Banner Forum Image

hur kan någon göra så..

hur kan någon göra så..

Inläggav hellokitty » mån jul 05, 2010 07:33

vi har varit i danmark över helgen, när vi skall ta båten hem ringer min mans mamma och säger att hans bror har tagit livet av sig :cry: med en chockad och gråtande man kom vi tillslut hem och nu sover han äntligen lite. jag vet inte vad ja skall göra för att hjälpa han.. det var så himla oväntat även om vi visste att han va nere efter hans tjej gjort slut så förväntar man ju sig inte något sådan... idag skall vi hem till hans mamma och träffa alla syskonen han har 5 kvar.. sedan skall vi förmodligen till bårhuset om dom kan ta emot oss idag.. dom har än inte hittat något brev eller något, min man tror inte det va planerat utan mer en "olykshändelse".. men anklagar ändå sig själv, varför ringde man intte under förra veckan, han hade frågat om dom skulle träna men min man jobbade och glömde svara.. Jag försöker få in i huvudet på honom att de självklart inte är hans fel men det är inte lätt... och jag hade säkert också anklagat mig själv även om det är fel.. man har så många frågor?
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Re: hur kan någon göra så..

Inläggav Lejonella » mån jul 05, 2010 07:41

Men herregud!!! Vet inte vad jag ska säga, jag beklagar verkligen och hoppas att ni snart kan finna svaret på varför han gjorde som han gjorde så att ni som är nära nte behöver skuldbelägga er själva!!

Många kramar!!!
Bild

Bild

Bild
Lejonella
Alltid online
Alltid online

Inläggav mia85 » mån jul 05, 2010 09:22

Beklagar sorgen :( Vilken chock!

Vet inte vad jag ska säga... ta hand om er och stötta varandra, kan inte ens tänka mig hur ni mår nu :(

Kramar!
mia85
Alltid online
Alltid online

Inläggav Danem » mån jul 05, 2010 09:33

Det är svårt att veta varför någon gör ett sånt val..
Inte roligt alls att läsa det här, jag kan tänka mig att du känner dig helt förvirrad över hur du ska göra nu med din man. Det är inte lätt men det bästa är väl att visa att du finns där för honom.
Självklart är det inte hans fel men han är inte ensam om att anklaga sig själv, hela hans familj gör nog det just nu och det är ingens fel. Det var broderns beslut som han tog helt själv, han var i ett mörkt läge och valde en utväg. Fel tycker alla andra men när man mår dåligt tänker man själv inte så, då tänker man att ingen bryr sig om en och att alla skulle ha det lättare utan en och vet inte själv om att det inte stämmer.

Jag vet inte vad jag kan säga annat än att jag beklagar verkligen, fy tusan. Smärtan efter att ha förlorat någon är inte rolig alls.
Bild Bild
Danem
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fru S. » mån jul 05, 2010 10:20

Tyvärr vet jag precis vad din man går igenom.
En av mina vänner beslutade sig för att ta sitt liv för många år sedan.
Jag går inte in på omständigheterna men det var fruktansvärt jobbigt för alla inblandade.

Jag har varit arg, ledsen,förtvivlad och bara känt agg mot min vän.
Din man kommer också gå igenom det, jag tycker du ska se till att han får prata med nån, hela familjen behöver det.

Jag beklagar sorgen, hoppas ni får hjälp att bearbeta smärtan, sorgen och alla känslor som kommer upp.
Stor kram.
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » mån jul 05, 2010 10:46

Beklagar sorgen.

Det är så hemskt när sånt här händer men oftast är det väldigt lite man hade kunnat göra för att förhindra det.

Många kramar till er och makens familj
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav milla » mån jul 05, 2010 12:50

Fy vad hemskt,förstår att din man och alla andra mår fruktansvärt dåligt :( Jag beklagar verkligen... Hoppas att ni kan stötta varnadra och att din man och hans syskon kan stötta varandra... Kram
[url=http://lilypie.com]Bild[/url
Bild
milla
Alltid online
Alltid online

Inläggav HärligaTöser » mån jul 05, 2010 14:45

usch vad hemskt.

jag beklagar verkligen. ni får stötta varandra som en stor jätte familj.
kramar
Bild
............................................
Vicktoria 5år
Emilia 4år
Annica 3år
Emil 1år
HärligaTöser
Alltid online
Alltid online

Inläggav evelinah » mån jul 05, 2010 14:59

min bror valde samma väg för 1½år sedan.. man har väääldigt mycket tankar och "varför gjorde jag inte si eller så" men jag tror när en person väl bestämt sig så kan man inte göra så mycket mer. jag tror att vissa personer inte är menade för livet på jorden, utan att de mår bättre nångon annanstans..

smärtan eller saknaden kommer aldrig bli mindre.. för tiden läker då inte några sår (som det så fint heter), men man lär sig leva med det. efter ett tag är det inte bara tårar utan man kan faktiskt minnas det fina! massor av kramar till dej & hela hans familj, kommer bli en tuff tid men tillsammans klarar man det.. näe, nu får jag ge mej innan jag själv börja gråta, kraam igen =)
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
evelinah
Alltid online
Alltid online

