Hård i magen (mycket bajs fakta)
8 inlägg • Sida 1 av 1
Hård i magen (mycket bajs fakta)
Hej på er.
Har här en liten kille på 1år och 5 månader. Jätte fin kille men från första början har han haft problem med magen.... Först var det typ kolik, problem med att få han och rapa. Sedan har han haft mycket magknip... Och nu senaste ... ja nästan kanske 3månaderna har han så himla hård avföring. Han tar verkligen i för kung och fosterland och så kommer det bara ut en eller ett par små Harpluttar..... Denna kille och hans tarmar asså.... Men som idag tex har han inte bajsat....men så i morgon bitti kommer det komma en rejäl hög som är mer Hård Cream konsistens...För att sedan återgå till harpluttar i 1 till 2 dagar..... Asså hur ser era barns bajs ut?
Jag vet att man säkert oroar sig i onödan men hey...man är ju mamma=)
Tack på förhand
Mvh Hanna
Har här en liten kille på 1år och 5 månader. Jätte fin kille men från första början har han haft problem med magen.... Först var det typ kolik, problem med att få han och rapa. Sedan har han haft mycket magknip... Och nu senaste ... ja nästan kanske 3månaderna har han så himla hård avföring. Han tar verkligen i för kung och fosterland och så kommer det bara ut en eller ett par små Harpluttar..... Denna kille och hans tarmar asså.... Men som idag tex har han inte bajsat....men så i morgon bitti kommer det komma en rejäl hög som är mer Hård Cream konsistens...För att sedan återgå till harpluttar i 1 till 2 dagar..... Asså hur ser era barns bajs ut?
Jag vet att man säkert oroar sig i onödan men hey...man är ju mamma=)
Tack på förhand
Mvh Hanna
- MeYouAndZion
- Gillar vimedbarn.se

Re: Hård i magen (mycket bajs fakta)
mina ungar basj ser normalt ut haha..tror jag.... men harpluttar låter inte så jättebra..han e kanske förstoppad?
- Tigi
- Alltid online

tjena min dotter har åxå alltid haft bajjjsproblem ,,börja me värsta koliken sen sket hon inte själv förrän hon va typ 6mån va liksom tvungen att hjälpa henne me termometern=( jaja skitsamma nu till harpluttarna min dotter e precis likadan här är det ofta harpluttar å nån dag kan dt helt plötsligt va mer normalt bajjs sen är det harpluttar igen....men nu har ja börjat ge henne nån sked me katrinplommonpure varje dag så det har blivit bättre kan inte va gött å behöva kämpa så man blir blå i ansiktet å så kommer dt bara ut nåra pluttar,,,ja tror inte du behöver va orolig ! lycka till me bajseriet
- loooolita
- Alltid online

Ha ha ha ja detta bajsande va:) Tack så mycket för tipps....Man får väll som sagt försöka lite med huskurer och så... Men om dom är förstoppade...får dom ut något överhuvudtaget då?
- MeYouAndZion
- Gillar vimedbarn.se

Hjälp honom genom att ge t.ex. katrinplommon (kanske i puré-form) eller messmör. Det är bra för hårda magar.

-

Redhotwera - Alltid online

hm vi gav honom katrinplommon pure när han var mindre men nu vägrar han all burkmat.... Men jag har katrinplommon nerfrysta....kan man kanske baka en liten paj....tror ni det funkar eller är det kanske bättre med en kräm...?
- MeYouAndZion
- Gillar vimedbarn.se

8 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling