Hjälp! Vad ger man i doppresent??
16 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Hjälp! Vad ger man i doppresent??
Jag ska på dop om två veckor och har ingen aning om vad jag ska köpa. Jag har fiskat lite med föräldrarna och de vill egentligen inte ha nåt, men det måste man ju såklart ge iaf. De vill inte ha några traditionella grejer, typ dopsked, smycke osv. Jag kan verkligen inte komma på nånting!
- Aurora
- Alltid online

Re: Hjälp! Vad ger man i doppresent??
En fin nalle eller docka. Böcker är alltid uppskattat av de flesta, klassiker eller sagosamlingar. Det är sånt jag brukar ge bort, annars kan man ju ge dom lite finare kläder fast det tycker inte jag personligen är så roligt.
- Taweret
- Alltid online

Senast vi var på dop köpte vi en personlig bok, en saga där barnet är huvudpersonen. Det var uppskattat.
-

Donnys_matte - Alltid online

Behöver oxå tips!
Vi ska ju vara faddrar oxå...
Det med boken var jätte bra idé! Vart köpte ni den?
Vi ska ju vara faddrar oxå...
Det med boken var jätte bra idé! Vart köpte ni den?
-

MinisMamma - Alltid online

När liam döptes fick han en sån bok med sitt namn i. det va en rolig present. Vi önskade oss då mest pengar till ett sparkonto så vi fickmestadels det. det finns ju fina kläder som man kan få designa namn på själva med. Till en annan vän gjorde vi en röd body med flickans namn och sen svart med pappans hårdrocksgrupps loggo på. det var mycket uppskattat.
Nu ska vi på dop igen på söndag. tyvärr e kassan väldigt skral så det blev en hemmasyssd klänning och kofta.
Nu ska vi på dop igen på söndag. tyvärr e kassan väldigt skral så det blev en hemmasyssd klänning och kofta.
-

ToToRo - Alltid online

http://sagolandet.jetshop.se/default.aspx
Här finns lite personliga böcker
Själv skulle jag nog oxå uppsakttat fina goa babyfiltar, fina varma fårskinnstossor nu inför vintern kanske, lite lyxigare, sånt som man inte köper själv oftast. Nått som man kan använda helt enkelt
men lite lyxigare... nått som jag själv skulle vilja ha!
Fina klläder är ju skoj o köpa, men trist eftersom de växer ur dem så fort, så tycker jag det är roligare med nått som man kan använda länge ist
Här finns lite personliga böcker
Själv skulle jag nog oxå uppsakttat fina goa babyfiltar, fina varma fårskinnstossor nu inför vintern kanske, lite lyxigare, sånt som man inte köper själv oftast. Nått som man kan använda helt enkelt
Fina klläder är ju skoj o köpa, men trist eftersom de växer ur dem så fort, så tycker jag det är roligare med nått som man kan använda länge ist
- Ki27
- Alltid online

Man kan köpa en sån där ram med medföljande "gips" så kan föräldrarna göra hand/fotavtryck på barnet samt sätta ett kort i.
Ett födelsedagståg i trä? Köpte vi till Jessicas kusin som döptes nu i augusti.
Ett födelsedagståg i trä? Köpte vi till Jessicas kusin som döptes nu i augusti.
-

Öga - Alltid online

babetsböker har också sånna böcker som barnet är huvudpersonen i.
sist jag var på dop köpte jag en ram med lera som man kavlar ut och gör avtryck i som jag gav dagen före så dom kunde göra avtryck på dopdagen för att visa hur stor just handen eller foten var på dopdagen och så blev de dopkortet på ramen brevid. dom blev glada och tyckte de var snart.
sist jag var på dop köpte jag en ram med lera som man kavlar ut och gör avtryck i som jag gav dagen före så dom kunde göra avtryck på dopdagen för att visa hur stor just handen eller foten var på dopdagen och så blev de dopkortet på ramen brevid. dom blev glada och tyckte de var snart.
- emilie kinhult
- Alltid online

- emilie kinhult
- Alltid online

Jag ångrar att jag inte önskade Astrid Lindgrenboxen till Isabelle i doppresent, det kan jú några gå ihop om.
Annars är jag jättesvag för fina träleksaker, så det brukar jag ge. En kompis till Isabelle fick en stol (i barnstorlek) med bl a sitt namn målat på, det var jättefint också tycker jag.
Annars är jag jättesvag för fina träleksaker, så det brukar jag ge. En kompis till Isabelle fick en stol (i barnstorlek) med bl a sitt namn målat på, det var jättefint också tycker jag.
Isabelle 080725
Josefine 100330
Josefine 100330
-

Strumpan - Alltid online

Jag brukar köpa sånt jag själv vill ha...fast inte tar mig råd till liksom...
- sprallos
Det beror ju på vad det får kosta,men något som vi verkligen blev glada över,på Emils dop,var en Brio läragåvagn,perfekt att börja använda snart
Vi hade ju en sådan en gång i tiden,när de andra var små,men den gav vi bort..hehehe,vi skulle ju bara ha två barn vi....
-

svartam - Har vimedbarn.se som startsida

Finns jättefina dopnallar med egen text, t ex. Grattis Ida på dopdagen den 21/1 2010.
http://www.idetext.nu
http://www.idetext.nu
- Millami
- Nykomling

Min son fick två grejer vi uppskattade extra mycket.. en god natt saga som handlade om min son "prins Adam".. super kul! ska finnas att beställa via internet, och då görs boken personligen till barnet. sen presentkort på kläder!! suuuper!!
- Happy
- Börjar hänga här en del

- abetterworld
- Nykomling

16 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2