Banner Forum Image

Hur gör man denna gång?

Diskutera fakta och råd kring barnsäkerhet, barnvagnar, bärsjalar och bilbarnstolar

Re: Hur gör man denna gång?

Inläggav Jenima » tor aug 26, 2010 08:20

Oj hur gjorde vi... tror jag plockade leksaker som en tok :) ja så var det nog..Nova-li fick ju inte vara i Max rum utan uppsikt och så fick jag ständigt städa undan leksaker som kommit på vift. Man får tänka på framtiden när det är som jobbigast, nu leker dom så fint på sina rum tillsammans :)
Maximus 2007
Nova-li 2009
Elsa 2011
Användarvisningsbild
Jenima
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav Eva » tor aug 26, 2010 09:38

Jag har inte gjort någonting alls (dålig morsa kanske - borde skriva i erkännertråden:)). Men så har faktiskt inte Celine varit någon i-munnen-stoppare heller.
Eva
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » tor aug 26, 2010 12:13

Jag tror nog på uppsikt och sen att du ser lite hur Vilgot blir och hur Teodor reagerar om han förstör något genom att pilla bort någon liten bit.

Jag kan villigt erkänna att vi har inte barnsäkrat ett dugg åt någon av barnen. Inga kontakter är säkrade, nu har vi sätt på hörnskydd på bordet för Oskar river sig men inte annars. Det var ju dock ot, det jag försöker säga är att vänta och se lite hur det går innan du gör upp en strategi.
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » tor aug 26, 2010 12:22

Teodor är ju så stor och förståndig också att du kan förklara att det är jättefarligt för lillebror att få småsaker i halsen. Köp honom en sheriffstjärna etc och utnämn honom till "stoppa i munnen polis" så kan han också hålla koll. Dom brukar älska sånna "uppdrag" och få känna sig stora.

Sen kan man ju inte lita på det till 100% såklart, men Vigot är kanske inte en som ska äta på allt heller...du får avvakta.
Användarvisningsbild
sprallos
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kali » tor aug 26, 2010 18:21

mina barn kommer få dela rum i åtminstone något år eller två så för oss är det inget alternativ att stänga till jakobs rum. plus att det alltid ligger leksaker i vardagsrummet ändå.... ;-) Alma är ju snart 7 månader. Hon är på god väg att lära sig krypa, backar redan runt, ställer sig på alla fyra osv. Hon är dessutom vansinnigt stark och snabb och stoppar precis allt i munnen illa kvickt. jag satsar på att ta bort det som går att ta bort, tex så har jag plockat bort smådelar till duplo och träjärnväg, har några små plastbilar där det finns som en lös "vinge" bak, den har jag bara slängt. givetvis kommer man behöva ha uppsikt också men jag tycker vi har alldeles tillräckligt med leksaker så jag tror inte jakob behöver lida för att vissa saker försvinner i ett år!
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav Redhotwera » tor aug 26, 2010 19:44

Jag tycker inte du ska stänga dit. Det är så härligt att se sina 2 barn sitta i lekrummet och leka :D
Våra barn är så pass nära varandra i åldern så Ed har egentligen inga små grejer. Vi har dessutom sett till att inte skaffa sånt för Pennys skull. De saker jag har hittat har jag tagit bort och förklarat för Edwin varför. MAn måste ändå förklara annat som: mata inte, borsta inte tänderna på Penny och sånt :) . Det har inte varit ett problem.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Inläggav jetboy » tor aug 26, 2010 21:55

Jag har ju inte själv bara en plutt här hemma, så jag vet inget om sånt ;)
Men jag tänkte att ni kanske hade kunnat skaffa en sådan stor lekhage att ha ibland, inte låsa in lillungen jämt alltså men kanske stressiga dagar medan man måste få igång middagen eller nåt och märker att man har lite sämre koll än vanligt?
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
jetboy

Inläggav benicio » fre aug 27, 2010 07:12

Här hos oss blir d nog också att plocka upp som en tok vartefter Santino börjar bli rörligare och kan få tag i opassande leksaker. Men eftersom Benicio är lite större så håller han nästan alltid sina leksaker till sitt rum. Men nackdelen är att han leker med mycket små prylar och gubbar som är svälj vänliga.. Men de blir bara att städa för min del.
BildBild
benicio

Inläggav Maiyah » lör aug 28, 2010 23:46

Man får hålla koll! Men jag har inte låtit Kaspian leka med de minsta sakerna när Cera varit vaken. Då har jag presenterat det som att du får leka med dina "storabarnsaker" när Cera sover, för hon är för liten och försökt göra det spännande och speciellt att han får göra saker själv. Det har fungerat bra. Hon har stoppat allt i munnen och det har ju självklart ändå hamnat en del saker på golvet. Men man måste ju ändå hålla rätt mycket uppsikt. Överhuvudtaget har jag inte barnsäkrat speciellt mycket för nått av barnen men de lever ändå. De har fått känna och ta på allt när jag varit med, då har det inte varit så spännande att ge sig på det själva..
BildBild

BildBild
Maiyah
Alltid online
Alltid online

Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar