Banner Forum Image

hur gör ni?

Diskutera relationsproblem

hur gör ni?

Inläggav gangsterflickan » tis maj 25, 2010 10:05

jag undrar hur ni gör hemma för at hålla glöden i liv, för att inte halka in i en bana av rutiner.

vad är knepen som gör att man fortfarande kan få känslan att vara ny kär när man spenderat år tillsammans.
hur får man förhållandet att vara mysigt och unerbart när man är en trött småbarns mamma med en mycket jobbande sambo?

vi har hamnat i rutiner med ungarna i centrum och inte mycket till passion och närhet i förhållandet, vill ju gärna kpomma ur detta och kunna via igen hur mycket jag älskar min sambo...

så hur gör ni?
Användarvisningsbild
gangsterflickan
Alltid online
Alltid online

Re: hur gör ni?

Inläggav SessanA » tis maj 25, 2010 10:32

Ja hur gör ni???
Det vill jag också veta!!!
BildBild
BildBild
BildBildBildBildBildBildBildBild
BildBildBildBild
Mf 5/6 - 09.
SessanA
Alltid online
Alltid online

Inläggav Nelia » tis maj 25, 2010 10:48

Vi försöker att få lite tid ensamma, utan krav på att man måste ha sex eller vara romantiska bara för det, utan för att se en film ihop, eller bara gå en promenad, och framförallt att få PRATA i lugn och ro. Jag tror mycket på att om man pratar om sin kärlek tillsammans så lever den vidare i förhållandet på ett mer synligt sätt. Vi har det verkligen inte hett mellan lakanen, men ack vad vi älskar varandra och ser till att tala om det OFTA!

Ett förhållande bygger mycket på kärlek, trygghet, öppenhet och vänskap, det är i alla fall vad jag tror. Att vara nykär i hela sitt förhållande är få förunnat, nästa steg är just att skaffa en vardag med rutiner ihop och att kunna acceptera det kan vara svårt, men är man starka i grunden och tror på sin kärlek till varandra så blir vardagen bra den med.

Vi försöker i alla fall att inte ställa för höga krav på varandra, att vi måste uppvakta varandra, eller ha sex ett visst antal ggr/vecka. Bara att veta att min sambo älskar mig och finns för mig, det tycker jag är ett bevis på kärlek. Att vi tillsammans lyckas få ihop vardagen och hålla varandra uppe över ytan kan ibland räcka som bevis för kärlek också, för alla har vi bra och dåliga perioder.

Känns som att jag drog en riktig vals här, men det är så vi gör här hemma i alla fall, och än idag efter 7 år ihop så vill jag aldrig se åt en annan karl än min man, skulle inte klara att leva utan honom. Vi är så tokkära i varandra, trots att det inte alltid syns utåt.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav liisaa » tis maj 25, 2010 10:54

mitt tips skulle nog vara att försöka börja smått. kanske försöka få en ledig kväll eller dag/helg tillsammans, fixa en barnvakt och bara gå ut på promenad tillsammans, kanske laga middag.. eller varför inte överraska med en middag, bara för att? spontana saker i vardagen som inte behöver vara stora, men som visar vad du känner. om han har ett intresse, läs på lite om det och se om du kan ordna något som han skulle uppskatta? eller om det var något ni alltid brukade göra i början när ni träffades? kanske gå på en konsert med ett band ni brukade lyssna på? påminn honom om hur det brukade vara helt enkelt :) när man väl kommit igång tror jag att det är lättare sen att kunna lämna små lappar eller så. hoppas det kan vara till någon hjälp!
liisaa
Gillar vimedbarn.se
Gillar vimedbarn.se

Inläggav SaraL » tis maj 25, 2010 10:54

Ibland brukar jag skicka ett sms till sambon om han jobbar länge att jag saknar honom och längtar tills han kommer hem. Då han väl kommer hem brukar det bli massor med mys. Sen brukar han klappa mig på rumpan då jag lagar mat och säga att jag är finast i världen. Det vi gör för att hålla lågan vid liv är små saker som fungerar för oss. En busvissling här och där, klapp på rumpan, sms, hålla handen i soffan, kramar, duschar tillsammans kanske 1gång/månad och komplimanger förstås. Vi har varit tillsammans i 9år och blir bara mer kära i varandra för varje dag som går. Har hittat vårat sätt att klara av vardagen men samtidigt få lite tid för oss själva.

Sen ska vi börja försöka fara iväg en helg bara vi två en gång per år åtminstone. :)
Användarvisningsbild
SaraL
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav gangsterflickan » tis maj 25, 2010 11:51

de låter så lätt.....
och jag förösker med allt de där heöa tiden med.
är skönt att höra lite idér från andra när man fastnar i barn världen så att säga :)

Vi har varit tillsammans snart 6 år och jag älskar honom verkligen.
Nelia, de är ju skönt med vardag och rutiner mm men vi fastnar lätt i de har jag märkt.
Även fast vi båda vet att vi älskar varandra och säger de flera gånger per dag så blir delite endå som att man tar varandra för givet.. men nu ska jg lägga manken till och jobba upp de :)
Användarvisningsbild
gangsterflickan
Alltid online
Alltid online

Inläggav milla » tis maj 25, 2010 12:46

Både jag och min sambo är bra på att ge varandra komplimanger och även att pussa och krama varnadra varje dag,försöka visa att vi uppskattar varnadra och göra vanarndra glada :)
Då och då har vi "dejt" som vi kallar det i vardagsrummet och gör oss fina och äter god mat och dricker gott vin och bara sitter och snackar,man behöver ju inte alltid vara barnfria för att få egentid,man kan ju passa på när barnen sover :)
En eller två gånger om året tar vi in på hotell,då går vi ut och käkar och sen myser vi på hotellrummet eller går ut och tar några öl.... Förra helgen hade vi en sån hotell natt,och då hade min sambo köpt världens finaste vigselring(som han vet att jag vill ha den dagen vi gifter oss) och så gick han ner på knä och FRIADE :D :D :D Så nästa sommar ska vi gifta oss :D :D :D
[url=http://lilypie.com]Bild[/url
Bild
milla
Alltid online
Alltid online

Inläggav gangsterflickan » tis maj 25, 2010 14:09

milla - ja de var ju verkligen nåt utöver de vanliga rutinerna!! :D grattis :)

de är ju de att vi ger varandra komplimanger, vi pussas och kramas osv. men på något vis blir de endå så mycket mer rutiner än oss..

I dag packade jag iaf min killes väska innan han skulle till jobbet och så la jag i lite godis och chips som vi hade hemma med utan att han vet om de.. en lite lapp följde med också.
Jag tror han kommer uppskatta de :)

mini-mamman; de där med sex.. jag är precis lika dan.. hur gör du när de blir sådant uppehåll ch man liksom inte känner för de alls samtidigt som man vill... hoppas du vet hur jag menar.

Tack alla för tips och idér, tycker om att få läsa om hur underbart andra kan ha de i vardagen :)
Användarvisningsbild
gangsterflickan
Alltid online
Alltid online

Inläggav milla » tis maj 25, 2010 17:23

Tack gangsterflickan :)
Bild
milla
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » tis maj 25, 2010 18:12

Well said Nelia!

Jag håller med...ett bra förhållande tycker inte jag man mäter i hur många gånger man har sex/vecka, hur många romantiska middagar man lagat eller hur ofta man fått blommor etc. Jag tycker det är kärlek och romantik när man får/ger en kram mitt mellan alla blöjor, sagor, spaghetti och köttfärssås. De där små små detaljerna som att bara se sin älskling i ögonen och le...det kan räcka, en varm kram eller ett mysigt sms. Vi kan definitivt bli bättre på detta här hemma. Jag kramas ofta och gärna, säger att min karl är snygg osv för det TYCKER jag...Han frågar alltid hur min dag varit osv och hur jag mår mm. Sex är inte heller något som (av förklarliga skäl just nu) sker så ofta, men när det händer är det hett..:-)

Vi firade 10 årsdag i december förra året och jag känner att vi är starkare i varandra nu än någonsin. Visst har det varit berg och dalar, tvivel har funnits och den här omställningen att få barn var intressant. Men vi är så säkra på varandra och vad vi känner så jag upplever att vi skulle klara vad som helst.
sprallos

Inläggav milla » tis maj 25, 2010 19:07

Håller verkligen med om att de där små grejerna i vardagen betyder jätte mycket... Men sen tycker jag att det är viktigt att nån gång ibland komma ifrån vardagen och göra nåt helt annat,sen tycker jag att det är viktigt att man gör sig lite fin för varandra både till vardags och fest :)
Bild
milla
Alltid online
Alltid online

Inläggav gangsterflickan » tis maj 25, 2010 19:34

sprallos och nelia, så klart de handlar om allt de där och så är de här med, men de blir lite så att de blir så mycet med barnen och allt annat att när dagen är till ända så har man inte haft någon tid med varandra iaf, de var därför jag ville ha lite tips hur man smått kan få in romantiken i vardagen igen som de var förut innan barnen kom..

de är svårt att förklara, vi älskar varandra och vi vet båda vad vi vill med våra liv men just för tillfället känns de bara som att vi lever på i en rutinmässig dag bara för att få tiden att gå.
Jag och även han vill få de ätt bli mer betydelse fullt än så VARJE dag.
och nu menar jag inte att de inte är betydelse fullt.. äh, jag kan inte förklara bättre men jag kan kju hoppas att någon förstod :wink:

Mini-mamman, de är nog kanske de jag gör fel också.. för jag har märkt att de är som du säger att när de väl sättre igång märker man att man viss var lie sugen på de :) tack för att du delar med dig av så pass personliga saker. de uppskattas och skall provas på :)

SaraL; tack, ska försöka få mer tid i duschen med honom framöver.
De var väldigt sällan vi inte duschade tillsammans innan barnen medans de typ aldrig händer nu... tack för att du skrev de, har inte ens täkt på de så.

Liisaa; ja jag funderade på de där med en spontan middag förra helgen mend e blev inte så. ska nog göra de denna helg och se till att han ite får se mitt fixande inan allt är klart, så kan jag duka fint med uk och grejer :) tack, du gjorde att jag nu ska ta tag i de och inte bara tänka på de :D
Användarvisningsbild
gangsterflickan
Alltid online
Alltid online

Inläggav gangsterflickan » tis maj 25, 2010 19:36

oj ursäkta alla stav fel.. var lite för snabb för mig själv tydligen ;)
Användarvisningsbild
gangsterflickan
Alltid online
Alltid online

Inläggav gellis » tis maj 25, 2010 19:38

Vi skriver söta meddelande på små post it och lägger på ställen som i garderoben eller under kudden, i skon osv. sen så brukar vi se till att lite då och då ta ett bad/dusch tillsammans när dom små har somnat, då kan man passa på att ge varandra massasge eller bara slappna av ihop. sen är min sambo väldigt duktig på att på minna mig tex. att nu har du inte kramat mig på hela dagen eller pussat på mig.
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
gellis
Alltid online
Alltid online

Inläggav gangsterflickan » tis maj 25, 2010 19:52

gellis, ja de får min sambo med göra... hur kan de komma sig att man typ glömmer bort sådant när man faktiskt vill göra de.. är de för att man har så mycket annat i hjärnan med barn osv..
mysigt med lappar lite här och där :)
Användarvisningsbild
gangsterflickan
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Relationssnack