Banner Forum Image

Har fått ett litet jobb !!!

Fotat och scrappat - spana in och ladda upp!

Har fått ett litet jobb !!!

Inläggav Isan » tor apr 02, 2009 23:05

Ska fota ett bröllop i juli ! Ska bli såå roligt men saken e ju den att jag är lite ovan att fota just BRÖLLOP ! Så alla råd å tips på vad man kan behöva tänka på är välkomna !
Brudparet har redan valt ut en plats ( och en backup plats ifall det regnar) Sen lite rekvisita mm .
Hade gärna velat åka och kolla denna plats innan , men det ligger typ 25-30 mil bort å det åker man ju inte bara å kollar så där i en handvändning med 2 små barn ...

Tar tacksamt emot tips å råd vad gäller vinklar , ljus , ja ALLT !!! Har ju även några ideér själv såklart men det är alltid bra att ha några stycken ju !

Tjingeling!
Isan
Alltid online
Alltid online

Re: Har fått ett litet jobb !!!

Inläggav Strumpan » tor apr 02, 2009 23:15

Vad kul, grattis!

Jag har inga bra tips att komma med själv, just nu iaf, det finns folk här som är duktigare än mig på det :) .

Jag vill iaf tipsa om en hemsida som en bekant till mig har: http://smallpigart.se/SmallpigArt.html

Hon är helt galet duktig på att fota och har ju lite bröllopsbilder i sin samling. Hoppas att det kan inspirera :) .
Isabelle 080725
Josefine 100330
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Isan » tor apr 02, 2009 23:21

Strumpan , Tack så hemskt mycket för länken :D Ska genst bege mig dit å spana !!!
Isan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Cissid » tor apr 02, 2009 23:47

Grymt snygga bilder som du länkat till Strumpan!

Isan jag tycker att du kan tänka på att det är skönt för de som ska bli fotade att inte stå i direkt solljus utan att stå i halvskugga. Bilderna som togs från vårt bröllop är tagna i skuggan en solig sommardag och det syns inte att det är skugga och vi slapp kisa och få fula rynkor i ansiktet... Sen är det ju väldigt roligt att få både puss-bilder och inte och på detaljer och helhet...
Bild
Bild
Cissid
Alltid online
Alltid online

Inläggav magda » fre apr 03, 2009 08:12

Grattis Isan, att fota brudpar handlar nog mycket om lyhördhet. Vad vill dom ha? Samt uppfinnesrikedom, alla vill ju ha de där lite speciella korten. :-)
Tips är svårt att ge, det viktiga är nog att ha en bra dialog med brudparet. Så du vert vad dom har för förväntningar. Lycka till!! :-)
Strumpan, fina bilder hon tar din fotografbekant!! Henne skulle man kanske anlita för att fota Thea!? :-)
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
magda
Alltid online
Alltid online

Inläggav Isan » fre apr 03, 2009 22:07

Tack tjejer för att ni orkade ta er tid att läsa mitt inlägg !
Jo då vi har en bra dialog brudparet å jag , dom har själva dessutom mailat några bilder på hur dom vill ha sina bilder (vissa iallafall) . Går ju inte att få exakt som en annan bild men nått liknande , sen kommer jag nog följa Cissids råd att försöka fota i skuggan så det blir så bra kort som möjligt!

E det fler som har tips å råd???
Isan
Alltid online
Alltid online

Återgå till Foto & scrapbooking