hård mage av ersättning?
12 inlägg • Sida 1 av 1
hård mage av ersättning?
efter att kerstin nu bara gått över på ersättning har hennes bajs blivit rätt torrt å hårt...
har tills nu pumpat så hon fått iaf 1-2 mål bröstmjölk men det kom mindre å mindre mjölk så nu har ag slutat med det...
är det nån fara att bajset är lite hårdare å torrt? tycker det borde göra ont å bajsa ut
vad kan man göra åt saken?
har tills nu pumpat så hon fått iaf 1-2 mål bröstmjölk men det kom mindre å mindre mjölk så nu har ag slutat med det...
är det nån fara att bajset är lite hårdare å torrt? tycker det borde göra ont å bajsa ut
-

soffilina - Börjar hänga här en del

Re: hård mage av ersättning?
hur hårt är det ?? använder du semper ?? jag använde semper jättelite när nån passade han tex om ja ej va där, och den blev han jättehård av, men sen började jag ge han NAN istället nä folk passade han, och han blev jättebra i magen =) kanske nåt att testa ? hoppas de går bra =)
-

Angel Of Rainbow´s - Alltid online

ja jag använder babysemp 1. så dom kan bli hårda av det? jag har massa sånna... men kan ju prova ana när dom är slut.
ja asså det är en en klutt, visst kladdar det lite i rumpan så helt snustorrt är det ju inte, men de tär ju inte "keso" som det var när hon fick bröstmjölk åxå,
ja asså det är en en klutt, visst kladdar det lite i rumpan så helt snustorrt är det ju inte, men de tär ju inte "keso" som det var när hon fick bröstmjölk åxå,
-

Det är ganska vanligt att bebisarna blir hårda i magen av ersättning. De kan få det riktigt kämpigt till och med att få ut bajset. Vet att man kan testa ha i lite messmör i ersättningen, det ska verka lösande. Men nu är hon ju så liten så då kanske du bör vänta? Fråga på BVC, de har säkert nåt tips. Och testa en annan sort som du fått förslag på redan, det kan hjälpa. När hon sedan börjar äta smakisar så kör på med lite katrinplommon, det kan göra susen!
-

Tossy - Alltid online

Det finns även babysemp lemolac som är snällare mot magen
Annars kan du blanda i lite messmör eller lite olja i ersättningen
och om inte det hjälper så kan du köpa lactulos på apoteket.
Annars kan du blanda i lite messmör eller lite olja i ersättningen
och om inte det hjälper så kan du köpa lactulos på apoteket.
-

Anna_Lindberg - vimedbarn.se skribent

Bebisar skall inte vara hårda i magen... Båda mina barn har gått på ersättning och imellan åt så har jag fått hälla i lite vanlig matolja det funkar kanon bra!
-

flickan - Alltid online

tack för svaren, ska fråga på bvc imorgon 
-

Det är inte säkert att bvc rekommenderar messmör men för oss har det varit det enda som har hjälpt så via hade lite grann i varje flaska. När vi provade med olja hur lite vi än hade i så drack inget av våra barn.
Bägge mina är så gott som uppvuxna enbart på flaska kan jag tilllägga. Magen brukar dock stabiliserar sig lite när dom vant sig vid ersättningen.
Bägge mina är så gott som uppvuxna enbart på flaska kan jag tilllägga. Magen brukar dock stabiliserar sig lite när dom vant sig vid ersättningen.
- Taweret
- Alltid online

nu bajsade hon dock vanlig "keso" på kvällen igen.. 
-

det kan vara så att du doserar fel oxå, tar man förmycket pulver så kan detta vara förstoppande.
- borås
- Har vimedbarn.se som startsida

Än så länge låter det inte som nån fara. Det är annat för magen att få ersättning än bröstmjölk o många blir lite hårda i magen. Fortsätter det och blir värre skulle jag testa lite messmör i.

-

Redhotwera - Alltid online

borås skrev:det kan vara så att du doserar fel oxå, tar man förmycket pulver så kan detta vara förstoppande.
jag ger tetra s det är inte problemet
-

12 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling