Hur bädda i dagisvagnen.
11 inlägg • Sida 1 av 1
Hur bädda i dagisvagnen.
Jag har lite funderingar på hur ni andra gör med vagnen som "står" på dagis som sovvagn, eller även om ni använder den mer än så.
Oskar har använt sin åkpåse framtill nu och kommer att få göra så även imorgon då jag inte hinner leta fram något annat ikväll. Vi har ett fårskinn i botten men enligt dagmamman så blir det hårt så hon vill gärna att vi lägger något mer i vagnen men hur mycket. Sen så får vi nog ta hans täcke och ta med dit då vi har lite ont om sånt nu och han nästan aldrig använder det här hemma iaf.
Hoppas att ni förstår min fråga och att någon kan ge mig svar, jag har alltid trott att det räcker med skinnet och inte tänkt mer på det.
Oskar har använt sin åkpåse framtill nu och kommer att få göra så även imorgon då jag inte hinner leta fram något annat ikväll. Vi har ett fårskinn i botten men enligt dagmamman så blir det hårt så hon vill gärna att vi lägger något mer i vagnen men hur mycket. Sen så får vi nog ta hans täcke och ta med dit då vi har lite ont om sånt nu och han nästan aldrig använder det här hemma iaf.
Hoppas att ni förstår min fråga och att någon kan ge mig svar, jag har alltid trott att det räcker med skinnet och inte tänkt mer på det.
- Taweret
- Alltid online

Re: Hur bädda i dagisvagnen.
Jag har ett fårskinn i, sen ligger det en slags tunn hel dyna som jag sytt.. kanske kommer ihåg att jag visa den en gång?
Tycker inte det är hårt.. har en platt kudde i och ett par filtar, de har inte klagat.. Funderar på att ta ur skinnet snart, vi har bara våran vanliga vagn som vi kör honom med dit o hem.
Detta har jag alltid i vagnen.
Men kanske jag lägger i lite extra stoppning i dynan om det känns hårt sen, vet inte...
Tycker inte det är hårt.. har en platt kudde i och ett par filtar, de har inte klagat.. Funderar på att ta ur skinnet snart, vi har bara våran vanliga vagn som vi kör honom med dit o hem.
Detta har jag alltid i vagnen.
Men kanske jag lägger i lite extra stoppning i dynan om det känns hårt sen, vet inte...
- Ki27
- Alltid online

Vad har du för stoppning i den dynan du sytt. Jag kommer ihåg att du visat något men jag kommer ju inte ihåg hur den ser ut
Vi kommer ha skinnet kvar hela sommaren då det är svalkande då det är varmt. Det hade vi förra sommaren med.
- Taweret
- Alltid online

Vi har bara ett fårskinn i "dagisvagnen". Eftersom han sover inne i den (han har inte flyttat ner på madrass ännu eftersom han gillar vagnen) har han ett påslakan som täcke och en tunn kudde.
Det kanske vore mysigt med en tunn madrass, det har jag inte ens tänkt på tidigare
Det kanske vore mysigt med en tunn madrass, det har jag inte ens tänkt på tidigare
- Snigel
- Alltid online

hmmm, jag tog lite vad jag hade typ..
Sydde ihop den med en tunn filt, sen tryckte jag i vadd så det blev fluffigare. Så den är ganska tunn ändå.
Vet att det finns fina sånna att löpa, men jag ville göra själv... Tror dock att de köpta är lite mer som en tunn madrass..?
Har oxå funderat på att ha kvar skinnet i sommar, men tycker det blir så knöligt... men å andra sidan är det kanske bra för Leon, för det blir lite stadigare åt sidorna, inte så rymligt.
Men som täcke kan man ju lägga en filt i ett påslakan också.. Jag har bara ett par fleecefiltar nu, men lägger nog dit nån tunnare bommulsfilt snart med.
Men en liten tunnare madrass av något slag kunde men väl ha?
Sydde ihop den med en tunn filt, sen tryckte jag i vadd så det blev fluffigare. Så den är ganska tunn ändå.
Vet att det finns fina sånna att löpa, men jag ville göra själv... Tror dock att de köpta är lite mer som en tunn madrass..?
Har oxå funderat på att ha kvar skinnet i sommar, men tycker det blir så knöligt... men å andra sidan är det kanske bra för Leon, för det blir lite stadigare åt sidorna, inte så rymligt.
Men som täcke kan man ju lägga en filt i ett påslakan också.. Jag har bara ett par fleecefiltar nu, men lägger nog dit nån tunnare bommulsfilt snart med.
Men en liten tunnare madrass av något slag kunde men väl ha?
- Ki27
- Alltid online

Ibland hänger inte huvudet med
när jag härjade runt med annat så insåg jag att till hans dagisvagn så har jag en sittdyna/sommaråkpåse
så jag hoppas att hon nöjer sig med den 
- Taweret
- Alltid online

hihi, sånt ä det!
Ja, hoppas det blir tillräkligt bra då!
- Ki27
- Alltid online

Sen så fick jag ett bebis täcke av grannen
Tack Randi
då hon fått det och aldrig använt det till sina tvillingpojkar. Så jag skickar med det med det är inte så stort men det räcker Oskar gillar inte filtar och täcken så påsen blir nog bra 
- Taweret
- Alltid online

Visste inte att man hade dagisvagnar
Aldrig hört talas om det 
På Noels dagis har dom alltid sovit på varsin madrass på golvet med kudde och filt och alltid samma plats
På Noels dagis har dom alltid sovit på varsin madrass på golvet med kudde och filt och alltid samma plats
-

MinisMamma - Alltid online

Här (norge) sover nästan alla alla barn i vagn ute. Då har vi ärvt en gammal vagn som han har hos dagmamman så använder jag den riktiga vagnen till Alma, det är därför jag inte har tvillingvagn.
- Taweret
- Alltid online

På Leons avdelning sover alla de små, o de är bara tre nu, i egna vagnar utomhus. Men har sett att de har rum med madrasser på de fyra andra avdelningarna, men inte på hans.
Tycker det är bra att de sover ute. Fast om det är riktigt dåligt väder får han ligga i den inomhus vet jag.
Tycker det är bra att de sover ute. Fast om det är riktigt dåligt väder får han ligga i den inomhus vet jag.
- Ki27
- Alltid online

11 inlägg • Sida 1 av 1