Banner Forum Image

Hur länge ska detta hålla på.....

Diskutera vanliga barnsjukdomar och barns utveckling

Hur länge ska detta hålla på.....

Inläggav Rosensvärd » sön dec 13, 2009 21:27

Eric har varit magsjuk nu sedan torsdag. Sjukt jobbigt och vi ska inte snacka om hur mycket tvätt jag har. Min lillekille som älskade välling kunde dricka hur mycket som helst på kvällen och natten. Helvägrar det nu!! Jag får i honom vatten och typ lite lite gröt på dagen. Sen så vill han ha macka och min mat så jag gav honom det idag.....super lite. Och då kom allt upp...så nu sover han på tom mage. Jag vet inte vad jag sak göra....känns inte som det släpper och han väger väldigt lite redan för att vara snart 1år. Han blir bara smalare och smalare. Och imorgon är hans 1års dag!!!
Rosensvärd
Stammis
Stammis

Re: Hur länge ska detta hålla på.....

Inläggav sprallos » sön dec 13, 2009 21:39

Det viktiga är att han får i sig vätska....dom blir snabbt uttorkade. Man kan ge vätskeersättning också, det är bra. Isglass är ett säkert kort hos oss när han är sjuk.
Avvakta lite till och ge bara vätska, välling, saft, smoothie osv osv....fast föda kan bara irritera magen. Men är du orolig så kontakta vårdcentralen.
sprallos

Inläggav Snigel » sön dec 13, 2009 22:25

Stackarn!
Här är det också magsjukt... Vi kör med 6månaders fruktgröt och vatten sedan igår. Funkar bra! Välling går inte alls (men det kanske inte är så konstigt eftersom det innehåller mjölk- jag är själv känslig mot det om jag är magsjuk).
Nu har vi inhandlat ett gäng med burkmat för 4-6 månaders bebisar, typ kyckling o ris. Det borde väl vara det mildaste man kan hitta i matväg. Imorgon testar vi lite sånt till lunch.

Hoppas att han snart mår bättre- inte kul med ettårsdag o magsjuka... :(
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online
Alltid online

Inläggav Jema » ons dec 16, 2009 13:44

Om du gogglar på magsjuka hos barn så får du upp många bra tips på mat som är vänliga mot magen när man är magsjuk. Rostat bröd tex det binder! Hoppas det har gett med sig.
Bild

Bild
Jema
Alltid online
Alltid online

Återgå till Barns hälsa & utveckling