Hjälp, vilken stol ska vi välja?!
7 inlägg • Sida 1 av 1
Hjälp, vilken stol ska vi välja?!
Elsa börjar få det väldigt trångt i babyskyddet så vi måste köpa en ny stol till henne. Vi har sådan beslutsångest!
Vi har tittat på en Besafe och en ny stol från Acta Graco tror den heter Be Logic. Båda stolarna är plustestade, Besafen är godkänd upp till 18kg och Actan upp till 25kg. Priset är ungefär detsamma men maken får genom jobbet 20% rabatt på Besafen.
Vilken skulle ni valt?
http://www.babyproffsen.se/nyheter/visa/36 eller http://hts.no.spock.kontrollpanelen.se/se/products/izikid.php
Vi har tittat på en Besafe och en ny stol från Acta Graco tror den heter Be Logic. Båda stolarna är plustestade, Besafen är godkänd upp till 18kg och Actan upp till 25kg. Priset är ungefär detsamma men maken får genom jobbet 20% rabatt på Besafen.
Vilken skulle ni valt?
http://www.babyproffsen.se/nyheter/visa/36 eller http://hts.no.spock.kontrollpanelen.se/se/products/izikid.php
-

marimo - Har vimedbarn.se som startsida

Re: Hjälp, vilken stol ska vi välja?!
Vi köpte en BeSafe, är supernöjda.
Men det är en stor stol, så det är bra och kolla så den får plats i bilen. De brukar hjälpa till med allt sånt där man köper, vi köpte på Mekonomen, de var bra!
Men det är en stor stol, så det är bra och kolla så den får plats i bilen. De brukar hjälpa till med allt sånt där man köper, vi köpte på Mekonomen, de var bra!
- Ki27
- Alltid online

Vi har 3 stolar. Här i Sverige har vi Besafe och en Maxi Cosi Mobi och i Norge har vi en Acta Graco Duoflex. Min favorit från början var Mobin.
Den kunde vi ställa bäst så hon inte satt helt rakt utan sov gott i bilen. Acta Gracon tycker jag sämst om. Nu är det ju en sån där vändbar men den var helt rak och gick knappt att luta så varje gång hon somna hamnade huvudet i bröstet.
Vi började buffa upp lite med kuddar så den lutade lite bättre men det vart aldrig riktigt bra. Använder den så sällan ändå. Sedan stör jag mig på den där kudden som sitter uppe vid huvudet...Line tycker den är obehaglig men tror det egentligen går att ta bort vilket jag dock glömmer kolla på hela tiden.
Besafe är en stark 2a för mig. Den känns faktiskt bättre nu när hon blivit lite större än när hon var 8 månader men som ovanstående sa så tar den ganska stor plats. Fast vi har den i våran minsta bil som är en lite Golf men det går inte att sitta i passagerarsätet med den i.
Den sitter ganska högt så hon ser ut bra ifrån den vilket hon tycker är skoj.
Så känner i alla fall jag för dom 3 stolarna vi har.
Med 20% rabatt skulle jag absolut välja BeSafen. Men smaken är som baken!
Den kunde vi ställa bäst så hon inte satt helt rakt utan sov gott i bilen. Acta Gracon tycker jag sämst om. Nu är det ju en sån där vändbar men den var helt rak och gick knappt att luta så varje gång hon somna hamnade huvudet i bröstet.
Vi började buffa upp lite med kuddar så den lutade lite bättre men det vart aldrig riktigt bra. Använder den så sällan ändå. Sedan stör jag mig på den där kudden som sitter uppe vid huvudet...Line tycker den är obehaglig men tror det egentligen går att ta bort vilket jag dock glömmer kolla på hela tiden.
Besafe är en stark 2a för mig. Den känns faktiskt bättre nu när hon blivit lite större än när hon var 8 månader men som ovanstående sa så tar den ganska stor plats. Fast vi har den i våran minsta bil som är en lite Golf men det går inte att sitta i passagerarsätet med den i.
Den sitter ganska högt så hon ser ut bra ifrån den vilket hon tycker är skoj.
Så känner i alla fall jag för dom 3 stolarna vi har.
Med 20% rabatt skulle jag absolut välja BeSafen. Men smaken är som baken!
-

LineMor - Alltid online

Jag har inte någon av de stolar du nämner men jag gillar acta gracos stolar väldigt mycket och cosmic comfort till bägge barnen nu även om dom tar stor plats, men vilken bakåtvänd bilbarnstol gör inte det. Jag har bara sett actas nya stol på nätet men det verkar intressant och jag är nästan sugen på att byta till en sån för Alma om det visar sig att den tar mindre plats i bilen. Så det ska jag kolla på nästa gång vi är över i Sverige. Vi har nämligen återförsäljare på deras stolar på nära håll 
- Taweret
- Alltid online

Ja, det där med lutningen. Jag köpte en nackkudde så det skulle vara bekvämare när han sov.
http://www.google.se/images?hl=sv&q=nac ... a=N&tab=wi
http://www.google.se/images?hl=sv&q=nac ... a=N&tab=wi
- Ki27
- Alltid online

Sasoki, fungerar kudden? Har kikat på det några gånger. (skulle det ju stå....hahaha inte skickat!
)
Senast redigerad av LineMor mån nov 29, 2010 08:52, redigerad totalt 1 gång.
-

LineMor - Alltid online

LineMor,
ja den funkar jättebra.
Det finns ju lite olika varianter, vi har en som fästes ihop med en kardborre under hakan, så den inte åker iväg. Kruket nu på vintern är väl att den är svår att använda för alla kläder, mendå brukar nästan kläderna ta emot huvudet ist
Ser dock lite upptryckt ut när man sätter på den, men om man tror att ungen tänkt somna så är det jätteskönt när barnet somnat iaf. Vet ju själv hur ont man får i nacken av att sitta o sova...
ja den funkar jättebra.
Det finns ju lite olika varianter, vi har en som fästes ihop med en kardborre under hakan, så den inte åker iväg. Kruket nu på vintern är väl att den är svår att använda för alla kläder, mendå brukar nästan kläderna ta emot huvudet ist
Ser dock lite upptryckt ut när man sätter på den, men om man tror att ungen tänkt somna så är det jätteskönt när barnet somnat iaf. Vet ju själv hur ont man får i nacken av att sitta o sova...
- Ki27
- Alltid online

7 inlägg • Sida 1 av 1