Hårdmage vid flaskmatning
14 inlägg • Sida 1 av 1
Hårdmage vid flaskmatning
Jag borde komma ihåg sånt här men gör det inte, skyller på sömnbrist
Alma får bara ersättning och är jättehård i magen, vad kan man göra åt det och hur tidigt. Oskar fick bröstmjölk längre så han var aldrig lika hård som vad hon är.
Hon får miniform för att hon är gasig och har ont, hur länge kan man ge det dom säger på apoteket max en vecka stämmer det. I natt skrek hon hela natten så jag provade att ge henne lite matolja i en av flaskorna hon fick och sedan lite messmör i nästa. Det hjälpte men är hon egentligen för liten för messmör och olja i maten?
Vill få ordning på hennes mage så vi får sova på natten.
Alma får bara ersättning och är jättehård i magen, vad kan man göra åt det och hur tidigt. Oskar fick bröstmjölk längre så han var aldrig lika hård som vad hon är.
Hon får miniform för att hon är gasig och har ont, hur länge kan man ge det dom säger på apoteket max en vecka stämmer det. I natt skrek hon hela natten så jag provade att ge henne lite matolja i en av flaskorna hon fick och sedan lite messmör i nästa. Det hjälpte men är hon egentligen för liten för messmör och olja i maten?
Vill få ordning på hennes mage så vi får sova på natten.
- Taweret
- Alltid online

Re: Hårdmage vid flaskmatning
Man kan prova att koka med ett par katrinplommon i vattnet som man ska använda till ersättnigen. Vet inte om det är bra när dom är pyttesmå, jag gjorde det när Björn var lite äldre än 4 månader och det funkade kanon 
- Stinnua
- Alltid online

Det finns en ersättning på Apoteket som man kan ge 0,5-1 flaska av per dag mot hård mage. Har för mig att du bor i Norge men det finns väl något motsvarande där. Kommer inte ihåg vad den heter men har för mig att det är Semper så du kan nog söka på deras hemsida.
- Trötta mamman
- Alltid online

Har hört att man kan ha i lite messsmör med i ersättningen, även att det finns nått dyrt pulver på apoteket som man kan ge ibland för att hjälpa magen.
-

ToToRo - Alltid online

köp baby semp lemolac ersättning, Den e för matsmältningsbesvär. Den är kanon, du kommer märka skillnad direkt.
Jag höll oxå på som dig olja o messsmör magdroppar o miniform, och det hjälpte inte så bra.
Nu med baby semp lemolac så e han som en annan bebis. skrattar och e glad. Och hans magbesvär är som bortblåsta
Jag höll oxå på som dig olja o messsmör magdroppar o miniform, och det hjälpte inte så bra.
Nu med baby semp lemolac så e han som en annan bebis. skrattar och e glad. Och hans magbesvär är som bortblåsta
-

Anna_Lindberg - vimedbarn.se skribent

Jag tror nog du kan använda olja utan problem, ta bara en neutral olja. Messmör vet jag inte, kanske är det för tidigt med det?
-

Tossy - Alltid online

Tack för era svar.
Tröttamamman det stämmer att vi bor i norge men jag har för mig att jag sett den erästtningen på apoteket, jag får kolla på det imorgon.
Tossy jag testar på olja i natt om hon är vaken och har ont.
Här i norge kör dom med malt i maten mot hård mage men jag har inte kommit ihåg det när jag varit på affären så det får bli ett projekt till nästa vecka.
Tröttamamman det stämmer att vi bor i norge men jag har för mig att jag sett den erästtningen på apoteket, jag får kolla på det imorgon.
Tossy jag testar på olja i natt om hon är vaken och har ont.
Här i norge kör dom med malt i maten mot hård mage men jag har inte kommit ihåg det när jag varit på affären så det får bli ett projekt till nästa vecka.
- Taweret
- Alltid online

nej hon är inte förliten för messmör, jag började med messmör i vällingen så fårt vi började med flaskan till Y
-

zettan - Alltid online

Tossy det är väl det man ska göra
Man borde ju kunna det här men Oskar krånglade inte så mycket på det sättet.
Man borde ju kunna det här men Oskar krånglade inte så mycket på det sättet.
- Taweret
- Alltid online

taweret. Ja visst gör det , vet inte vad jag skulle göra utan det , och sen fungerar det ju även bra som det första pålägget man brer på den första mackan som barnet får.
-

zettan - Alltid online

Oskar älskar messmör men hans dagmamma vill inte att dom har söta pålägg så det får han hemma.
Igår provade vi messmör hela dagen resultat bajsade flera ggr
vi tog bort miniformen men det var inte bra för då knep det i magen så nu är det både och som gäller.
Igår provade vi messmör hela dagen resultat bajsade flera ggr
- Taweret
- Alltid online

Vad skönt att hon äntligen fick det ur sig *L*
-

zettan - Alltid online

14 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Amning & Flaskmatning