Banner Forum Image

Hjälp, vad ska han ha på sig??

Diskutera barnkläder, shopping och allt annat som rör barn

Hjälp, vad ska han ha på sig??

Inläggav vildasol » mån mar 29, 2010 15:35

Påsken närmar sig och på onsdag ska alla barn på dagis klä ut sig till påsk. Som god mor vill jag givetvis att Axel ska få vara den påskkärring han förtjänar, men mitt problem är att jag har ingen aning om hur man klär ut sig. Ska pojkar också ha kjol eller har de något annat? Jag hittade en knallgul t-tröja som jag tänkte att han kan ha som klänning, sen ett förkläde i gult som jag ska sy och scarf över håret och röda kinder. Räcker det??? Hur klär ni ut era barn?
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
vildasol
Alltid online
Alltid online

Re: Hjälp, vad ska han ha på sig??

Inläggav Kali » mån mar 29, 2010 16:10

ja, det räcker! o låter jättefint! :) huckle på huvudet, röda kinder o stora svarta prickar som fräknar så är det perfekt tycker jag! sen om de behåller kläderna på är väl en annan sak... ;) på vårt dagis klädde de ut barnen själva förra året, jakob såg jätterolig ut när jag hämtade honom! men det vara bara smink o huckle, inga andra kläder annars.
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » mån mar 29, 2010 16:59

Tycker det lät helt perfekt! Suveränt!
sprallos

Inläggav vildasol » mån mar 29, 2010 19:02

Ok, jättebra och tack ska ni ha! Jag kan inte minnas att jag själv har blivit utklädd och tänkte att det kanske fanns något som hette påskgubbar eller nåt :oops: Och det hade ju varit himla pinsamt om jag missat hela grejen. Men då får han bli en påskkärring :)
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
vildasol
Alltid online
Alltid online

Inläggav grynet_å_jag » mån mar 29, 2010 21:25

Vilken söt liten påskkärring Axel kommer att vara!
Jag blev lite inspirerad och funderar på om jag ska spöka ut Nils lite. Vilken dag är det dom brukar klä ut sig kidsen? Var ju så länge sen jag var ute och tiggde godis och försökte sälja fula handmålade påskkort. :D :D
Ett extra tips till utstyrseln kan va en kvast, en sån tekanna och en svart katt. Eller är det nåt mer brukar kärringarna ha?
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online
Alltid online

Inläggav HelenaHbg » mån mar 29, 2010 22:24

Jag tycker det låter bra som du hittat på. Om du vill att han ska vara något annat kan han ju vara en påskhare :) Kan man ju oxå fixa till ganska enkelt. Vad det än blir så blir det nog bra. Lycka till!
Bild
Bild
HelenaHbg
Alltid online
Alltid online

Inläggav vildasol » tis mar 30, 2010 08:08

Vårt dagis ska fira i morgon, egentligen är det på torsdag, men då är många barn lediga. Alla barn ska vara ute och leta efter ett gömt påskägg på gården. Jag tror tyvärr att min lillkille hellre vill gräva i sandlådan än att leta efter ett ägg... Men det är roligt att de gör något. Sen ska de äta påsklunch och ha lite lekar.

Det där med påskhar lät bra, men nu är det för sent, jag sydde et förkläde och huckle igår. Han ska få prova i eftermiddag :)
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
vildasol
Alltid online
Alltid online

Inläggav lime95 » tis mar 30, 2010 08:48

Vilken fantasi du har. Axel kommer vara superfin!!

Jag hade två killar som VÄGRADE ha klänning och kjol när de var små, så fick hitta på något annat. Hem till min mormor och riva i gömmorna. :) . Hittade hattar som min morfar hade haft. Tog hand om två svarta. Väl hemma satte jag gult sidenband om hatten, fjädrar baktill och sydde fast såna där små gula kycklingar uppepå. Sen hade de bara anliga jeans,t-shirt och förkläde på sig.
Marcus -92, Emil -95, Eric -09, Maya -11

Bild

Bild[
lime95
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » tis mar 30, 2010 09:34

Jag har sett en hel del påskgubbar genom åren också, fast jag tycker nog påskkärringar är sötare. =) På Vincents dagis ska de vara utklädda på torsdag, och fröknarna har skrivit en stor påskig lapp på dörren att alla påskkärringar, påskgubbar, påskharar, påskkaniner... osv (de skrev en hel rad med förslag och jag kommer inte ihåg alla) är välkomna på torsdag. Roligt tycker jag! Fast jag vet inte alls vad Vimse ska få vara, troligtvis påskkärring. Kanske kan hem och gräva lite bland gamla kläder hos mina föräldrar, vi brukade vara påskkärringar rätt ofta när vi var små har jag för mig, jag och brorsan.
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » tis mar 30, 2010 22:30

Leon ska va utklädd imorgon till dagis!

Här sa de påskgummor o påskgubbar..

Ja, det fick bli gubbe, för nått annat klädesplagg kunde jag inte hitta hemma..hihi

Han ska ha en skjorta som är svart med grå små ränder på.. svarta strumpor och så hittade jag ett par gråa plyshbyxor stlk 62 som blir knickers :lol: Sen slänger jag på honom hans pippigula solhatt och målar mustasch :) Med hans glasögon blir det perfekt, haha!
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav vildasol » ons mar 31, 2010 07:47

Påskgubbar är söta :) Det får han bli nästa år. Nu är i han alla fall sminkad och utklädd på dagis. Lägger in bilder sen ikväll!
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
vildasol
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » ons mar 31, 2010 07:51

Haha, har oxå lämnat min påskgubbe på dagis precis, haha, så rolig han såg ut :lol: Leon var påskkärring förra året, så sööt, med plufsiga bebiskinder :)
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » ons mar 31, 2010 10:27

Ni får fixa en påskbarnsbildertråd sedan! =D Jag ska helt klart fota min skrutt imorgon, fast jag vet fortfarande inte hur jag ska klä honom. Röda kinder och fräknar ska han få iaf.
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Återgå till Allmänna trådar om barn