Banner Forum Image

HJÄLP, hon äter ALLT

Diskutera fakta och råd kring barnsäkerhet, barnvagnar, bärsjalar och bilbarnstolar

HJÄLP, hon äter ALLT

Inläggav matildab » mån nov 22, 2010 14:54

Min bebis har alltid stoppat allt i munnen och varit väldigt dregglig och har redan 8 tänder som hon började få vid månaders ålder,....men nu tycker jag hon borde lugna ner sig lite, hon äter ta med sjutton allt!!!
Hon älskar mat och vad jag än serverar går ner vilket är jätte bra!men även det jag inte serverar slinker ner..,tidningar, kartonger, dammråttor, matrester, grus, hår och det är ju inte så bra men nu börjar jag bli orolig....!häromdagen fick hon tag i en träslev och innan jag hann se vad hon gjorde hade hon munnen full av träflisor!nu är jag skitskraj att hon ska ha sönder nåt inne i magen om hon fortsätter så här....
Jag dammsuger varje dag men hon hittar alltid nåt olämpligt att tugga på...pga tänderna drar hon loss stora bitar ur sina böcker och snaskar på så hon kan inte ens leka med dom......nån som vet hur farligt det är att få tex papper i magen.
Hon är 8 månader..
fler allätare där ute???
Matilda
Bild
matildab
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Re: HJÄLP, hon äter ALLT

Inläggav Strumpan » mån nov 22, 2010 15:45

Josefine är likadan, förutom att hon har varit trög med maten.
Hon stoppar allt allt allt i munnen! Det finns inget sätt att stoppa henne på för hon gör det ju av reflex. Papper är den största favoriten och jag har fler än en gång sett pappersbitar som kommit i blöjan... Jag tror inte att det är så bra om dom får i sig papper, inte tror jag att det är farligt, men det är nog inte den ultimata födan direkt ;)
Hår kom jag på henne att försöka äta häromdagen också. Det måste dom väl känna att det är äckligt tycker man.
Bebisar använder ju munnen för att undersöka saker med, inte bara för att bita när tänderna kommer.

Jag är inte så nervös av mig faktiskt. Visst är jag noggrann med att hålla Isabelles minsta leksaker borta från golvet men jag orkar verkligen inte dammsuga varje dag. Hittar Josse en torr brödkant från frukost att gnaga på så ids jag inte ens ta bort den ha ha :oops: .

Jag kan säga att Isabelle gärna också tuggar på diverse saker fortfarande men absolut inte i Josefines nivå.
Isabelle 080725
Josefine 100330
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online
Alltid online

Re: HJÄLP, hon äter ALLT

Inläggav matildab » fre nov 26, 2010 15:28

usch vid lunch hände nåt som kunde gått riktigt illa!!
jag hade dammsugit och trodde allt var lugnt, hon lekte lite på golvet och så var lunchen klar, men hon ville inte äta... hon tog maten, kväljde och hostade,flera ggr jag fortsatte, hon är liite glupsk så inget konstigt egentligen....så höll vi på en stund till jag såg nåt i munnen!!!!
en centimeter lång vass och spetsig plastbit från en sprucken tupperware! fy fan om hon svalt den!och jag som försökte få henne svälja!
Bild
matildab
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar