Hur amma offentligt?
22 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Hur amma offentligt?
Du har redan fått så bra tips...men jag hade alltid med mig en liten handduk + tunn filt. Handduken att sätta under så man inte blötte ner sig själv, inte lika lätt att byta kläder på sig själv när man är ute & tunna filten till att dölja barn+bröst.
Efter ett tag blir man så säker så man inte visar nåt alls. Barnet gömmer det som är "intressant" att se på...
Men i början ville man nästan ha bröstet framme innan man la barnet på plats.
Efter ett tag blir man så säker så man inte visar nåt alls. Barnet gömmer det som är "intressant" att se på...
- sprallos
min jakob fick inte tag utan amningsnappen, det gick aldrig så honom ammade jag med napp i nästan 8 månader, precis överallt. tycker faktiskt inte det var/är så himla meckigt! lilla alma klarar till skillnad från sin bror att amma även utan napp och har gjort det mest men hon äter så slarvigt på ena sidan så jag brukar använda nappen där för att hon skall äta mer jämt, hon äter bättre med den eftersom hon får bättre tag då.
hur som helst, jag har oftast ett boob-linne (älskar dem men de är dyra så tradera är inte dumt om man vill ha fler än ett) och amningsbehå under, jag tar fram nappen så jag har den i handen, knäpper upp bh:n men utan att dra ner, lägger alma till brösten o sedan drar jag ned bhn, trycker dit nappen o dit med hennes huvud o då är det faktiskt inte många sekunder jag blottar mig heller.
just det, jag brukar hålla ett finger på nappen men jag håller alltid i bröstet även när jag ammar utan nappen, det verkar behövas för mina bröst/mina barn så det tycker jag inte heller är besvärligt
det som jag tyckte var jobbigast med nappen var att jag var rädd att glömma den med jakob, eftersom han ju aldrig lärde sig äta utan den.
hur som helst, jag har oftast ett boob-linne (älskar dem men de är dyra så tradera är inte dumt om man vill ha fler än ett) och amningsbehå under, jag tar fram nappen så jag har den i handen, knäpper upp bh:n men utan att dra ner, lägger alma till brösten o sedan drar jag ned bhn, trycker dit nappen o dit med hennes huvud o då är det faktiskt inte många sekunder jag blottar mig heller.
just det, jag brukar hålla ett finger på nappen men jag håller alltid i bröstet även när jag ammar utan nappen, det verkar behövas för mina bröst/mina barn så det tycker jag inte heller är besvärligt
det som jag tyckte var jobbigast med nappen var att jag var rädd att glömma den med jakob, eftersom han ju aldrig lärde sig äta utan den.
-

Kali - Alltid online

Sprallos: Ja det är ju så jag gör nu när jag är hemma, tar fram bröstet först och sedan lägger dit henne. Det kanske beror på amningsnappen också. Jag måste ju sätta på den innan jag kan amma så det blir väl så... Det är därför det känns jobbigt att amma ute också.
Kali: Ja vilken panik om man är ute och kommer på att man har glömt nappen! Signe skulle bli galen eftersom det verkligen inte går utan.. Inte än i alla fall. Men om du lärde dig att få till det med nappen ute så borde väl jag också kunna! Vände inte du den lite ut och in innan du satte på den och sen liksom tryckte ut bröstvårtan så att den kom långt ut i nappen? Jag behöver två händer för det..
Kali: Ja vilken panik om man är ute och kommer på att man har glömt nappen! Signe skulle bli galen eftersom det verkligen inte går utan.. Inte än i alla fall. Men om du lärde dig att få till det med nappen ute så borde väl jag också kunna! Vände inte du den lite ut och in innan du satte på den och sen liksom tryckte ut bröstvårtan så att den kom långt ut i nappen? Jag behöver två händer för det..
-

MariaTheres - Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Precis..Boob heter märket, och de är som redan sagt snordyra. Jag fick tre stycken av en kompis och sen har jag köpt två själv. Har inte haft något annat på mig under hela ammningstiden med båda barnen i princip för de är så himla grymma. Har testat H&Ms ammningströjor också men de är totalt kass i jämförelse..ammningsnapp har jag aldrig haft så det vet jag inte om det spelar roll för att minska tröjorna underbarhetsfaktor..
Har lånat ut dem vidare till en kompis nu som ska få sitt första, och jag har ju tvättat dem hur mycket som helst men de ser fortfarande ok ut så jag skulle säga att de är värda sitt pris och dessutom kan man ju mycket väl köpa begagnat för de håller hur länge som helst. Lätt den bästa "bebisprylen" om du frågar mig.
Har lånat ut dem vidare till en kompis nu som ska få sitt första, och jag har ju tvättat dem hur mycket som helst men de ser fortfarande ok ut så jag skulle säga att de är värda sitt pris och dessutom kan man ju mycket väl köpa begagnat för de håller hur länge som helst. Lätt den bästa "bebisprylen" om du frågar mig.
- Maiyah
- Alltid online

Och jag instämmer med tekniken för tröjorna också, av med ammningsbhn utan att dra upp tröjan, lägg till och bara fäll upp..hur bra som helst och man visar verkligen minimalt med någonting 
- Maiyah
- Alltid online

nej, jag är för lat eller nåt
så jag sätter bara dit den rakt upp o ner där den skall vara o håller i den lite med ett eller två fingrar när hon ammar. har aldrig vare sig fuktat den eller vänt den ut och in o det har funkat men det är möjligt att det är helt fel! du får väl testa hemma om det går? det enda jag alltid måste göra är att trycka på bröstet så att det rinner ut mjölk i nappen först, gjorde/gör jag det så började båda barnen suga direkt o då kom ju bröstvårtan långt ner i nappen med sugandet ändå.
-

Kali - Alltid online

Maiyah: Då ska jag kolla upp begagnat först! 
Kali: Okej. Jag kan ju göra så om jag ammar ute så blir det lite lättare!
Kali: Okej. Jag kan ju göra så om jag ammar ute så blir det lite lättare!
-

MariaTheres - Kan inte slita sig från vimedbarn.se

22 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Återgå till Amning & Flaskmatning