Hjälp mig välja RÄTT......
20 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Hjälp mig välja RÄTT......
Hade ju bestämt mig för att åka till min syrra i vänersborg på onsdag och åka hem på torsdagkväll ev fredag morgon. Men nu kom Zeldas farmor in här o började komma med olika förevändningar om att det kunde bli en skräckupplevelse för Zelda detta att jag åker från henne...... FAN,,,,säger jag,,,,,nu blir jag så otroligt osäker på om jag verkligen ska åka från henne,,,,,Tänk om jag gör henne illa,,,,jag vill inte att Zelda ska bli skräckslagen. Nu får ni hjälpa mig,,,,,,Jag vet inte vad jag ska göra,,,,,,
-

Helen - Alltid online

ne inte blir zelda slräckslagen för hon är ju trygg med sin pappa ... hade varit en helt annan sak om du lämnat bort zelda till grannen för att du skulle få sova om du förstår hur jag menar ...
och du behöver sova annars så kommer du bryta ihop och det kommer inte zelda må bra av
och du behöver sova annars så kommer du bryta ihop och det kommer inte zelda må bra av
-

Sanna - Alltid online

Ursäkta mig om jag har fel nu, men farmor har väl inte varit särskilt delaktig i erat liv förut, och nu kommer hon med pekpinnen? Det låter lite som att hon är ute efter att ge dig dåligt samvete, bara för sakens skull?
Jag tror inte att det blir värre än när du lämnar hos dagmamman, lite gråt kanske som går över på 5 minuter. Och så har hon ju sin pappa där! Jag tror att de kommer få det mysigt, pappa och dotter kan behöva umgås lite på tu man hand också!
Jag håller helt med Sanna, jag tror att det är nyttigt för hela familjen om du tar ett litet break. Dels för din egen skull, för att få vila. För Zelda som får en utvilad (förhoppningsvis) och glad mamma, och även för Patrik som får chansen att vara pappa och kanske fatta egna beslut (även om det bara skulle röra sig om vad Zelda ska ha för kläder på sig, eller äta till middag).
Ta din välförtjänta gettaway, och strunta i svärmor!
Jag tror inte att det blir värre än när du lämnar hos dagmamman, lite gråt kanske som går över på 5 minuter. Och så har hon ju sin pappa där! Jag tror att de kommer få det mysigt, pappa och dotter kan behöva umgås lite på tu man hand också!
Jag håller helt med Sanna, jag tror att det är nyttigt för hela familjen om du tar ett litet break. Dels för din egen skull, för att få vila. För Zelda som får en utvilad (förhoppningsvis) och glad mamma, och även för Patrik som får chansen att vara pappa och kanske fatta egna beslut (även om det bara skulle röra sig om vad Zelda ska ha för kläder på sig, eller äta till middag).
Ta din välförtjänta gettaway, och strunta i svärmor!
-

fumlan - Alltid online

STÅ PÅ DIG DIN SVÄRMOR ÄR A B S O L U T INTE TILL NÅGON HJÄLP!!!!!
Detta beslut är helt upp till dig och Patrik,Zelda behöver se att det finns någon annan än mamma här i livet skärskilt när hon har en pappa!!!
KRAM 
Detta beslut är helt upp till dig och Patrik,Zelda behöver se att det finns någon annan än mamma här i livet skärskilt när hon har en pappa!!!
KRAM 
-

Xena66 - Alltid online

kära nån vad var detta??? skulle din 1:åriga dotter ta illa av att hon "bara" skulle vara med pappa ett par dagar?? är absurt... jag har visserligen ingen erfarenhet av äldre(?) barn men inte kan jag föreställa mig att hon skulle skadas på något sätt.
och din hälsa sen då? räknas inte den till nått? hon är ju för guds skull med sin pappa och ingen barnvakt. kan desutom va nyttigt för honom att lära känna zeldas hela dygn på egen hand.
Näe, vad säger din gubbe då? säger han att han fixa r det så GÖR han det...och zelda klarar det fint....hon kommer kanske bli lite ledsen nån gång men vilken unge blir inte det... nä nu åker du bara....KRAM
och din hälsa sen då? räknas inte den till nått? hon är ju för guds skull med sin pappa och ingen barnvakt. kan desutom va nyttigt för honom att lära känna zeldas hela dygn på egen hand.
Näe, vad säger din gubbe då? säger han att han fixa r det så GÖR han det...och zelda klarar det fint....hon kommer kanske bli lite ledsen nån gång men vilken unge blir inte det... nä nu åker du bara....KRAM
- Jenima
Helen, det är SJÄLVKLART att du ska resa bort!!! Det var bland det dummaste jag har hört, att Zelda skulle må dåligt av att vara ensam med pappa ett par dagar!? För det första gör du det för att inte bryta ihop helt, för att DU ska må bra och kunna orka vara en bra mamma.
Jag tror bara det är nyttigt för Zelda att känna att inte bara mamma duger till nattning, utan att även pappa är en trygg punkt i hennes liv. Ju fler personer hon känner trygghet hos, desto bättre mår hon.
Herregud, Jesper började sova enstaka nätter hos sin pappa när han var runt 1 år gammal, och har fortsatt med det sedan dess, och inte har han tagit någon skada av det!?
Det var en synnerligen dum kommentar din svärmor gav dig. Speciellt eftersom hon vet hur tufft ni har det!
Jag tror bara det är nyttigt för Zelda att känna att inte bara mamma duger till nattning, utan att även pappa är en trygg punkt i hennes liv. Ju fler personer hon känner trygghet hos, desto bättre mår hon.
Herregud, Jesper började sova enstaka nätter hos sin pappa när han var runt 1 år gammal, och har fortsatt med det sedan dess, och inte har han tagit någon skada av det!?
Det var en synnerligen dum kommentar din svärmor gav dig. Speciellt eftersom hon vet hur tufft ni har det!
-

HelenaS - Alltid online

20 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Återgå till Barns hälsa & utveckling