hur många barn vill du ha?
53 inlägg • Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
hur många barn vill du ha?
låter som det man lekte när man var liten när man kastade stenar i handen
men det verkar ju inte så lätt nu som då
tydligen måste man vara två om det valet har jag lärt mig 
så frågan blir hur många barn vill du ha?, eftresom det ibland varierar beroende på vilken av parterna man frågar.
så frågan blir hur många barn vill du ha?, eftresom det ibland varierar beroende på vilken av parterna man frågar.
-

ToToRo - Alltid online

Re: hur många barn vill du ha?
jag vill ha tre (tror ja) men gubben vill ha två. scb från 2008 (älskar statistik) säger att 41 % hade 1 barn 43% 2 barn och bara 13% hade tre men ändå tycker jag så många här pratar om två eller tre.. väldigt få som säger att de enbart vill ha ett barn (sen vet jag att det finns andra faktorer som kan göra att det inte blir fler barn)
-

ToToRo - Alltid online

Vi har samma situation som er här hemma ToToRo. Jag vill ha tre (som det ser ut nu) och maken vill ha två.
Jag tar fajten om den tredje om ca fyra år, om jag fortfarande vill ha en till liten bebbe då
. Risken finns ju att jag har blivit bekväm med två vid det laget, när Isabelle och Josefine börjar bli lite större och kan börja klara sig själva lite mer.
Vi får se
.
Jag tar fajten om den tredje om ca fyra år, om jag fortfarande vill ha en till liten bebbe då
Vi får se
Isabelle 080725
Josefine 100330
Josefine 100330
-

Strumpan - Alltid online

jag försöker särskilja min 3 barnönskan ifrån det vanliga bebisuget (som jag tvekar att jag kan ha eftresom jag avskyr småbebisar och va gravid, men nog älskar jag förlossningar och nykommna bebisar) och en faktiskt vilja att ha tre barn.
hur många syskon har du strumpan?
hur många syskon har du strumpan?
-

ToToRo - Alltid online

Ohhh... Hjärnan säger två, hjärtat tre... Men hjärtat är nog alltid redo för nya små bebisar, å man kan ju inte samla på barn;)
- tinali
- Alltid online

Jag skulle vilja ha tre även jag och det var vad maken och jag hade sagt innan vi fick barn och även efter Oskar. Nu när Alma kommit är han dock helt bestämd på att han är nöjd. Jag vill inte säga att det är helt stängt i bebis fabriken här men vi får se om 3-4 år. Jag skulle vilja uppleva en graviditet där barnen kan vara med på ett annat sätt än vad Oskar var, han var ju inte ens medveten om att det fanns en bebis i magen. Vi får väl dock se hur lätt det är att få till en trea om vi bestämmer oss då jag i så fall är närmare 40 när det är aktuellt.
- Taweret
- Alltid online

Jag vill "bara" ha två..jag känner verkligen det nu. Molly har sovit max 2-3 hela nätter och hon är över 6 månader gammal. Börjar bli gött slut i kroppen och jag vet att det kan ta ett tag än att få henne att sova. Speciellt med hennes medicin som hon måste ta mot sin förkylningsastma som gör att hon vaknar och är hyperaktiv på nätterna. Inte lätt..så snart skulle jag aldrig orka varesig graviditet eller en bebis till.. Men jag kanske säger annorlunda om 4-5 år så man ska aldrig säga aldrig..
- LillaMalin
- Alltid online

Jag vill ha två barn, men min sambo är helt klart nöjd med ett. Fast han verkar inte ha något emot ett till. 
-

Nelia - Alltid online

jag känner däremot att jag nog inte vill vänta fyra år till. ska jag ha ett tredje blir det om dryga året. jag har 4,5 till min mellanbror och haft lite sorg att de slutade leka så jag vill nog ha lite mindre tid emmellan.
lillamalin: här har jag sovit 1 helnatt och det va eftre 3 månaders vaccin.. snart blir det för hoppningvis en till eftre sex månaders vaccinationen
och jagkan nog räkna de sovmorgonar jag fått på en hand. Leiha har faktsikt vart pest o pina... men ändå... (sjuk nog) vill jag ha en till liten plåga och jag vet inte varför riktigt. jag måste gilla självplågeri 
lillamalin: här har jag sovit 1 helnatt och det va eftre 3 månaders vaccin.. snart blir det för hoppningvis en till eftre sex månaders vaccinationen
-

ToToRo - Alltid online

Jag skulle gärna vilja ha 4, kanske till och med 5. Men femman sätter nog åldern stopp för (fyller ju 38). Vi arbetar aktivt för att få till fyran.
Har ju mina killar i två kullar, de stora med tre års mellanrum och sen ett låååångt hopp på nästan 14 år. Kan säga att de fullständigt avgudar sin lillebror, och är så delaktiga i hans liv. Är så roligt.
Har ju mina killar i två kullar, de stora med tre års mellanrum och sen ett låååångt hopp på nästan 14 år. Kan säga att de fullständigt avgudar sin lillebror, och är så delaktiga i hans liv. Är så roligt.

- lime95
- Alltid online

jag skulle lätt kunna tänka mig en 4-5 stycken egentligen (dock har charlie varit en super lätt unge från start och sovit hela natten sen typ 3 månader osv) så jag kankse får ett monster nu o säger aldrig mer men
det som ja känner sätter stopp är det praktiska ja kan inte fatta hur de går till likssom hur gör man när man ska åka o handla själv med 5 ungar tex? och sen tänker ja på allt sånt som bil osv..
jag vill ju gärna ha av båda sorter med men ja tänker inte skaffa hur många som helst för de tror vi kommer stanna på 3. men jag är ju bara 22 så vi har ju tid än
jag vill ju gärna ha av båda sorter med men ja tänker inte skaffa hur många som helst för de tror vi kommer stanna på 3. men jag är ju bara 22 så vi har ju tid än
- hellokitty
- Alltid online

Jag röstade på 3, eller så kanske det räcker med 2? Vi pratar lite fram och tillbaka om det jag och sambon. Än så länge är det ju bara en, så ska väl ta en sak i taget...Men tror kanske vi satsar på nr 2 om ca 3 år och sen om det blir en till blir det nog max 3 år senare. Men 3 barn fyller ju liksom hela bilen. Kanske räcker med "en var" eller vad man ska säga... Men har gillat själv att vara tre barn, har storebror och lillasyster. Och vi har haft så mycket glädje av varandra och har fortfarande.
- Linen
- Stammis

hellokitty skrev:jag skulle lätt kunna tänka mig en 4-5 stycken egentligen (dock har charlie varit en super lätt unge från start och sovit hela natten sen typ 3 månader osv) så jag kankse får ett monster nu o säger aldrig mer mendet som ja känner sätter stopp är det praktiska ja kan inte fatta hur de går till likssom hur gör man när man ska åka o handla själv med 5 ungar tex? och sen tänker ja på allt sånt som bil osv..
-

ToToRo - Alltid online

Jag vill ha tre mannen vill ha 2....precis som många andra här. Han skulle dock gärna vilja ha en pojke och har nu sagt att om detta barn vi ska få nu är en tjej (vilket han självklart också blir glad över) så kan han tänka sig att vi skaffar ett 3.e barn....
Vilket gör att jag lite hoppas på en tjej för då blir valet mer mitt om jag vill ha ett 3e och inte hans....för en gångs skull!
Vilket gör att jag lite hoppas på en tjej för då blir valet mer mitt om jag vill ha ett 3e och inte hans....för en gångs skull!
-

LineMor - Alltid online

ToToRo; Oj jag har några stycken. Min mamma och pappa skilde sig och pappa fick tre barn med min styvmamma. Sen har jag en "hel"syster som jag har växt upp med och även en bonusstorasyster från min styvfar, så fem syskon om jag räknar med allihopa.
Hur många har du? Jag såg att du var yngst och ensamtjej i den andra tråden
.
Hur många har du? Jag såg att du var yngst och ensamtjej i den andra tråden
Isabelle 080725
Josefine 100330
Josefine 100330
-

Strumpan - Alltid online

53 inlägg • Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4