Hur länge sover ditt barn?
20 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Hur länge sover ditt barn?
När går din knodd upp på morgonen o när går de till sängs?
Hur länge sover de totalt med vila under dagen?
Min unge vill ju aldrig sova....känns det som.
Häller nu på att ändra sömnen lite. Innan somnade den lill* rackaren runt tio, elva o vaknade vid halv nio, halv tio på morgonen. Nu håller vi på att återta en stund av kvällen o då somnar vårt hjärta vid halv åtta, åtta o vaknar vid sju, halv åtta kanske. PÅ dagen väcker vi efter en 60-75 min två ggr per dag. Total tid lite drygt 13 ½ timme!
Hur länge sover de totalt med vila under dagen?
Min unge vill ju aldrig sova....känns det som.
Häller nu på att ändra sömnen lite. Innan somnade den lill* rackaren runt tio, elva o vaknade vid halv nio, halv tio på morgonen. Nu håller vi på att återta en stund av kvällen o då somnar vårt hjärta vid halv åtta, åtta o vaknar vid sju, halv åtta kanske. PÅ dagen väcker vi efter en 60-75 min två ggr per dag. Total tid lite drygt 13 ½ timme!
- che
- Alltid online

Re: Hur länge sover ditt barn?
Hannah är en riktig sömntuta, nästan så man blir orolig för att hon sover så mycket istället!
Hon somnar kl 18:00 på kvällen och sover till 7-8 tiden på morgonen. Hon sover ungefär 2-3 timmar mitt på dagen. Så hon sover typ 16 timmar per dygn! Niklas somnar mellan 19:00-20:00 och vaknar mellan 07:00-08:00. (Middagsvilan slutade han med för ett år sedan)
- Cecilia*
- Alltid online

min dotter har aldrig sovit mycket=( ja ska va glad om hon somnar 21.30 å sen sover till 7-7.30 å hon vaknar 1miljon ggr varje natt å det e så jobbigt ,,,,men tydligen så behöver hon inte mer sömn för hon är världens piggaste å gladaste lilla brud=) men ja skulle behöva mer sömn=)
- loooolita
- Alltid online

Minna sover mellan 9-11 timmar per natt. Hon somnar vid 19.30 och vaknar vid 6-7. Ofta är hon vaken en stund på natten också, allt från 10 minuter till 1½ timme.
På dagen sover hon allt ifrån 45 minuter-2 timmar.
Så totalt blir det väl kring 12-13 timmar. Hon har alltid sovit mindre än genomsnittet om man ska gå efter gängse tabeller.
På dagen sover hon allt ifrån 45 minuter-2 timmar.
Så totalt blir det väl kring 12-13 timmar. Hon har alltid sovit mindre än genomsnittet om man ska gå efter gängse tabeller.
-

thepal - Alltid online

Om jag lyckas få Lily att sova 12 timmar på natten så behöver hon inte sova alls på dagen. Sover hon en timme på dagen så sover hon max 10 timmar på natten. Oftast är det ca 10,5-11 timmar per dygn, men i lugna perioder kan det som sagt bli 12 timmar per dygn. Hon sover oftast mellan 22-22.30 till 8.00.
Hon verkar inte behöva mer, hon är alltid jättepigg.
Hon verkar inte behöva mer, hon är alltid jättepigg.
-

Sofia85 - Alltid online

charlie somnar vid 20:00-20:30 sendan vaknar han allt mellan 06:00-08:00 ibland vaknar han 3 gånger på natten ibland ingen.. men han är väl för liten för att ha en riktig rutin antar jag?
- hellokitty
- Alltid online

Plutten, som är 8 månader idag
somnar runt 19-tiden och sover till 6-7 på morgonen.
på dagen sover han två ggr, en gång på knappt en timme, den andra gången lite längre.
Min nya blogg http://www.svartam.blogg.se
på dagen sover han två ggr, en gång på knappt en timme, den andra gången lite längre.
Min nya blogg http://www.svartam.blogg.se
-

svartam - Har vimedbarn.se som startsida

Vi är mitt uppe i att inte vilja somna på natten så det kan ta lång tid innan det är god natt men oftast blir det runt midnatt han somnar och sover sedan till 11 eller 12,
vi försöker vända på detta sakta men säkert
På dagarna sover han två tupplurar som är på en halvtimme var.
vi försöker vända på detta sakta men säkert
På dagarna sover han två tupplurar som är på en halvtimme var.
- Danem
- Alltid online

Vi har haft total brist på rutiner här o barnet har således bestämt själv. Har försökt o följa mitt barns behov från början när det gäller det mesta men nu börjar vi vuxna känna att vi skulle vilja ha en stund på kvällen för oss själva. Mitt barn vaknar ju också alltid en helvetes massa ggr under natten, alltid en halvtimme efter h*n somnat o sen fortsätter det så med 1-5 uppvak under två timmars intervaller natten igenom.
Men nu när jag ser hur ni andra har det verkar mitt barn högst normal. Får alltid känslan av att alla andras ungar sover typ jämnt o hela nätter. Kanske inte är en sån outsider ändå?
Men nu när jag ser hur ni andra har det verkar mitt barn högst normal. Får alltid känslan av att alla andras ungar sover typ jämnt o hela nätter. Kanske inte är en sån outsider ändå?
- che
- Alltid online

