Banner Forum Image

Hjälp mig välja RÄTT......

Diskutera vanliga barnsjukdomar och barns utveckling

Hjälp mig välja RÄTT......

Inläggav Helen » mån jan 07, 2008 20:54

Hade ju bestämt mig för att åka till min syrra i vänersborg på onsdag och åka hem på torsdagkväll ev fredag morgon. Men nu kom Zeldas farmor in här o började komma med olika förevändningar om att det kunde bli en skräckupplevelse för Zelda detta att jag åker från henne...... FAN,,,,säger jag,,,,,nu blir jag så otroligt osäker på om jag verkligen ska åka från henne,,,,,Tänk om jag gör henne illa,,,,jag vill inte att Zelda ska bli skräckslagen. Nu får ni hjälpa mig,,,,,,Jag vet inte vad jag ska göra,,,,,,
Användarvisningsbild
Helen
Alltid online
Alltid online

Inläggav Sanna » mån jan 07, 2008 21:08

ne inte blir zelda slräckslagen för hon är ju trygg med sin pappa ... hade varit en helt annan sak om du lämnat bort zelda till grannen för att du skulle få sova om du förstår hur jag menar ...

och du behöver sova annars så kommer du bryta ihop och det kommer inte zelda må bra av
BildBild
Användarvisningsbild
Sanna
Alltid online
Alltid online

Inläggav fumlan » mån jan 07, 2008 22:21

Ursäkta mig om jag har fel nu, men farmor har väl inte varit särskilt delaktig i erat liv förut, och nu kommer hon med pekpinnen? Det låter lite som att hon är ute efter att ge dig dåligt samvete, bara för sakens skull?

Jag tror inte att det blir värre än när du lämnar hos dagmamman, lite gråt kanske som går över på 5 minuter. Och så har hon ju sin pappa där! Jag tror att de kommer få det mysigt, pappa och dotter kan behöva umgås lite på tu man hand också! :)

Jag håller helt med Sanna, jag tror att det är nyttigt för hela familjen om du tar ett litet break. Dels för din egen skull, för att få vila. För Zelda som får en utvilad (förhoppningsvis) och glad mamma, och även för Patrik som får chansen att vara pappa och kanske fatta egna beslut (även om det bara skulle röra sig om vad Zelda ska ha för kläder på sig, eller äta till middag).

Ta din välförtjänta gettaway, och strunta i svärmor! :)
Bild

Bild
Användarvisningsbild
fumlan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Xena66 » mån jan 07, 2008 23:13

STÅ PÅ DIG DIN SVÄRMOR ÄR A B S O L U T INTE TILL NÅGON HJÄLP!!!!!
Detta beslut är helt upp till dig och Patrik,Zelda behöver se att det finns någon annan än mamma här i livet skärskilt när hon har en pappa!!!

:qaf KRAM :qaf
BildBild

]
Användarvisningsbild
Xena66
Alltid online
Alltid online

Inläggav Jenima » mån jan 07, 2008 23:45

kära nån vad var detta??? skulle din 1:åriga dotter ta illa av att hon "bara" skulle vara med pappa ett par dagar?? är absurt... jag har visserligen ingen erfarenhet av äldre(?) barn men inte kan jag föreställa mig att hon skulle skadas på något sätt.

och din hälsa sen då? räknas inte den till nått? hon är ju för guds skull med sin pappa och ingen barnvakt. kan desutom va nyttigt för honom att lära känna zeldas hela dygn på egen hand.

Näe, vad säger din gubbe då? säger han att han fixa r det så GÖR han det...och zelda klarar det fint....hon kommer kanske bli lite ledsen nån gång men vilken unge blir inte det... nä nu åker du bara....KRAM
Jenima

Inläggav Helen » tis jan 08, 2008 10:55

Tack för era svar......Jo patrik tror absolut inte det kommer bli några problem att ha Zelda. Så jag kanske ska våga mig till att beställa min biljett idag då,,,,,,,
Användarvisningsbild
Helen
Alltid online
Alltid online

Inläggav Sanna » tis jan 08, 2008 11:01

helen: du SKA beställa din biljett idag !!! lycka till och åk iväg å sov !!! kram kram
BildBild
Användarvisningsbild
Sanna
Alltid online
Alltid online

Inläggav HelenaS » tis jan 08, 2008 11:15

Helen, det är SJÄLVKLART att du ska resa bort!!! Det var bland det dummaste jag har hört, att Zelda skulle må dåligt av att vara ensam med pappa ett par dagar!? För det första gör du det för att inte bryta ihop helt, för att DU ska må bra och kunna orka vara en bra mamma.

Jag tror bara det är nyttigt för Zelda att känna att inte bara mamma duger till nattning, utan att även pappa är en trygg punkt i hennes liv. Ju fler personer hon känner trygghet hos, desto bättre mår hon.

Herregud, Jesper började sova enstaka nätter hos sin pappa när han var runt 1 år gammal, och har fortsatt med det sedan dess, och inte har han tagit någon skada av det!?

Det var en synnerligen dum kommentar din svärmor gav dig. Speciellt eftersom hon vet hur tufft ni har det!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
HelenaS
Alltid online
Alltid online

Inläggav HelenaS » tis jan 08, 2008 11:18

Och du...... åk inte hem på torsdag kväll..... Åk hem på fredag. Du om någon är väl värd egen tid och två nätters sömn!!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
HelenaS
Alltid online
Alltid online

Inläggav Xena66 » tis jan 08, 2008 11:40

BESTÄLL BILJETTEN OCH ÅK M Ä N N I SK A!!!!!
BildBild

]
Användarvisningsbild
Xena66
Alltid online
Alltid online

Inläggav Helen » tis jan 08, 2008 11:43

OK,,,,jag ska göra det idag,,,,beställa biljett alltså.
Användarvisningsbild
Helen
Alltid online
Alltid online

Inläggav Helen » tis jan 08, 2008 14:01

Så,,,,NU HAR jag beställt biljett!!!! Tack för erat stöd,,,,det betyder mycket
Användarvisningsbild
Helen
Alltid online
Alltid online

Inläggav HelenaS » tis jan 08, 2008 17:46

Bra! Skönt att höra att du kommer iväg! Se till att njuta och försök att inte ha dåligt samvete (vilket är väldigt lätt att man har tyvärr....)!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
HelenaS
Alltid online
Alltid online

Inläggav Helen » tis jan 08, 2008 18:14

Ja,,,det är ju precis det som plågar mig,,,,dåligt samvete. Men jag ska försöka att inte ha det,,,,för jag vet ju att Zelda är trygg med sin pappa.
Användarvisningsbild
Helen
Alltid online
Alltid online

Inläggav Xena66 » tis jan 08, 2008 19:06

:qaf BRA :qaf
BildBild

]
Användarvisningsbild
Xena66
Alltid online
Alltid online