Banner Forum Image

Hur firar du midsommar?

Möt andra föräldrar med samma intressen som du

Hur firar du midsommar?

Inläggav che » fre jun 24, 2011 14:01

Vad gör du idag? Berätta!
che
Alltid online
Alltid online

Re: Hur firar du midsommar?

Inläggav Medea » fre jun 24, 2011 18:02

Jag gick till jobbet tidigt i morse och slutade vid halv fyra.
Mannen hade gått till ett Midsommarfirande med barnen så dom fick hoppa grodor i sina regnoveraller. :lol: Det regnade en del från och till.
Jag gick hem för att byta om och märkte att karlf*n hade låst mig ute.
Så i min arbetsmundering fick jag gå och leta efter man och barn, jepp det var pinsamt. Speciellt eftersom brösten stod rakt ut, gigantiska av all mjölk. :shock:
Jag hade ingen bh under och jobbarrocken hade jag hängt på dörren. :x
Jag skäms och hittar varken barn eller man så jag går hem igen, frysande under ramsor av svordomar, en och annan våldsam fantasi dyker också upp.

Jag kommer hem och konstaterar att karln är en idiot och sedan satte jag mig och såg en bra film på fyran, Into the wild tror jag att det heter.
Barnen tog en tupplur.

Nu sitter jag och laddar inför att vi ska vräka i oss Marängsviss, jag kanske ska virka lite också, lägga lite pärlram med Draken.
Eftersom jag jobbande blev det inte mycket stuffa stuffa omkring fallosen tyvärr.
Mina vänner som jag har ska på "vuxet firande" med en massa alkohol, vet inte om det kommer att vara barn där men det känns absolut inte ok att för mig att mina barn ska springa omkring med en massa berusade människor.
Jaja, praktapa, jag vet, så det blir inte mer firande än så.
BildBild

BildBild

BildBild

Älskade döttrar Ophelia 081025 och Livia 100516.
Användarvisningsbild
Medea
Alltid online
Alltid online

Inläggav Medea » fre jun 24, 2011 18:06

che - hur firar du? :D
BildBild

BildBild

BildBild

Älskade döttrar Ophelia 081025 och Livia 100516.
Användarvisningsbild
Medea
Alltid online
Alltid online

Inläggav Nelia » fre jun 24, 2011 18:50

Jag är så sur och bitter på alla er midsommarfirare. IKEA hade INGET att erbjuda. Slutade med att vi käkade på McDonalds. *muttrar*

Nää, men allvarligt, hoppas ni får en toppen-midsommar allihop! Hade jag varit hemma i Sverige hade jag antagligen ändå jobbat eller nåt. Alternativt åkt till min mamma, dansat kring midsommarstången, ätit gott och haft det urmysigt! Börjar fan längta hem!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav thepal » fre jun 24, 2011 19:47

Vi tänkte åka in och dansa runt stången i stan, men Minna har varit gnällig, arg, kinkik och allmänt hängig idag. Så jag tänkte att hon nog mår bättre av att vara hemmavid. Hon ville till och med gå in efter 30 minuter ute idag på förmiddagen och det är inte likt henne.

Något särskilt kvällsfirande blir det inte heller. Någon bra film och kanske lite smågodis kanske.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
thepal
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » fre jun 24, 2011 20:51

idag har jag gjort västerbottenostpaj och en väldigt god jordgubbstårta (den som var i senaste numret av Buffé , ica tidiningen, ni som har den :) ) den va vääldigt god.... vid 3 tiden va vi å dansa runt midsommarstången här där vi bor me barnen såklart ...de tcykte det va skitskoj å dansade förvånansvärt bra å hängde me i rörelserna :D ... sen gick vi hem ti svärföräldrarna (de bor ju oxå här i området) å hängd eme släkt å vänner där å åt grill samt tårtan å det dära goa :).... vi hade tur me vädret oxå..inget regn här å tillome sol när vi dansade... (och jaa höggravid å allt dansade jag oxå ;) ) detta va första gången barnen firade midsommar me dans runt mdisommarstång faktiskt...

jeje nu e vi hemma å ska sooova ..jag e dödstrött å barnen har däckat dom oxå...
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » fre jun 24, 2011 21:11

Vi har inte firat alls, men det var avslutning med barnens dagmammor så det blev våran firning på ett sätt i år.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav magda » fre jun 24, 2011 23:00

Jag gjorde en midsommarkrans till Thea på fm. Åt matjessill och potatis till lunch. Hade en riktig mysförmiddag med familjen. Åkte till jobbet, började 14:00, då gick maken och barnen till midsommardansen. Sen har jag jobbat fram till 21:30, vi har haft en lugn em/kväll på SÖS-akuten. Käkat knytismat på jobbet, massa jorgubbar och annat smaskigt. Nu tar jag igen mig i soffan med en liten dagens. Och ska snart krypa till kojs för att sova, ska börja sju imorgon igen. Lugnt och skönt! :-)
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
magda
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fru S. » lör jun 25, 2011 03:14

Nelia: Midsommarfirande hos oss när ni kommer hem! Herr S. tyckte också det var en bra ide!

Vi är i Dalarna. Vi har traditionsenligt firat på samma ställe med samma människor som de senaste 35 åren. Det var trevligt med 5-kamp och god mat och mycket beundrande av barnen.
Tyvärr solkades kvällen av att jag kände mig tvingad att vara elak feminist när ett riktigt arsle till man betedde sig illa. När han för 10 gången kläclte ur sig en kvinnofientlig kommentar så fick han en utskällning där jag avslutade med: Vore jag religiöst lagd skulle jag bli muslim så slapp jag se ytterligare ett äckligt svin som dig.

Annars var det trevligt. Lite lagom småputtrigt så där. Förr om åren var det mer party och man visste aldrig vart man hamnade...

Imorgon fortsätter firandet! Då ska vi träffa släkten!
Jag älskar verkligen midsommar, mycket mer än julen.
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » lör jun 25, 2011 07:14

Vi grillade, men thats it. Inget besök, ingen stång....bara lugnt hemma. Däremot firade grannen desto mer. Dom har just flyttat in och har stor vänskapskrets, så det var discodunk därifrån ett bra tag. Vi la oss runt 21:30 (ja, aptrötta är vi) men somnade inte förrän ett bra tag efter 00, då dom fortfarande poppade. Lite ovant att bli störd av grannar när man bor i villa...Men jag ville inte vara en partypooper, så jag bet ihop och låg vaken. Bägge ungarna stördes också, det var en del trafik också. *suck*
sprallos

Inläggav Nelia » lör jun 25, 2011 13:07

Fru S. skrev:Nelia: Midsommarfirande hos oss när ni kommer hem! Herr S. tyckte också det var en bra ide!

:qaf
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Supermamman » lör jun 25, 2011 19:10

Vi firade med att ha både bröllop och dop :D Så våran midsommar va den bästa ever för våran del :D
Bild
Bild
Supermamman
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav Redhotwera » lör jun 25, 2011 23:10

Så kul Supermamman! Grattis!
Hos oss gick alla planer i stöpet men det var helt ok. Det var så mycket som gick fel, inte vårat år helt enkelt. På dagen var vi till en stor lekpark. Hade filt och fika med oss. Hem och åt chips. Sen fixade vi med maten. Tidig middag. Sen tog vi cyklarna och barnen och besökte ett par lekparker. Det blev väldigt trevligt faktiskt.
Idag var mormor här så vi åt lite sill, kött och sen jordgubbar. Ett par besök på lekparker fick barnen!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » sön jun 26, 2011 05:22

Supermamman Grattis! Det var verkligen en midsommar det =)
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav Supermamman » sön jun 26, 2011 10:14

tack så mycket :)
Bild
Bild
Supermamman