Hehe Che, nä du är nog ingen outsider då
Här vaknas det allt till mellan varven oxå. Märks extra väl när han är i en utvecklingsfas, dessa faser 
-

svartam - Har vimedbarn.se som startsida

När mitt barn var precis hemkommen från bb träffade jag nelia (för att skryta om underverket!) o beklagade att ungen inte sov på nätterna o hur länge kunde det hålla på liksom?
Hon pustade o informerade om att hennes barn höll på o härja emellanåt nattetid ända tills 10 mån ålder...DÅ tänkte jag att det verkar ju högst onormalt, så ska ju inte mitt barn göra. Jamen tjena, mitt barn är ju 100 ggr värre. Fortfarande mammas skatt men när nelia kläckte ur sig det tänkte jag hell no.
Precis som när en vän med betydligt större barn tipsade mig om att sova ordentligt under grav o njuta, det skulle nämligen vara sista gången man sover så riktigt gott o djupt. Då garvade jag, kunde ju inte föreställa mig att det skulle bli så. Har tänkt på det hon sa mkt o hur rätt hon hade. Nu har hon tonåringar så risken är ju att det inte blir bättre heller...
Apråpå ämnet- dags att knyta sig!
Hon pustade o informerade om att hennes barn höll på o härja emellanåt nattetid ända tills 10 mån ålder...DÅ tänkte jag att det verkar ju högst onormalt, så ska ju inte mitt barn göra. Jamen tjena, mitt barn är ju 100 ggr värre. Fortfarande mammas skatt men när nelia kläckte ur sig det tänkte jag hell no.
Precis som när en vän med betydligt större barn tipsade mig om att sova ordentligt under grav o njuta, det skulle nämligen vara sista gången man sover så riktigt gott o djupt. Då garvade jag, kunde ju inte föreställa mig att det skulle bli så. Har tänkt på det hon sa mkt o hur rätt hon hade. Nu har hon tonåringar så risken är ju att det inte blir bättre heller...
Apråpå ämnet- dags att knyta sig!
- che
- Alltid online

Stella sover mellan 20:30-21:30 till 07:00-08.00 med måååånga uppvak håller inte räkningen längre insåg att jag bara blir stressad av det. Sen så sover hon 1 timme på fm och 30 på em som bäst. På natten så har hon oftast en eller 2 perioder då hon vill vara vaken en stund, vissa nätter så har hon nog varit vaken mer än vad hon har sovit, men hon är väldigt pigg på dagarna så hon får väl den sömn som hon behöver, tyvär är det inte så för mig =(
- a_y_g
- Alltid online

Här hade vi det struligt med en halv miljon uppvaknanden per natt ända tills för två månader sedan.
Då hade vi samsovit sedan dag ett och alla älskade det. Men så växte lilleman och ville vara ifred. Så vi flyttade in hans säng i hans rum (jag grät) och efter två veckor så sov ungen hela nätter utan ett enda uppvaknande. Han har ätit en eller två gånger per natt innan också.
Nu när han har varit sjuk har jag eller mannen sovit inne hos honom. Han vill inte sova mellan oss alls längre.
Han vill tom somna själv ibland.....
Så din lillplutt kanske ska få prova att sova i egen säng?
Även om jag är stor förespråkare för samsovning.
Då hade vi samsovit sedan dag ett och alla älskade det. Men så växte lilleman och ville vara ifred. Så vi flyttade in hans säng i hans rum (jag grät) och efter två veckor så sov ungen hela nätter utan ett enda uppvaknande. Han har ätit en eller två gånger per natt innan också.
Nu när han har varit sjuk har jag eller mannen sovit inne hos honom. Han vill inte sova mellan oss alls längre.
Han vill tom somna själv ibland.....
Så din lillplutt kanske ska få prova att sova i egen säng?
Även om jag är stor förespråkare för samsovning.
- Fru S.
- Alltid online

Min stora kille lägger sig 19.30 och går upp 7.30 så 12 timmar på natten, sen sover han 1,5 timme på dan mellan 12.30 och 14.00 ungefär. Men det är inte alltid han sover så länge på dan. Det reglerar han själv, men han ligger alltid i sängen den tiden så att han kan sova om han vill.
Min lilla dam sover samma tider som stora killen på natten, de sover i samma rum och går och lägger sig samtidigt och jag tar upp dem samtidigt på morgonen också. Sen sover hon 3 ggr på dagen, ca 9.30 45-60 min, en gång samtidigt som Kaspian, fast 2 timmar istället för 1,5 alltså 12.30-13.30 och sen en liten kortis på eftermiddagen ca 20-40 min. Hon är en riktig liten tröttis som älskar att sova och snabbt blir trött. Orkar bara ca 2 timmar vakentid i stöten. Hon slutade äta på natten vid drygt fyra månader..och flyttade in till storebror någon vecka senare..
Ingen av dem vaknar på natten utom i undantagsfall..
Min lilla dam sover samma tider som stora killen på natten, de sover i samma rum och går och lägger sig samtidigt och jag tar upp dem samtidigt på morgonen också. Sen sover hon 3 ggr på dagen, ca 9.30 45-60 min, en gång samtidigt som Kaspian, fast 2 timmar istället för 1,5 alltså 12.30-13.30 och sen en liten kortis på eftermiddagen ca 20-40 min. Hon är en riktig liten tröttis som älskar att sova och snabbt blir trött. Orkar bara ca 2 timmar vakentid i stöten. Hon slutade äta på natten vid drygt fyra månader..och flyttade in till storebror någon vecka senare..
Ingen av dem vaknar på natten utom i undantagsfall..
- Maiyah
- Alltid online

Ida somnar halv åtta, åtta och sover till halv åtta, åtta. Sen sover hon en gång på dagen allt mellan 1-2 timmar. I natt däremot har hon knappt sovit en blund, hon verkar pigg och glad ändå, själv känner jag mig som en zombie 
-

Tossy - Alltid online

20 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2