Banner Forum Image

hjälp, försäkring!

Diskutera arbete , ekonomi, arbetslöshet och utbildning

hjälp, försäkring!

Inläggav hellokitty » tis mar 23, 2010 15:49

shit ja kom just på att charlie har ju ingen försäkring längre! vi betalade en dyr när han låg i magen så den räckte till han va 6 månader men nu e han ju 8 så. Vad ska man välja? vad har ni för försäkring och varför valde ni den och vad kostar den? :wink:
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Re: hjälp, försäkring!

Inläggav hellokitty » tis mar 23, 2010 21:48

hmm inga andra som försäkrat sina ungar heller?? ;)
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Inläggav Strumpan » tis mar 23, 2010 22:04

Nu är det tyvärr så pinsamt att jag inte vet vad Isabelles försäkring heter eller vad den kostar :oops: . Jag vet att vi har folksams försäkring, för det har vi i allt annat, och vi tog den dyraste och bästa med tillägg.

Jag bara pröjsar och ser glad ut ;) .
Isabelle 080725
Josefine 100330
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online
Alltid online

Inläggav grynet_å_jag » tis mar 23, 2010 22:10

Vi har skandiabankens personförsäkringar till hela familjen. Vet dock att många väljer trygghansa.
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tossy » tis mar 23, 2010 22:14

Vi har trygghansas, betalar också och ser glad ut :-) Vilket påminner mig, jag ska nog lägga in bebisen i magen på en gång så jag inte glömmer det.

En fråga, varför betalade ni en dyr försäkring till 6 månaden när det finns gratisförsäkringar?
BildBild BildBild
Användarvisningsbild
Tossy
Alltid online
Alltid online

Inläggav Nelia » tis mar 23, 2010 22:55

Vi har Folksams Medlemsbarn. 80 kr/mån och den verkar vara rätt bra, har inte kollat så jättenoga men jag väljer att lita på vår rådgivare som vi pratat med. Kanske är naivt men jag blir så snurrig om man ska sitta o jämföra minsta lilla detalj på alla försäkringar som finns, varför inte stanna inom sitt försäkringsbolag liksom? :wink:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kali » ons mar 24, 2010 00:13

jag har trygghansas. den är svindyr men täcker det mesta (det var iaf det jag kom fram till när jag kollade för två år sedan o nu fick Alma bara samma). men har man bara en försäkring kan man ju alltid byta utan problem!

för övrigt lärde jag mig av plus (tv-programmet) att man inte kan känna sig trygg med de där gravidförsäkringarna som gäller barnets första 6 månader. det var ett par som hade haft en sån, deras flicka föddes helt frisk, vid 4 månaders ålder fick hon urinvägsinfektion som kom tillbaka flera gånger men behandlades o hon blev bra men pga det fick de inte teckna en vanlig försäkring när hon var 6 månader! hade de tecknat en vanlig direkt hon föddes hade de haft skydd för henne men nu var hon oförsäkrad! helt absurt
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav milla » ons mar 24, 2010 11:15

Jag har ocksp trygghansa till båda barnen,vet inte exakt vade den kostar,men tror att dim har 3 olika och vi tog den som täckte det mesta och det var såklart också den dyraste,men jag är glad att jag tog den då vi fått ersättning när vi legat på sjukhus med vår dotter och hennes astma....
[url=http://lilypie.com]Bild[/url
Bild
milla
Alltid online
Alltid online

Inläggav Strumpan » ons mar 24, 2010 11:32

Kali skrev:för övrigt lärde jag mig av plus (tv-programmet) att man inte kan känna sig trygg med de där gravidförsäkringarna som gäller barnets första 6 månader. det var ett par som hade haft en sån, deras flicka föddes helt frisk, vid 4 månaders ålder fick hon urinvägsinfektion som kom tillbaka flera gånger men behandlades o hon blev bra men pga det fick de inte teckna en vanlig försäkring när hon var 6 månader! hade de tecknat en vanlig direkt hon föddes hade de haft skydd för henne men nu var hon oförsäkrad! helt absurt

Precis! Det där har jag också hört. Dom är riktigt luriga på det sättet, försäkringsbolagen :x . Så fult!
Min svärfar påpekade det när vi tog gravidförsäkring när jag väntade Isabelle.
Isabelle 080725
Josefine 100330
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online
Alltid online

Inläggav DezZ » ons mar 24, 2010 12:19

Hellokitty:

Vi har skandia till Tindra, skickar med en länk så kan du se priser och annan fakta:
http://web.skandia.se/hem/Forsakringar/ ... ing/Intro/

Den tycker vi har varit bra hittils, inga problem alls med bränskadan.

Trygg Hansas barnförsäkring har jag på mig själv (fortfarande :P ) och den har alltid varit bra också, inga problem alls har jag haft med den.

Vi tyckte dock skandias var bättre när vi valde till Tindra.
BildBild
DezZ
Kan inte slita sig från vimedbarn.se
Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Inläggav che » ons mar 24, 2010 12:23

Vi har folksams. Jag har jämnfört typ allt på marknaden, lusläst deras jävla papper o foldrar för att kollat upp vad som täcks o inte täcks men det är en djungel. Har pratat med många försäkringsbolag som finns på marknaden också då jag vet vad jag vill försäkra för. Jag har alltså tre specifika önskemål o undrar vilken försäkring/tilläggsförsäklring som ger ekonomisk trygghet vid en viss typ av olycka/sjukdom.

Vad vi kom fram till med deras handläggare (de vet själva inte vem som håller i vilken del så jag pratade med 6 olika personer inom samma företag) var att det hela är en tolkningsfråga. Så, summan av kardemumman är att det är upp till varje handläggare så småningom att tolka deras texter o det som ev kan täckas/rymmas inom desamma. Att försäkringsbolagen är ett jävla folk visste man ju, att det är i princip omöljigt att få raka svar visste jag inte. Om jag tex vill att mitt barns försäkring ska ge utdelning om mitt barn blir allergiskt så är det en tolkningsfråga för handledaren huruvida detta stör/inte stör mitt barns förmåga att samvërka i samhället.

Så, vi har en av de dyraste som förmodligen ska täcka en del av det som jag är rädd för ska hända men som sagt det är i slutändan upp till enskild handledare o finns alltså enligt de själva inget "facit" över skjukdomar som täcks. Utan det ska räknas in i olika kategorier som tex psykisk sjukdom, funktionshinder etc men inget som gäller en specifik sjukdom/olycka.

Det som fanns helt specisfik uttalat hos bla trygghansa o folksam var ADHD. Som gav en viss summa pengar, drygt 100 000 om man tog den tilläggsförsäkringen. Sen var det jävligt luddigt som sagt, vilket de själva också höll med om.
che
Alltid online
Alltid online

Inläggav jossan123 » sön jul 25, 2010 00:26

Vi har Trygg Hansa till våra barn. Den känns bra och prisvärd.

Finns nog många bolag som är minst lika bra, men vi valde Trygg Hansa eftersom vi har vissa andra försäkringar hos dom.

/Jossan
jossan123
Nykomling
Nykomling

Inläggav shoegal » sön jul 25, 2010 08:56

Vi har Trygg Hansa för hus, bil och egna sjuk-, olycksfalls-. och livförsäkring så vi valde dem till Elis också. När jag tecknade Elis försäkring kom en kvinna från Trygg Hansa hem till oss och gick igenom allt, det var superbra!
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Återgå till Arbete & ekonomi