Banner Forum Image

Hur gör ni?

Diskutera relationsproblem

Hur gör ni?

Inläggav Jenniefer » ons apr 08, 2009 19:14

Ibland vill jag bara spy på allt vad karlar heter. Så jag undrar lite hur ni gör hemma när er man/sambo kommer hem från jobbet? Gör ni som jag och gör allt medans han bara ligger på soffan utan det minsta samvete eller hjälps ni åt? Han gör ju inte så varje dag, men oftast är det jag som gör ALLT. Tänk om jag skulle lägga mig på soffan och skita i allt. Blöööööh! Jag är lite sur.
Jenniefer
Har vimedbarn.se som startsida

Re: Hur gör ni?

Inläggav Sinus » ons apr 08, 2009 19:45

Jag är nog ganska lik dig, gör allt och sen går jag omkring och surar. Jag vet att han hjälper till om jag ber honom men jag vill inte be honom varje dag, tycker att om vi pratat om det många gånger så ska det liksom funka av sig själv. Men så funkar nog inte så många karlar... Så lite får jag nog skylla mig själv men samtidigt tycker jag att han kan tänka lite själv också.
Bild
Användarvisningsbild
Sinus
Alltid online
Alltid online

Inläggav Jenniefer » ons apr 08, 2009 19:48

Ja jag håller med. Man blir så less av att gång på gång på gång behöva be om hjälp om saker som för mig är helt självklart att båda ska göra. Såklart han kan vara trött efter jobbet, men det är ju inte så att jag bara sitter hemma och gör ingenting. Jag blir också trött.

Liam är sex månader idag och R har tagit honom EN natt. Det är ju helt stört.
Jenniefer

Inläggav Fru S. » ons apr 08, 2009 20:22

Min man skulle aldrig våga göra något dylikt!

När han kommer från jobbet så har han huvudansvaret! Det är han som matar , byter blöjor osv.

Likadant på helgen, han har huvudansvaret och jag får lite ledigt.
Det är ju han som förlorar på att skita i sitt barn!
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav Golli » ons apr 08, 2009 20:25

Fru S - vilken sund inställning ni verkar ha!

Här hemma hjälps vi åt när min sambo kommer hem från jobbet. På helgen hjälps vi också åt. Min sambo lägger henne varje kväll, så då får jag egen tid. (Som nu)
Annars brukar jag ta kvällen med matning och blöjbyte när han lagar mat t.ex. Men vi hjälps ändå åt mycket. Han sitter absolut inte på soffan! Det är det jag som gör! ;)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Golli
Alltid online
Alltid online

Inläggav Jenniefer » ons apr 08, 2009 20:52

Alltså, missförstå mig inte. Det är inte alltid som det är så här, men på tok för ofta. Jag tycker att det är jättekul och jättemysigt att vara med Liam konstant, men jag blir lite ledsen när R "inte vill det". Han missar så himla mycket. Han skiter absolut inte i honom och många gånge är han en jättebra pappa och sambo, men jag skulle ju vilja att det var så varje dag..för att han vill det, inte för att jag ber honom.
Jenniefer

Inläggav Medea » ons apr 08, 2009 21:39

Givetvis älskar man att vara med sitt barn, det är ju inte det. Man behöver dock tid för sig själv ibland också. Jag tror att man blir en bättre mamma om man får ladda batterierna en stund.

Det jävliga är ju dock att man behöver uppfostra männen samtidigt känns det som.
Jag tar mer ansvar än min man men det är nog för att jag vill det helt enkelt.
Jag påminner honom om att det behövs tex dammsugas innan jag hinner bli grinig och sur.
BildBild

BildBild

BildBild

Älskade döttrar Ophelia 081025 och Livia 100516.
Användarvisningsbild
Medea
Alltid online
Alltid online

Inläggav viktoria.ö » ons apr 08, 2009 21:59

Niclas tar alltid Albin när han kommer hem från jobbet och hjälper ofta till med jobbiga nätter men när det kommer till allt annat som tex hushållsarbete så måste jag be honom. Var skitsur över det här förr men har vant mig nu! Har dfessutom insett att på det här viset kan jag ge utförliga beskrivningar och få saker och ting gjorda på mitt sätt *kontrollfreak hojtar nån med gäll röst*
Kolla in min tårtblogg http://cakesbyw.blogg.se/

STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp

BildBildBildBildBild
Bild
viktoria.ö
Alltid online
Alltid online

Inläggav Strumpan » ons apr 08, 2009 22:06

Min man tar allt när han kommer hem. Han tar hand om bebis, matlagning och disk, och vad nu mer som behöver fixas.
Självklart lagar jag också mat och städar osv, men han är marservicechef här hemma.
En sak gör jag lite oftare, jag nattar Isabelle. Han har börjat kräva att få göra det också, men det är så mysigt så det får han fajtas med mig om :) .

Skulle det vara ombytta roller så skulle jag göra likadant när jag kom hem från jobbet. Det är ju kul att ha barn!
Senast redigerad av Strumpan tor apr 09, 2009 01:20, redigerad totalt 1 gång.
Isabelle 080725
Josefine 100330
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Medea » ons apr 08, 2009 22:10

fy farao vad skönt att inte vara ensamt kontrollfreak. Men det är ju så, det blir ju inte riktigt riktigt om man inte gör det själv, eller visar mannen hur det ska göras.
Ja, det är säkerligen jävligt drygt, men dom får faktiskt skylla sig själva om dom inte gör det frivilligt eller bara till femtio procent.
BildBild

BildBild

BildBild

Älskade döttrar Ophelia 081025 och Livia 100516.
Användarvisningsbild
Medea
Alltid online
Alltid online

Inläggav Jenniefer » tor apr 09, 2009 08:56

Jag håller med er! Jag är kontrollfreak jag med. Det ska vara på mitt sätt och helhjärtat gjort annars behöver det inte göras. Så hushållsarbetet står jag gärna för. Bara önskar att han kunde hjälpa till frivilligt ibland. Men igår kväll när jag var sur på honom så satte han igång och rensade avloppet. Så nu ligger han på plus en stund iaf.
Jenniefer

Inläggav gellis » tor apr 09, 2009 09:11

M brukar ta lillan när han kommer hem men det är nog allt. nu har jag bestämt mig för att dom dagarna som jag inte har orken så ska vi äta på papptallrikar med plastbestick. undrar vad han kommer att säga :)
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
gellis
Alltid online
Alltid online

Inläggav 30-åringen » tor apr 09, 2009 09:28

Jag tvättar och städar på dagarna med Valle, det går super och jag gjorde likadant när Hobbe var liten, det blir inte tillräckligt ordentligt i alla fall om karl gör´t och jag VILL görat själv!!
Hobbe fick alltid vara med, och han är den bästa på att hålla efter sig (kasta i papperskorgen, lägga tvätten i korgen, vara med i tvättis etc.) så Valle kommer få samma uppfostran!

Men när sambon kommer hem, tar han alltid tag i maten samt diskmaskinen, när det är färdigt så tar han pojkarna!!
Matar, blöjor, och är det fint väder går ut med dem en stund och leker.. (sambon e känslig för dåligt väder)
Han får sova hela veckorna med pluppar i öronen, och när det blir fredagkväll så åker mina pluppar in, och jag får fri natt samt sov morgon... Han brukar ta natten till söndagen, men morgonen tar jag så han får lite sov morgon!!

Tycker det fungerar väldigt bra här hemma...
Såklart att jag ruttnar ibland, på att plocka undan efter inte bara honom, utan ett slarvigt barn oxå, men det händer väldigt sällan...
Vi har lite olika syn på vad barn ska göra och inte...
Han vet att Hobbe alltid är noga med glasspinnen, små pappers duttar etc, och "kräver" att det ska fungera, medan 10-åringen aldrig behövt göra ett handtag i sitt liv förens jag kom in i bilden, och det förväntas inte av han heller *grrrr*

Här om dagen fick jag SPUNK på min karl, vi var ute på balkongen och såg en tjej i 12års åldern som gick in i tvättstugan, och vad säger fanskapet..

"Snart kan Hanna gå dit själv"!
hmmmmm sa jag, Linus är 12 om två år Hanna om 4,5år vore det inte på sin plats att han går dit före henne...???¨
Fick till svar... "ja just det....." *MORRRRRR*

Så jag brottas med två slarvisar (sambon och Linus) Hanna Hobbe och förhoppningsvis Valle kommer kunna ta hand om oss själva!!
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
30-åringen
Alltid online
Alltid online

Inläggav Sinus » tor apr 09, 2009 10:57

Min man hjälper till och det blir bättre och bättre men jag är ju också ett kontrollfreak än om jag försöker lätta på trycket. Därför blir det väl på nåt sätt aldrig riktigt "bra" när han gör nåt men jag kämpar och försöker låta honom göra saker på sitt sätt, det är nog det bästa sättet för att få det att funka. Jag vet att han lägger av att göra saker om jag påpekar att han borde göra det på nåt annat sätt. Men samtidigt vill han att jag ska säga åt honom vad han ska göra, så det blir lite kluvet.

Men eftersom han inte kommer hem från jobbet förrän vid 5 och jag vill äta då så försöker jag göra mat innan så vi hinner äta och få lite lugn tid innan det är sängdags för Lily. Är jag inte klar så tar han henne så jag får göra klart i lugn och ro. Samma gäller efter maten.

Men avloppsrensning och allt sånt står jag för, han är så vek när det gäller äckliga saker :) Klarar inte av att Lily kräks det allra minsta och själv har man väl gått omkring i kläder med spya på mer än en gång :) Det är lite löjligt tycker jag men samtidigt kan jag inte låta bli att skratta åt det.
Han får sköta vedhämtning och gräsklippning. Tvättning av bilen får han inte göra, eller han får spola så fixar jag resten, ska det göras ska det göras ordentligt :)

Han erbjuder sig rätt ofta att ta henne på kvällar och nätter om hon är grinig men jag (i min dumhet antar jag) sitter hellre vaken om det är nåt för jag vill inte att han ska vara trött på jobbet och göra illa sig eller nåt.
Bild
Användarvisningsbild
Sinus
Alltid online
Alltid online

Inläggav Redhotwera » tor apr 09, 2009 11:07

Han skulle aldrig få för sig att lägga sig på soffan och göra ingenting. När han kommer hem är det han som har huvudansvaret för Edwin. Jag donar med maten och diskar. Han hänger med Ed. Han har hand om hela nattningsbiten. Jag hjälper till, tex. det är jag som blandar välling men det är pappa som ger.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Relationssnack