Inläggav hellokitty » mån jul 05, 2010 17:14

tack för alla fina svar. vi fick inte komma till bårhuset idag utan det blir på onsdag. däremot har de kommit ny fakta att nu har han tydligen inte tagit livet av sig han har alltså hoppat från sin lägenhet som låg längs upp men nu räknas de nog inte som självmord eftersom vittne säger att dom sett han hänga sig kvar i fönsterkarmen och han då alltså inte ville detta, det känns på ett sätt ännu värre.. samtidigt som en del av skulkänslorna gick att släppa för familjen. men vi vet inte riktigt hur det var och de kommer man väl aldrig få veta heller förhoppningsvis får vi nycklarna till lägenheten nu snart så man kan kolla där.. men allting tyder på att han inte va nykter iaf..
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » mån jul 05, 2010 17:29

Men herregud vilken tragedi....jag är helt mållös. Det är tillräckligt hemskt om han valt att ta bort sig, men tänk om det inte alls var meningen, om han låst sig ute på nåt vis. Usch...hoppas ni får klarhet i vad som hänt så fort som möjligt så ni slipper spekulera. Men det kan ju bli svårt också...

Tänker på dig...KRAM!!
sprallos

Inläggav hellokitty » tis jul 06, 2010 20:22

idag fick vi nycklar och gå in i lägenheten, på ett sätt mycket olustigt att vara där inne men ändå skönt. "Tyvärr" fanns det inget brev eller dyligt.. vad vi hitta o vi leta överallt tycker jag. däremot gick vi igenom datorn och de senaste två veckorna har han sökt massa på google om hur man tar livet av sig och sådana grejer så nu tror vi att han hade väl de i tanke kanske inte att han hade planerat att göra de just här om dagen (eftersom han inte skrivit något eller nåt) men så blev de så ändå när han hade druckit.. det är väl de vi kan komma fram till hemskt att man inte fattat hur dåligt han mådde.. imon skall vi till bårhuset. Min man vill få ett avslut och jag vill stå vid hans sida. sen blir det väl att planera begravning..
känns inte helt rätt o skriva här där de ska va glada nyheter och "älta" med detta men de ör lite som terapi att skriva av sig.. hoppas det är okej ändå!
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » ons jul 07, 2010 00:59

Det är klart att du får skriva om detta här. Vi är här för varandra i vått och torrt, livet är ju inte alltid positivt. Det är ju frivilligt om man läser din tråd eller inte.

Förstår att det måste ha varit en underlig känsla att komma hem till hans lägenhet och leta efter något han hade lämnat efter sig. Det är så tragiskt när folk tar till en så drastisk utväg och som det i detta fall kanske dessutom var lite av en olycka när det väl hände även om han hade funderat på det.

Hoppas att det inte blir alltför jobbigt för er på bårhuset, jag vet inte om jag skulle klara en sån grej.

Sköt om dig kram!
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav hellokitty » tor jul 08, 2010 08:02

nu känns allt skit vi bråkade igår de känns som de blir för mycket. jag vill stå vid hans sida och "Hjälpa" men de känns som han gräver ner sig för djupt och jagh förstår att de e svårt o inte göra de men jag tror inte de e bra o göra de.. han pratar inte om någonting annat han göra inget annat än tryp sitter vid datorn och är inne på sidor som hans bror va inne på o kollar om nån vet nåt typ. pratar med hans kompisar om dom visste något, han har hans bror mobil här hemma och den har han väl gått igenom 300 gånger igår hitta han ett kort som hans bror tagit samma dag så då blev han helt övertygad om att han ville säga något med de kortet och de e väldigt suddigt ja gissar på typ att kameran kommit på av misstag och de blivit ett kort när han va full typ men de höll han på med i 3 h igår o tjat o tjat otjata va e de kolla igen då kolla kolla va fan e de skicka de till andra mobiler o kolla om de blir skarpare vi måste få oin de i datorn NUU o ja har ingen kabel från datorn till telefonen (va ja vet) men de sa han att de får man me när man köper så om ja kunde va så vänlig o hjälpa honom o leta efter sladden halv elva igår kväll o ja bara känner att ja orkar inte!!!!!!!!!!! jag är gravid jag är trött charlie e förkyld o sover skit dåligt o går upp typ halv sex på morgonen jag försöker ta hand om hemmet o matlagning o allting för han sitter ju bara i telefon eller vid datorn. vad ska ja göra? e detta normalt? går de över? ja känner mig rutten som tänker att JAG inte orkar när de e han som förlorat sin bror.. så fort charlie kommer i n ärheten o pillar på något eller nåt så skriker han på honom men ja kan ju inte ha han i sele hela dan likssom och han kan inte va ute hela dan för han e förkykd o de har vart dåligt väder... fan..
förlåt för min novell av klagande och ömkande..
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » tor jul 08, 2010 08:34

Jag tror att du kommer få vara den som får bita ihop nu en period...även om det är svårt och tungt på alla sätt och vis att vara gravid och lämnad ensam med allt jobb. Men det är ju som du säger, han har mist en bror....helt oförberedd dessutom, klart han är både i chock och helt låst vid detta och det måste han få vara. Människan fungerar så, vi måste liksom ha en förklaring på allt som sker...utan det är vi helt vilse.
Har du syskon själv? Då är det kanske lättare att sätta dig in i situationen om den vore omvänd. Om du mist någon och han tyckte att du kunde hjälpa till mer hemma istället för att försöka hitta en förklaring.

Jag lider verkligen med er, det är ju en förlust för er båda + Charlie/Pyret som alltid kommer ha en farbror som dog ung. Men försök ge honom tid, det är ju inte ens en vecka sedan. Han kan nog inte bry sig mindre i städ, tvätt och disk nu...
sprallos

Nästa

Återgå till Sorg & saknad