Hur länge e ni hemma efter kräksjukan?
9 inlägg • Sida 1 av 1
Hur länge e ni hemma efter kräksjukan?
Vi har precis haft kräksjukan hela familjen,och det kändes som att det aldrig skulle ta slut...
I onsdags kväll började det med att Marcus spydde
I torsdags spydde han igen och det gjorde även jag och lillasyster
I fredags spydde båda barnen igen
I lördags var det sambons tur
I söndags spydde Marcus igen,precis när man trodde att han var frisk
I måndags spydde lillasyster ännu en gång
Och i tisdags spydde lillasyster IGEN
Helt sjukt... Kändes som att det hela tiden började om när man precis trodde´att skiten var över,nu har vi varit symptomfria allihop i 48 timmar,YIIIIPIE
Min fråga är hur ni andra gör,är ni nogranna med att hålla barnen eller er själva hemma från förskola/skola/jobb 48 timmar efter att ni är symptomfria när ni haft kräksjukan?
Jag själv är väldigt noga med det,vill absolut inte smitta ner folk med det här...
I onsdags kväll började det med att Marcus spydde
I torsdags spydde han igen och det gjorde även jag och lillasyster
I fredags spydde båda barnen igen
I lördags var det sambons tur
I söndags spydde Marcus igen,precis när man trodde att han var frisk
I måndags spydde lillasyster ännu en gång
Och i tisdags spydde lillasyster IGEN
Helt sjukt... Kändes som att det hela tiden började om när man precis trodde´att skiten var över,nu har vi varit symptomfria allihop i 48 timmar,YIIIIPIE
Min fråga är hur ni andra gör,är ni nogranna med att hålla barnen eller er själva hemma från förskola/skola/jobb 48 timmar efter att ni är symptomfria när ni haft kräksjukan?
Jag själv är väldigt noga med det,vill absolut inte smitta ner folk med det här...
- milla
- Alltid online

Re: Hur länge e ni hemma efter kräksjukan?
Vi har nyligen varit med om samma resa här
Det höll på nästan en vecka! Vi höll oss nog undan i över 48 timmar efter sista kräkan...
Som sagt så är det inget man önskar ens sin värsta fiende!
Som sagt så är det inget man önskar ens sin värsta fiende!
-

SofieLouise - Alltid online

Absolut!! Det vore straffbart att inte göra det, skämt åsido.
Det är ju vidrigt med denna kräksjuka och kan man hindra lite att det inte sprids vidare så ska man ju göra det. Tycker jag! 
-

magda - Alltid online

Här har vi 48 timmar minst.....
-

Frixie - Moderator på Vimedbarn.se
72 timmar är det nya rekommenderade tiden. Jag vill inte att Noel ska bli smittad och därför är jag väldigt noggrann med att inte lämna han på dagis för tidigt heller så att han kan smitta andra.
-

MinisMamma - Alltid online

Visste inte att dom ändrat det,nu blev det ändå ungefär den tiden innan Marcus var på dagis igen,på vårdguiden tex står det fortfarande 48 timmar så dom flesta går väl på det...
Något jag inte förstår är folk som skickar barnet till dagis när ett syskon till barnet är hemma med kräksjukan,risken är ju väldigt stor då att det andra barnet är smittat och även om man ínte smittar innan det bryter ut så är det då inte omöjligt att det bryter ut när barnet är på dagis
Något jag inte förstår är folk som skickar barnet till dagis när ett syskon till barnet är hemma med kräksjukan,risken är ju väldigt stor då att det andra barnet är smittat och även om man ínte smittar innan det bryter ut så är det då inte omöjligt att det bryter ut när barnet är på dagis
- milla
- Alltid online

milla skrev:Något jag inte förstår är folk som skickar barnet till dagis när ett syskon till barnet är hemma med kräksjukan,risken är ju väldigt stor då att det andra barnet är smittat och även om man ínte smittar innan det bryter ut så är det då inte omöjligt att det bryter ut när barnet är på dagis
Ja det var ju märkligt. Jag höll Joel hemma från förskolan när jag hade magsjuka i veckan, just för att jag inte visste om han skulle åka på det och smitta ALLA andra på avdelningen...
-

Nelia - Alltid online

Noel var ju ledig från dagis tisdag och onsdag men jag höll han hemma i torsdags då en pappa till en pojk hade kräkts sen i söndags. Nu är det förmodligen inte magsjuka men jag blir ju så nojjig....
Han var hos läkaren i torsdags då han inte får behålla nån mat. Vet en annan pappa som har haft samma fast i diarre form. Men deras barn har inte fått det och läkarna vet inte vad det är. Skumt.
-

MinisMamma - Alltid online

ja, det är lurigt den där jäkl.. sjukan.
Emil började spy i tisdagskväll, efter att vi hade haft massa gäster här som firat Bellas nioårsdag.....Hm, kändes ju jättebra..
Vi höll bägge stora barnen hemma från skolan onsdagen och torsdagen, så att dom inte skulle bära smittan vidare. Och jovisst, på fredagen började bägge spy, på natten, när dom sov.. Bara att ge sig upp och börja tvätta.
Ta i trä, än så länge har jag och sambon klarat oss.
Men här är vi oxå noga med att inte smitta andra och hålla oss undan ett tag. Tyvärr är det ju inte alla som tänker så här vi bor.
( Våra gäster klarade sig)
kika gärna in i min blogg om ni är sugna
http://www.svartam.blogg.se
Emil började spy i tisdagskväll, efter att vi hade haft massa gäster här som firat Bellas nioårsdag.....Hm, kändes ju jättebra..
Vi höll bägge stora barnen hemma från skolan onsdagen och torsdagen, så att dom inte skulle bära smittan vidare. Och jovisst, på fredagen började bägge spy, på natten, när dom sov.. Bara att ge sig upp och börja tvätta.
Ta i trä, än så länge har jag och sambon klarat oss.
Men här är vi oxå noga med att inte smitta andra och hålla oss undan ett tag. Tyvärr är det ju inte alla som tänker så här vi bor.
( Våra gäster klarade sig)
kika gärna in i min blogg om ni är sugna
http://www.svartam.blogg.se
-

svartam - Har vimedbarn.se som startsida

9 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling

[/url