Banner Forum Image

HJÄLP kloka mammor, ge mig tips till Noels 2 års kalas!

Diskutera barnaktiviteteter och lyckas med ditt barnkalas

HJÄLP kloka mammor, ge mig tips till Noels 2 års kalas!

Inläggav MinisMamma » mån aug 09, 2010 20:43

Noel fyller 2 år på fredag så han ska ha sitt kalas på lördag. Är det bra ute väder så kommer vi att vara på Öppna Förskolans gård och då lånar jag nyckeln till leksaksboden. Det är ett inhägnat område så jag tänkte att det kan vara skönt för föräldrarna att få slappna av lite och inte behöva vakta hela tiden.

Men jag skulle behöva ha lite tips på aktiviteter för 2-2½ åringar.

Finns det nåt roligt som man kan göra med dom som ni kan tipsa mig om? Jag har funderat massor men har så svårt att få ideér nu när jag har jobbat heltid (och lite till) som jag varvat med skolan varje dag dom senaste 4 veckorna. Så min hjärna går på sparlåga... :)

Det som jag vet är att jag ska ha är fiskedamm :)

Och om det nu är ett sånt väder att man inte kan vara ute så blir vi instängda i min lägenhet. Hur roar man barn i den åldern inomhus så att det inte blir fullständigt kaos?

Då har vi ju fiskedammen då igen :) Tänkte att jag skulle ha den mot slutet så att barnen har nåt att ta med sig.

Tips Tips Tips tas tacksamt emot :D

:qaf
BildBild

BildBildBildBild

Bild Bild
Användarvisningsbild
MinisMamma
Alltid online
Alltid online

Re: HJÄLP kloka mammor, ge mig tips till Noels 2 års kalas!

Inläggav shoegal » mån aug 09, 2010 21:18

Jag har samma "dilemma" fast med 3-åringar... På Elis 2-årskalas hade vi inga ordnade aktiviteter, utan alla barnen bara lekte och sen var det fika. I år tänkte vi ha fiskedamm, men inte så mycket mer. Elis är inte så bra på organiserad lek; han vill aldrig göra det vi vill, så risken är bara ett stort utbrott ;)

När han fyllde ett hade vi kalaset på öppna förskolan, för han fyllde år mitt i vår flytt, men tvåårskalaset hade vi hemma. De flesta barnen på Elis kalas tyckte bara det var kul att komma och leka med någon annans leksaker (öppna förskolan var jättepoppis det med!) :)
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Återgå till Barnaktiviteter & Barnkalas