Hjälp inför begravning!
7 inlägg • Sida 1 av 1
Hjälp inför begravning!
Min pappa gick bort i söndags efter att ha varit sjuk i cancer en tid.
Begravningen håller på att planeras och senast nästa vecka vill dom veta vad vi vill ha för musik.
Jag undrar därför om det finns någon som har tips på fina psalmer eller låtar som kan spelas?
Det som ännu är obestämt är :
ingångsmusik, 2 psalmer och en låt som kommer spelas på tvärflöjt eller klarinett.
Som utgångsmusik kommer Öppna landskap att spelas.
Tar tacksamt emot alla tips om det är någon som vet någon fin psalm eller låt!
Har ingen koll alls på sånt här, men vill ju att det ska bli en fin begravning.
Begravningen håller på att planeras och senast nästa vecka vill dom veta vad vi vill ha för musik.
Jag undrar därför om det finns någon som har tips på fina psalmer eller låtar som kan spelas?
Det som ännu är obestämt är :
ingångsmusik, 2 psalmer och en låt som kommer spelas på tvärflöjt eller klarinett.
Som utgångsmusik kommer Öppna landskap att spelas.
Tar tacksamt emot alla tips om det är någon som vet någon fin psalm eller låt!
Har ingen koll alls på sånt här, men vill ju att det ska bli en fin begravning.
- Anna-Panna
- Alltid online

Re: Hjälp inför begravning!
Beklagar sorgen och kan tipsa om en psalm som kan få mig att gråta när som helst. Tycker den är väldigt fin. Har för mig att det är nr 256, men jag kan ha fel. Den börjar: Var inte rädd, det finns ett hemligt tecken.
-

Gotland - Alltid online

Beklagar sorgen
Två låtar som är väldigt fina är "What a wonderful world" vet inte om den heter så, men så går refrängen iallafall.
Den andra går "Time to say goodbye" och är både väldigt fin och mäktig. Tror den ska finnas i två verisioner bl.a en på italienska.
Två låtar som är väldigt fina är "What a wonderful world" vet inte om den heter så, men så går refrängen iallafall.
Den andra går "Time to say goodbye" och är både väldigt fin och mäktig. Tror den ska finnas i två verisioner bl.a en på italienska.
- mia85
- Alltid online

Beklagar verkligen sorgen..
Jag tycker "tears in heaven" med Clapton är så bra...bra budskap. Men annars så tycker jag helt klart att personens favoritmusik berör mest. Sånt man vet att dom själva gillade, sen kan det vara Elvis eller dansband...spelar ingen roll.
Jag tycker "tears in heaven" med Clapton är så bra...bra budskap. Men annars så tycker jag helt klart att personens favoritmusik berör mest. Sånt man vet att dom själva gillade, sen kan det vara Elvis eller dansband...spelar ingen roll.
- sprallos
Tusen tack för er hjälp!
Tycker att det är jättesvårt!
Gotland, psalm 256 hade jättefin text! Lyckades inte hitta någonstans på nätet där jag kan lyssna på den, men prästen kanske kan sjunga den så vi får höra.
Mia85, what a wonderful world spelades som utgångsmusik på min farfars begravning, så den tar vi nog inte. Time to say goodbye är jättefin!
Sprallos, Tears in heaven var ett jättebra förslag, tack!
Ska ta med era förslag till resten av familjen och diskutera med dom.
Tycker att det är jättesvårt!
Gotland, psalm 256 hade jättefin text! Lyckades inte hitta någonstans på nätet där jag kan lyssna på den, men prästen kanske kan sjunga den så vi får höra.
Mia85, what a wonderful world spelades som utgångsmusik på min farfars begravning, så den tar vi nog inte. Time to say goodbye är jättefin!
Sprallos, Tears in heaven var ett jättebra förslag, tack!
Ska ta med era förslag till resten av familjen och diskutera med dom.
- Anna-Panna
- Alltid online

Jag var på en begravning i vintras och en av mina vänner sjöng Amazing grace. Det var väldigt vackert!
-

grynet_å_jag - Alltid online

Beklagar verkligen sorgen. Hoppas den sista tiden inte var för jobbig. Jag hade en kompis som gick bort för 5 år sen i onsdags av den där hemska sjukdomen.
Vilken musik beror på vad ni gillar. Låt er inte styras av psalmboken om ni inte är troende eller verkligen vill ha just psalmer.
Min man har spelat gitarr i kyrkan på 2 begravningar. Den ena för 5 år sedan när han förlorade sin bästa vän sedan barnsben (uppvuxna ihop, samma klass, grannar, bandmedlemmar, best-man). Då spelade de "while my guitarr gently weeps" plus 2 låtar till som är kopplade just till honom.
I början på året förlorade min bästa vän sin 14 månaders son. På begravningen spelade min man "tears in heaven" och "knocking on heavens door".
Vilken musik beror på vad ni gillar. Låt er inte styras av psalmboken om ni inte är troende eller verkligen vill ha just psalmer.
Min man har spelat gitarr i kyrkan på 2 begravningar. Den ena för 5 år sedan när han förlorade sin bästa vän sedan barnsben (uppvuxna ihop, samma klass, grannar, bandmedlemmar, best-man). Då spelade de "while my guitarr gently weeps" plus 2 låtar till som är kopplade just till honom.
I början på året förlorade min bästa vän sin 14 månaders son. På begravningen spelade min man "tears in heaven" och "knocking on heavens door".

-

Redhotwera - Alltid online

7 inlägg • Sida 1 av 1