Hicka efter skratt?
9 inlägg • Sida 1 av 1
Hicka efter skratt?
Undrar om det är någon mer som har ett barn som börjar hicka då denne skrattar. Min tös gör det i 90% av fallen. Har spekulerat i vad detta beror på men komme rinte riktigt till ett svar som jag kan vara nöjd med.
- a_y_g
- Alltid online

Re: Hicka efter skratt?
Japp! Tindra gör också det. Dock mer sällan nu men förr gjorde hon alltid det..
- LillaMalin
- Alltid online

Skönt att det finns fler barn som gör så. Och det verkar på er som om det håller på och växa bort?? Iom att det inte förekommer lika ofta längre.
- a_y_g
- Alltid online

Jag kan säga att jag fick det ganska ofta när jag var barn. Jag var ju äldre än din dotter (och Tindra) men jag kommer ihåg att jag fick hicka ganska lätt om jag hade skrattat mycket.
Jag tror iaf också att det växer bort.
Jag tror iaf också att det växer bort.
Isabelle 080725
Josefine 100330
Josefine 100330
-

Strumpan - Alltid online

Jo jag tror också att det växer bort. För Nu kan faktiskt Tindra gapskratta utan att hicka varje gång, hehe. Fast det händer allt fortfarande 
- LillaMalin
- Alltid online

det var ett bra tag sen hon hade det så men Mio fick ALLTID hicka när hon skrattade förr.. började redan när hon var pytte & precis när hon börjat skratta & höll i sig.. *minnet* ja, länge iallafall =) funderade också vad det berodde på.. att dom sväljer mycket luft kanske?
-

evelinah - Alltid online

min sambo påstår att han gör de
och han fyller 24.
men jag har aldrig hört de dock
hade aldrig hört talas om de ns innan jag träffade honom och nu gör båda mina töser så.
Alvina typ jämt och Jonna när hon försöker sig på att skratta eller när hon ler väldigt mycket.
jag tycker de är charmigt
men jag har aldrig hört de dock
hade aldrig hört talas om de ns innan jag träffade honom och nu gör båda mina töser så.
Alvina typ jämt och Jonna när hon försöker sig på att skratta eller när hon ler väldigt mycket.
jag tycker de är charmigt
-

gangsterflickan - Alltid online

Hihi, ja visst e det charmigt =) Men tycker det blir lite jobbigt för Stella slutar oftast skratta när hickan kommer igång vilket e lite tråkigt.
Som du säger evelinah så beror det troligtvis på att de sväljer för mkt luft. Men jag har hört lite andra förklaringar också. Men ingen av dom är ren fakta vad jag har hittat iaf.
Som du säger evelinah så beror det troligtvis på att de sväljer för mkt luft. Men jag har hört lite andra förklaringar också. Men ingen av dom är ren fakta vad jag har hittat iaf.
- a_y_g
- Alltid online

tyckte också lite synd om Mio när hon hade så, för jag tycker själv det e så himla jobbigt att ha hicka & hennes höll på hur länge som helst efter hon skrattat =)
-

evelinah - Alltid online

9 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling