hur gör ni?
22 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: hur gör ni?
Jag tror inte det någonsinn kommer att bli som det var innan man fick barn, utan man måste börja om på sätt och vis; hitta varandra i den nya vardagen. För barnet/barnen är ju här nu och hela livet annorlunda på både gott och ont 
Jag och min man har varit tillsammans i 14 år. Vi är bra på att säga till den andra att vi älskar denne, vi ger komplimanger, vi visar omtanke på små sätt (tex genom en lapp på badrumsspegeln där man skrivit att man älskar den andre, vi skickar sms till varandra under dagen). Sen har vi tagit "bara-vi-dagar" där vi lämnat Elis till min moster och gått ut och ätit och gått på bio.
Jag och min man har varit tillsammans i 14 år. Vi är bra på att säga till den andra att vi älskar denne, vi ger komplimanger, vi visar omtanke på små sätt (tex genom en lapp på badrumsspegeln där man skrivit att man älskar den andre, vi skickar sms till varandra under dagen). Sen har vi tagit "bara-vi-dagar" där vi lämnat Elis till min moster och gått ut och ätit och gått på bio.
- shoegal
- Alltid online

de ahr du helt rätt i att vardagen inte blir som innan men jag saknar de lite och önskar de kunde var lite mer likt..
jag tror de är jätte bra med bar-vi-dagar och ska föröska få mer sådan tid för oss med, de gör stor skillnad
jag tror de är jätte bra med bar-vi-dagar och ska föröska få mer sådan tid för oss med, de gör stor skillnad
-

gangsterflickan - Alltid online

gangsterflickan: jag tror jag förstår hur du menar. jag har ofta känslan av att jag vill ge lite extra ibland, för efter ett tag känns det som om vissa "rutin-handlingar" gör att de tappar sin betydelse. exempelvis om man tvunget måste säga att man älskar någon varje gång man pratar. då är det tillslut svårt att veta om man menar det varje gång, eller om det bara är nåt man säger. så vill man hitta nya sätt att säga/visa det på! för att bryta vardagslunken..
men en sak tänkte jag på: du skriver att du vill att det ska bli mer betydelsefullt varje dag. det tror jag kan bli svårt, eftersom man förr eller senare alltid vänjer sig. då blir det hela tiden att man måste toppa och göra allt större/bättre saker än tidigare. tror att det är ett rimligt mål att ge lite extra nån gång ibland istället
vet inte om jag lyckas få fram hur jag menar..
men en sak tänkte jag på: du skriver att du vill att det ska bli mer betydelsefullt varje dag. det tror jag kan bli svårt, eftersom man förr eller senare alltid vänjer sig. då blir det hela tiden att man måste toppa och göra allt större/bättre saker än tidigare. tror att det är ett rimligt mål att ge lite extra nån gång ibland istället
- liisaa
- Gillar vimedbarn.se

Jag menar precis så som Shoegal säger, vardagen är en annan nu. Inte nödvändigtvis sämre, bara annan. Jag tror det är viktigare att få den att funka än att göra större saker mer sällan, för det blir ju inte så ofta man tar sig tiden till det.
En sak till som jag kom på att vi ofta gör är bada bastu + skratta. C:a en gång i veckan badar vi bastu och det är där vi alltid löst alla världsproblem. Man pratar så bra naken på nåt sätt...haha. Victor plaskar i baljan och sköter sig själv och vi kan surra om stora och små saker...vad annars ska man göra liksom.
Sen är vi lite halvgalna och knäppa bägge två, så det blir massa bus och knas. Skrattar man så mår man bättre..
Sen är ju inget sätt rätt eller fel. Alla har olika vardagar och olika sätt att hantera dom. Alla ska göra det som känns bäst för dom.
En sak till som jag kom på att vi ofta gör är bada bastu + skratta. C:a en gång i veckan badar vi bastu och det är där vi alltid löst alla världsproblem. Man pratar så bra naken på nåt sätt...haha. Victor plaskar i baljan och sköter sig själv och vi kan surra om stora och små saker...vad annars ska man göra liksom.
Sen är vi lite halvgalna och knäppa bägge två, så det blir massa bus och knas. Skrattar man så mår man bättre..
Sen är ju inget sätt rätt eller fel. Alla har olika vardagar och olika sätt att hantera dom. Alla ska göra det som känns bäst för dom.
- sprallos
liisaa; ja precis så menar jag
och du har ju rätt i att de kanske blir för mycket varje dag, de kanske är bättre att sattsa på någon gång i veckan som man gör något riktigt extra...
tur du läste och fick fram vad jag menade åp ett bra sätt
Under de här två dagarna som jag har gått runt och försökt klura ut bra saker att göra så har jag bara av de blivit gladare och det gjort att k också blivit gladare.
Så de fungerar bra.
jag ahde tänkt väcka honom med lite kaffe på sängen i morse men han ahnn vakna innan dess.. men tanken kändes bra.
tur du läste och fick fram vad jag menade åp ett bra sätt
Under de här två dagarna som jag har gått runt och försökt klura ut bra saker att göra så har jag bara av de blivit gladare och det gjort att k också blivit gladare.
Så de fungerar bra.
jag ahde tänkt väcka honom med lite kaffe på sängen i morse men han ahnn vakna innan dess.. men tanken kändes bra.
-

gangsterflickan - Alltid online

bara glad att kunna hjälpa! du verkar ju redan ha skapat en god cirkel eftersom ni båda verkar gladare. ibland är det så enkelt att allt som behövs är att inte ta sin varandra för givna och göra vad man kan för att visa uppskattning när tillfälle ges 
- liisaa
- Gillar vimedbarn.se

22 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2