HTC Gratia eller iPhone4?
9 inlägg • Sida 1 av 1
HTC Gratia eller iPhone4?
Jag har en HTC Gratia (http://www.htc.com/se/product/gratia/overview.html), men om jag vill kan jag få ta över (en ny) iPhone 4. Och jag har sån beslutsångest! Hjälp mig!
Jag är väldigt nöjd med det mesta på den telefon jag har nu.
HTC Gratia
Positivt:
* Man kan ha widgets som förenklar vardagen (tex ständigt se sitt saldo på bankkontot, ha tillgång till budgetplan, väder, menskalender, almanacka, genvägar till hemsidor osv...och allt detta direkt på displayen).
* Liten och smidig.
* Man kan byta tema i en större utsträckning än på iPhone (så man slipper htc:s original som inte är så fint.
* Allt på telefonen är lättillgängligt.
Negativt:
* Dålig kamera, som dock blir väldigt mkt bättre med appar, men ingen vidare kvalité.
* Många appar är sämre än iPhones (men kan även vara tvärtom i vissa fall).
* Lite seg när man ska kolla på vissa hemsidor, zoomar in konstigt.
iPhone 4
Positivt:
* Bra kamera.
* Bra översikt på hemsidor och annat pga stor display.
* Bra appar.
Negativt:
* Man kan inte ha widgets (vilket gör att det tar längre tid att få fram information mm)!
* Inte "personlig" på så sätt att man inte kan ändra utseendet (tema) så mycket.
* Tung/Stor.
* Går lätt sönder, måste uppdateras ofta.
Har ni någon erfarenhet av dessa telefoner?
Jag är väldigt nöjd med det mesta på den telefon jag har nu.
HTC Gratia
Positivt:
* Man kan ha widgets som förenklar vardagen (tex ständigt se sitt saldo på bankkontot, ha tillgång till budgetplan, väder, menskalender, almanacka, genvägar till hemsidor osv...och allt detta direkt på displayen).
* Liten och smidig.
* Man kan byta tema i en större utsträckning än på iPhone (så man slipper htc:s original som inte är så fint.
* Allt på telefonen är lättillgängligt.
Negativt:
* Dålig kamera, som dock blir väldigt mkt bättre med appar, men ingen vidare kvalité.
* Många appar är sämre än iPhones (men kan även vara tvärtom i vissa fall).
* Lite seg när man ska kolla på vissa hemsidor, zoomar in konstigt.
iPhone 4
Positivt:
* Bra kamera.
* Bra översikt på hemsidor och annat pga stor display.
* Bra appar.
Negativt:
* Man kan inte ha widgets (vilket gör att det tar längre tid att få fram information mm)!
* Inte "personlig" på så sätt att man inte kan ändra utseendet (tema) så mycket.
* Tung/Stor.
* Går lätt sönder, måste uppdateras ofta.
Har ni någon erfarenhet av dessa telefoner?
-

Ralphie - Alltid online

Re: HTC Gratia eller iPhone4?
Jag har en HTC Legend och är jättenöjd med den!! Skulle aldrig byta mot en iPhone! Har en iPad och bara den blir jag ju galen på ibland för att man inte kan göra som man vill med den.
-

Nelia - Alltid online

Jag har också en HTC legend och får i augusti ta över sambons HTC Desire. Skulle inte heller skaffa en iphone. Gillar dom inte, min telefon gör allt och lite till av det jag har behov av + att Desiren blir ännu bättre eftersom den är större och går snabbare.
Jag upplever ibland att min Legend går lite segt, förmodligen för att den är för "full" i minnet.
iphonen är större än din HTC så den skulle nog gå snabbare osv. Men om du är van HTC och det den kan så kommer du säkert känna dig lite begränsad med en iphone eftersom den inte har allt som en androidtelefon har. Ta den, sälj den och köp en nyare HTC...
Jag upplever ibland att min Legend går lite segt, förmodligen för att den är för "full" i minnet.
iphonen är större än din HTC så den skulle nog gå snabbare osv. Men om du är van HTC och det den kan så kommer du säkert känna dig lite begränsad med en iphone eftersom den inte har allt som en androidtelefon har. Ta den, sälj den och köp en nyare HTC...
- sprallos
Jag har aldrig testat HTC men jag har en iPhone 4 och älskar den till döds!
- shoegal
- Alltid online

Jag har en HTC Desire Z (=med keyboard) och är supernöjd. Min sambo, min pappa och min svägerska har alla HTC Desire utan keyboard och är lika nöjda dom
Oj vilket ovetenskapligt inlägg det blev
sorry....
Oj vilket ovetenskapligt inlägg det blev
- Snigel
- Alltid online

Jag har också en HTC Desire Z. Precis som Snigel.
Jag är jättenöjd, tycker det är helt onödigt att lägga pengar på en iphone när min HTC är så bra som den här.
Jag hade en HTC Wildfire innan men den gillade jag inte lika mycket. Kom inte riktigt överens med touchen....
Har varit i diskussion med flera andra ang HTC vs iphone, och det är lika dant varje gång: alla har sina åsikter, både nöjda och inte nöjda....
Det som kan vara värt att veta är ju att en del HTC har en tendens att leva sitt eget lilla liv.
Syrrans Legend hade en egen uppfattning om när man skulle ringa och inte. Har blivit uppringd av henne ett par gånger trots att hon haft telefonen placerad mitt på skrivbordet och inte ens varit i närheten...
Hon har nu bytt till en iphone 4 och vill absolut INTE byta tillbaks till HTC.
Jag är jättenöjd, tycker det är helt onödigt att lägga pengar på en iphone när min HTC är så bra som den här.
Jag hade en HTC Wildfire innan men den gillade jag inte lika mycket. Kom inte riktigt överens med touchen....
Har varit i diskussion med flera andra ang HTC vs iphone, och det är lika dant varje gång: alla har sina åsikter, både nöjda och inte nöjda....
Det som kan vara värt att veta är ju att en del HTC har en tendens att leva sitt eget lilla liv.
Syrrans Legend hade en egen uppfattning om när man skulle ringa och inte. Har blivit uppringd av henne ett par gånger trots att hon haft telefonen placerad mitt på skrivbordet och inte ens varit i närheten...
Hon har nu bytt till en iphone 4 och vill absolut INTE byta tillbaks till HTC.
-

Frixie - Moderator på Vimedbarn.se
Ojoj, ni gör det inte lätt för mig
Det är min mans iPhone så jag tänkte prova att ha den några dagar så får jag ser hur det känns! Hade jag Haft en dyrare htc så hade jag nog inte ens funderat på att byta. Men alla verkar nöjda så det är kanske mest smaksak.
-

Ralphie - Alltid online

Ja iphonen är en bättre telefon än gratian, mer minne, större hårddisk mm.
Hade jag fåtten iphone 4 hade jag klart tagit den. Men sen vette 17 om jag behållit den. Tror jag hade sålt den och sen köpt en HTC, en större variant.
Men jag har å andra sidan aldrig ägt en iphone. Bara lekt med brorsdotterns och brorsans. Är inte så impad av dom, jag upplever inte att dom gör "mer" än min HTC gör liksom.
Hade jag fåtten iphone 4 hade jag klart tagit den. Men sen vette 17 om jag behållit den. Tror jag hade sålt den och sen köpt en HTC, en större variant.
Men jag har å andra sidan aldrig ägt en iphone. Bara lekt med brorsdotterns och brorsans. Är inte så impad av dom, jag upplever inte att dom gör "mer" än min HTC gör liksom.
- sprallos
9 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Allmänna trådar i föräldrasnack