Hjälp med upplägg av tårtor?!
5 inlägg • Sida 1 av 1
Hjälp med upplägg av tårtor?!
Helt ny på sidan, och helt inspirerad av alla era tips och bilder
Så, nu undrar jag om själva avslutet liksom, har ni några tips på vad man lämpligast lägger tårtan på för att det ska bli lätt att skära den (har använt tårtpapper flera gånger men det har alltid slutat med att allt kletat fast i det...)
Så, nu undrar jag om själva avslutet liksom, har ni några tips på vad man lämpligast lägger tårtan på för att det ska bli lätt att skära den (har använt tårtpapper flera gånger men det har alltid slutat med att allt kletat fast i det...)
- juliham
- Nykomling

Re: Hjälp med upplägg av tårtor?!
Jag köper såna där engångstårtfat från tårtshopper på webben men vill man bara ha nåt enda så kan man säkert få köpa på ett konditori. Du kan tex beställa från tartdekor.se eller kakburken.se På tårtdekor är de till och med silver på ena sidan och guld på den andra. Jättebra när man vill matcha tårtan på bästa sätt.
Ibland blir jag tvungen att göra egna fat för att passa tårtans form och storlek. Då brukar jag tejpa ihop några lager kartong och så har jag köpt extra stark aluminiumfolie och lagt ett par lager av.
Ibland blir jag tvungen att göra egna fat för att passa tårtans form och storlek. Då brukar jag tejpa ihop några lager kartong och så har jag köpt extra stark aluminiumfolie och lagt ett par lager av.
- lolenona_84
- Alltid online

Jag har köpt sånna där hårdare tårtkartongunderlägg på måndsmarknaden på torget här i stan, de säljer även muffinsformar påsar etc. Kanske ni har nån sån marknad som har det?
- Ki27
- Alltid online

Tack för tipsen! Jag ska kolla och testa 
- juliham
- Nykomling

Jag använder tårtfat eller tårtbrickor.
Om jag ska sälja gillar jag att använda dessa tjocka brickor såm är hårda; http://www.kakburken.se/product_info.ph ... ts_id=1434
Om jag ska sälja gillar jag att använda dessa tjocka brickor såm är hårda; http://www.kakburken.se/product_info.ph ... ts_id=1434

-

Redhotwera - Alltid online

5 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Bak- och tårttråden