Banner Forum Image

Hon var död på morgonen.

Re: Hon var död på morgonen.

Inläggav MinLyckaLeiha » mån nov 03, 2008 08:34

Okej, ursäkta min dumhet nu. Men alltså jag visste inte ens vad GBS va innan jag läste om det nu. Jag har inte fått någon som helst info om det när jag väntade barn, är det inte något som faktiskt borde tas upp lite mer nogrannt om på mvc innan man får barn?
BildBild
BildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
MinLyckaLeiha
Alltid online
Alltid online

Inläggav Liina » mån nov 03, 2008 09:04

mysweetrocky: om du inte får det själv under graviditeten så får ju inte ditt barn det, så det är ju inte så stor risk att barnet kan få det utan att man får veta lite. Men jag kan tycka att även jag som hade det fick för lite information, t.ex visste jag inte att jag skulle få dropp osv förrän strax innan förlossningen. Jag fick också dålig info om den medicinen jag fick äta (ery-max). Men det är väl tyvärr så att mvc inte vet riktigt allt och att det är så mycket att informera om och att de inte vill skrämma upp en.
Bild

Http://www.linita.blogg.se
Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav MinLyckaLeiha » mån nov 03, 2008 09:42

Jo men liksom, hur får man veta att man har det? jag menar, hur ska man veta att det kan vara GBS om man inte fått någon som helst info om att det överhuvudtaget finns?
BildBild
BildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
MinLyckaLeiha
Alltid online
Alltid online

Inläggav flickan » mån nov 03, 2008 09:49

Nä fy fan....vet inte om jag skulle klara nått sånt.....känner massor för dom
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
flickan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Liina » mån nov 03, 2008 10:04

mysweetrocky: jag fick det som en hemsk urinvägsinfektion så tog de prover och det var gbs. det blir ju en infektion i kroppen så det är nog ovanligt att man inte märker det.
Bild

Http://www.linita.blogg.se
Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav MinLyckaLeiha » mån nov 03, 2008 23:03

Liina: okej
BildBild
BildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
MinLyckaLeiha
Alltid online
Alltid online

Inläggav Isan » tis nov 04, 2008 00:56

Liina , jag hade oxå gbs med mitt första barn ... det visste dom inte förrens dom gjorde ett vanligt kisseprov på MVC , å jag hade inga symptom alls ... fick antibiotika 3 ggr under min graviditet å även sen under förlossningen. Men jag kände inga som helst symptom alls ...
Nått jag kan tycka är att man får lämna kisse prov lite tidigare + att man gör det regelbundet ! Går ju lång tid emmelan besöken ibörjan av graviditeten ...
Jag propsade på det nu med mitt andra barn att dom skulle vara extra noga för jag ville inte missa att jag hade det igen ...
Vänninan förlorade sitt barn i v 23 pga gbs å hon hade bara varit hos sin MVC 1 gång å det vid inskrivningen ... 1 dag innan hon skulle tillbaka till sin BM så fick hon åka i ilfart till Linköping.

Nä usch alltså ... man vill verkligen inte förlora sitt egna barn!!!
Å jag lider så med dessa föräldrar , den sorgen ... kan inte föreställa mig det ...
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Isan
Alltid online
Alltid online

Inläggav kärleksbebben » tis nov 04, 2008 09:42

Beklagar verkligen det som hänt, det finns inget värre för en förälder än att mista sitt barn.

Jag hade oxå GBS nu min senaste graviditet med Marco som tyvärr inte klara sig. Men än har vi inte fått reda på provsvaren så vi vet inte om det var GBS som gjorde att moderkakan lossna eller ej.
Men alla får inte symtom av sin GBS, jag hade helt plötsligt urinvägsinfektioner utan symtom. Att jag märkte det var för att jag fick väldigt mycket sammandragningar i v 23 och då togs en urinodling. Sen fick jag antibiotika mellan varven under resten av graviditeten.
Tyvärr så tar de inte och kollar alla kvinnor som e gravida om de har GBS. För de sägs att ca 30 % av alla gravida kvinnor i Sverige har det och vet inte om det.

Vill ni läsa mer om det så kolla in dessa sidor:

http://www.slottner.net/gbs.htm

http://www.vardguiden.se/templates/Arti ... cleid=4532

http://www.medscinet.se/infpreg/allinfo ... sp?topic=6

Sen till er som tror man inte överlever en sådan tragedi som att förlora sitt barn, på något konstigt sätt så gör man det.
Carpe diem
Gabbi och Fredde

Bild
Bild
Bild
kärleksbebben
Nykomling
Nykomling

Föregående

Återgå till Sorg & saknad