Hemska nyheter :(
19 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Hemska nyheter :(
nej fy vad hemskt.....jag hade en kompis vars pappa hängde sig i deras garage, hon var helt förstörd flera år defter..man vet liksm aldrig vad man skall säga eller göra....
- Jenima
om man tvunget ska ta livet av sig känns det som att man borde vara barmhärtig och inte göra det nånstans där anhöriga hittar dig... känns så otroligt egoistiskt...
men ibland kan man förstå de som gör det. hade en granne som liten, hans fru och enda anhörig dog i cancer. han kunde inte fortsätta leva efter det så han gasade ihjäl sig i garaget. det sorgliga är att den som slog larm om att han var borta var brevbäraren när han inte tagit in sin post på en vecka.
men ibland kan man förstå de som gör det. hade en granne som liten, hans fru och enda anhörig dog i cancer. han kunde inte fortsätta leva efter det så han gasade ihjäl sig i garaget. det sorgliga är att den som slog larm om att han var borta var brevbäraren när han inte tagit in sin post på en vecka.
-

ulrica42 - Alltid online

Ja det är verkligen fruktansvärt! 
Just självmord är såååå himla svårt att jobba med. Jag läste en psykatrikurs på Karolinska förr förra året och då läste vi en del om självmord, och det finns tecken att vara uppmärksam på, men det är ju inte säkert att man ändå kan upptäcka och hjälpa i tid.
I det här fallet så bodde han hemma hos sina föräldrar (dvs min jobbarkompis och hennes man) just för att han mått dåligt länge. Han medicinerade men vägrade prata med läkare/psykolog och han var inte nog dålig för att tvångsomhändertas.
Han hängde sig i skogen och det var pappan som hittade honom
Fy faaaan vad tragiskt det är! Lider så fruktansvärt med henne! Livet kommer ju aldrig bli som förr efter detta för hennes familj.
Just självmord är såååå himla svårt att jobba med. Jag läste en psykatrikurs på Karolinska förr förra året och då läste vi en del om självmord, och det finns tecken att vara uppmärksam på, men det är ju inte säkert att man ändå kan upptäcka och hjälpa i tid.
I det här fallet så bodde han hemma hos sina föräldrar (dvs min jobbarkompis och hennes man) just för att han mått dåligt länge. Han medicinerade men vägrade prata med läkare/psykolog och han var inte nog dålig för att tvångsomhändertas.
Han hängde sig i skogen och det var pappan som hittade honom
Fy faaaan vad tragiskt det är! Lider så fruktansvärt med henne! Livet kommer ju aldrig bli som förr efter detta för hennes familj.
- shoegal
- Alltid online

vårt göra något även om man vill, man kan bara finnas där som stöd när personen vill prata lr har tröst. hemskt .. hoppas min gumman aldrig behöver må så dåligt att hon tänker tanken..
styrkekramar till din arbetskolega
styrkekramar till din arbetskolega
- cammi
- Alltid online

19 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2