk nu. Har även duschat och äntligen ansat busken där nere
nu efteråt har jag titta i spegeln och jag tycker att det ser såååå mycket bättre ut än jag trodde! Innan förlossningen så trodde jag att underlivet skulle bli helt katastrof!!! Men de ser ju ut som vanligt, skönt
Hoppas att ni har det bra och att era sötnosar mår kanon!
Bvc kommer hem till os, så det ska bli mysigt! Hoppas hoppas att hon har ökat massor i vikt.
Förra veckan så hade hon kommit upp i sin födelsevikt, Bm sa innan att vi inte skulle förvänta oss det, så det var extra kul!
Idag har jag varit utan feber från min mjölkstockning så jag hoppas att jag ska bli frisk nu. Har även duschat och äntligen ansat busken där nere
Hoppas att ni har det bra och att era sötnosar mår kanon!
- Tricia
- Galen i vimedbarn.se

Hej alla glada!
Äntligen fick jag lite tid att skriva här=) kasper har somnat i famnen=)
Igår va vi på bvc o min snutt har gått upp 390g sen förra veckan:D 4290g väger han nu=)
Kollade oxå där nere igår för första gången... hmm o jag kan säga att det blev en chock!! Jag började gråta som in i.. Det har ju för tusan gått över 4 veckor!! =( plus att det ser "fel" ut å nått sätt... :/
Pumpade ut mjölk igår för o se hur mkt jag har... fick ut 40 ml på båda brösten...=( inte konstigt min lille inte e nöjd...
ska man amma oftare eller pumpa ut för att öka på mjölken? Hade ju mer i början e så orolig att den ska sina =(
Kram på er alla!!!
Äntligen fick jag lite tid att skriva här=) kasper har somnat i famnen=)
Igår va vi på bvc o min snutt har gått upp 390g sen förra veckan:D 4290g väger han nu=)
Kollade oxå där nere igår för första gången... hmm o jag kan säga att det blev en chock!! Jag började gråta som in i.. Det har ju för tusan gått över 4 veckor!! =( plus att det ser "fel" ut å nått sätt... :/
Pumpade ut mjölk igår för o se hur mkt jag har... fick ut 40 ml på båda brösten...=( inte konstigt min lille inte e nöjd...
ska man amma oftare eller pumpa ut för att öka på mjölken? Hade ju mer i början e så orolig att den ska sina =(
Kram på er alla!!!
- wewwe85
- Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Wewwe, du behöver inte vara orolig över mängden bröstmjölk när du pumpar! Mängden du får ut då har inget med att göra hur mycket bebisen får i sig när den suger på bröstet, så var inte orolig! Det låter ju som din lille får i sig bra med mat om han gått upp så bra i vikt!
Jag är oxå skitnojjig över att mjölken ska sina, har köpt amningste på hälsokost..men tycker väl inte att det verkar öka mängden så mycket.
Annars är det bara att amma amma amma som ökar mängden..å pumpa med.
Har inte vågat kolla där nere ännu...men sambon å jag har gosat till det några gånger redan å enligt han är det ingen skillnad!
Jag är oxå skitnojjig över att mjölken ska sina, har köpt amningste på hälsokost..men tycker väl inte att det verkar öka mängden så mycket.
Annars är det bara att amma amma amma som ökar mängden..å pumpa med.
Har inte vågat kolla där nere ännu...men sambon å jag har gosat till det några gånger redan å enligt han är det ingen skillnad!
- eowyn

Ja, ju mer du pumpar, ammar ju mer stimulerar du mjölken att komma, så det är bra att göra ofta! 
- Ki27
- Alltid online

hm, vad tråkigt att ni får mäta så sällan.
Min bvcsköterska sa att det var bara att komma ner om vi vill mäta! Nu har jag tid ändå idag, ska gå en gång i veckan nu början tyckte hon, för Eric var ju ganska liten när han kom. Fråga era BVCtanter om ni inte kan få komma och mäta...
På öppna förskolan här har de också så man kan gå in i ett litet rum och väga och mäta själv! Jättebra! (Fast, de måtten kanske inte blir så exakta direkt, sköterskorna vet ju mer hur de ska hålla och göra med sakerna...)
Min bvcsköterska sa att det var bara att komma ner om vi vill mäta! Nu har jag tid ändå idag, ska gå en gång i veckan nu början tyckte hon, för Eric var ju ganska liten när han kom. Fråga era BVCtanter om ni inte kan få komma och mäta...
På öppna förskolan här har de också så man kan gå in i ett litet rum och väga och mäta själv! Jättebra! (Fast, de måtten kanske inte blir så exakta direkt, sköterskorna vet ju mer hur de ska hålla och göra med sakerna...)
- Karisannelie
- Har vimedbarn.se som startsida

Jag har också kollat där nere, och tycker att det ser ganska bra ut ändå! Känns bättre nu än efter förra förlossningen. Dock har vi (jag) inte vågat gosa till det ännu, jag vill gå på efterkontrollen först. Ja, också vill jag vänta på att avslaget ska sluta, och det är snart slut nu hoppas jag!
Igår skickade vi in försäkringspapper på Hannah. Vi tog Länsförsäkringar (lika som vi har till Niklas).
Igår skickade vi in försäkringspapper på Hannah. Vi tog Länsförsäkringar (lika som vi har till Niklas).
- Cecilia*
- Alltid online

Hej på er septembermammor! Tänkte också ansluta mig här om det går bra 
Lily är 10 dagar nu och mår toppen. BVC var på hembesök igår och hon låg två hekto över födelsevikt så mat verkar jag ha
skönt!
För övrigt så tycker jag dagarna bara flyger iväg, fast hon sover mycket. Det stämmer som alla säger, att man inte hinner med så mycket som man tror
Men jag hoppas hinna kolla här en del i alla fall
Nu vaknar hon så det är bäst jag avslutar...
Lily är 10 dagar nu och mår toppen. BVC var på hembesök igår och hon låg två hekto över födelsevikt så mat verkar jag ha
För övrigt så tycker jag dagarna bara flyger iväg, fast hon sover mycket. Det stämmer som alla säger, att man inte hinner med så mycket som man tror
Men jag hoppas hinna kolla här en del i alla fall
-

jajja79 - Stammis

EOWYN: Okey.. emn han får alltid båda brösten först sen ersättning på det typ 100ml.. kan de va då att min mjölk inte mättar honom?? Han går ju upp tack vare ersättningen.. han har ju fått det sen 3 dagen på bb men bara för att jag inte kunde amma så ofta mina bröstvårtor var bara sår o han var oxå lite gu...så de gav honom extra.. o sen gick han inte upp så mkt så de tyckte vi skulle fortsätta med ersättningen...
Men jag vill så mycket delamma han i a fall 5-6 månader...
Men jag vill så mycket delamma han i a fall 5-6 månader...
- wewwe85

Vi har inte heller vågat mysa än. Som Cecilia skrev så vill man att avslaget ska vara borta och att man har gått på kontroll. Så än så länge så räcker det med att ligga tät intill varandra och bara gosa
Inatt var Elina så duktig. Igår kväll vid 23:30 la jag henne i hennes säng bara för att träna henne att sova där, vid 24 gick vi och la oss och då sov hon fortfarande i sin säng. Jag tänkte att hon vaknar la snart så då kan hon ligga kvar där tills dess. Men hon vaknade [b]05:30[b]
Blev så förvånad, hon som alltid ligger med oss i sängen och alltid äter minst 2 gånger per natt.
Vi sov så gött utan henne i sängen, så nu ska vi testa detta inatt igen.
Men först ska jag fråga Bm som kommer från Bvc hit snart om det är så bra att det går så många timmar utan att äta.
Inatt var Elina så duktig. Igår kväll vid 23:30 la jag henne i hennes säng bara för att träna henne att sova där, vid 24 gick vi och la oss och då sov hon fortfarande i sin säng. Jag tänkte att hon vaknar la snart så då kan hon ligga kvar där tills dess. Men hon vaknade [b]05:30[b]
Blev så förvånad, hon som alltid ligger med oss i sängen och alltid äter minst 2 gånger per natt.
Vi sov så gött utan henne i sängen, så nu ska vi testa detta inatt igen.
Men först ska jag fråga Bm som kommer från Bvc hit snart om det är så bra att det går så många timmar utan att äta.
- Tricia
- Galen i vimedbarn.se

Nu är vi också här!!
Lill gubben har ännu inte fått något namn! Vi hittar inget som vi kan enas om... Men det hinns väl med! Idag är han 2 veckor gammal och igår var bm hit och vägde honom och tittade hur han har det i största allmänhet! Han växer minsann så det knakar 4610g!! Det kallar jag viktökning det!
Lill gubben har ännu inte fått något namn! Vi hittar inget som vi kan enas om... Men det hinns väl med! Idag är han 2 veckor gammal och igår var bm hit och vägde honom och tittade hur han har det i största allmänhet! Han växer minsann så det knakar 4610g!! Det kallar jag viktökning det!
-

MammaLotta - Alltid online

Välkomna hit MammaLotta och jajja79! 
Tricia - Åh, vad avundsjuk jag blir!!
Som längst har Hannah sovit mellan 19:30-00:00 utan att vakna. Självklart gick vi i säng 23:30 den kvällen så man hann ju inte sova något själv då heller. Hannah sover alltid i sin säng då storebror kommer in till oss på natten och då är jag rädd att han ska sparka eller rulla över henne.
Tricia - Åh, vad avundsjuk jag blir!!
- Cecilia*
- Alltid online

Återgå till Septembermammor 2008