Banner Forum Image

har du haft egen tid?

Diskutera barnaktiviteteter och lyckas med ditt barnkalas

har du haft egen tid?

Inläggav Stina » lör maj 26, 2007 00:11

Under din mammaledighet, hade du någon egen tid som var avsett just för dig och du fick göra precis vad du ville då?
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
Användarvisningsbild
Stina
Admin

Inläggav mandis04 » lör maj 26, 2007 08:24

Nä... Inte så, men jag var glad att jag iaf hann duscha och fräscha till mej innan Matthias stack till jobbet :)
vet att jag borde tagit mej mer tid, men det blev aldrig så....
Bild
Amanda 040516 - Min lilla prinsessa =)

-------------------
Bild
Julia 090525 - Min lilla prinsessa =)
Användarvisningsbild
mandis04
Alltid online
Alltid online

Inläggav jessi » lör maj 26, 2007 08:43

Ja det hade jag jag hade två till tre dagar i veckan som jag åkte o tränade eller träffade min kompisar på. Det var riktigt skönt att få komma hemifrån även om det bara handlade om nån timma.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
jessi
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav mal » lör maj 26, 2007 13:02

Har börjat träna typ två ggr i veckan på gym nu å så försöker jag gå ut å gå själv ibland. Har haft några egna lördagar på stan oxå...de har varit grymt sköna!!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
mal
Alltid online
Alltid online

Inläggav Stina » ons maj 30, 2007 21:54

Åh!! I söndags så hade jag några timmar själv. Men jag hade ändå svårt att koppla av!! Måste bli bättre!
Fast då var det en annan stress, som att min mamma skulle bli nöjd över sin uppvaktning av mig o syrran!
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
Användarvisningsbild
Stina
Admin

Inläggav MissGanja » tor sep 13, 2007 15:49

Jag har egentid varje dag :D Då går jag till gymmet 2 timmar, shoppar eller fikar. Eller går ut..:) De funkar bra. annars hade jag klättrat på väggarna!!
BildBild
MissGanja
Alltid online
Alltid online

Inläggav Helen » tor sep 13, 2007 16:02

NIX,,,,,,vad är det?? :lol:
EGEN ledig tid,,,,,näe,,,det har inte existerat här förrän nu när Zelda börjat hos dagmamma,,,,och det är gött. Jag har bara gått direkt hem o kokat mig en kopp kaffe och sen gått o lagt mig o sovit,,,,det har varit välbehövligt!!!!
Användarvisningsbild
Helen
Alltid online
Alltid online

har du haft egen tid?

Inläggav Xena66 » tor sep 13, 2007 19:40

Helen skrev:NIX,,,,,,vad är det?? :lol:
EGEN ledig tid,,,,,näe,,,det har inte existerat här förrän nu när Zelda börjat hos dagmamma,,,,och det är gött. Jag har bara gått direkt hem o kokat mig en kopp kaffe och sen gått o lagt mig o sovit,,,,det har varit välbehövligt!!!!

:lol: :lol: Håller med dig jag igen,börjar bli tjatigt eller :lol: :lol:
BildBild

]
Användarvisningsbild
Xena66
Alltid online
Alltid online

Inläggav Stina » tor sep 13, 2007 22:12

Helen! Så skönt!! hur många timmar om dagen är hon där?
Användarvisningsbild
Stina
Admin

Inläggav Stina » tor sep 13, 2007 22:13

MissGanja skrev:Jag har egentid varje dag :D Då går jag till gymmet 2 timmar, shoppar eller fikar. Eller går ut..:) De funkar bra. annars hade jag klättrat på väggarna!!

Vilken lyx! Vilken tid på dygnet?
Användarvisningsbild
Stina
Admin

Inläggav MissGanja » tor sep 13, 2007 22:42

Stina skrev:
MissGanja skrev:Jag har egentid varje dag :D Då går jag till gymmet 2 timmar, shoppar eller fikar. Eller går ut..:) De funkar bra. annars hade jag klättrat på väggarna!!

Oftast efter 17.00, men de e olika. Behöver jag gå och shoppa några timmar på dagen eller göra något så säger jag till så går det alltid att ordna (sambon har kontoret hemma än så länge). Så de e skönt och jag kan äta, duscha och göra mig iordning ifred. På helgen delar vi upp det beroende på vad vi ska göra, fika med vänner, shoppa, träna o.s.v.
Nu har jag börjat träna dubbelpass 3-4ggr i veckan så då kommer man också lite hemmifrån.
Och nästa helg är jag i Finland så då blir mina gubbar hemma själva :)
BildBild
MissGanja
Alltid online
Alltid online

Inläggav sarah_emk » tor sep 13, 2007 22:44

nee inte direkt, bara när jag duschar haha fast det gills nog inte =/
Användarvisningsbild
sarah_emk
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav Stina » tor sep 13, 2007 23:03

MissGanja skrev:
Stina skrev:

Oftast efter 17.00, men de e olika. Behöver jag gå och shoppa några timmar på dagen eller göra något så säger jag till så går det alltid att ordna (sambon har kontoret hemma än så länge). Så de e skönt och jag kan äta, duscha och göra mig iordning ifred. På helgen delar vi upp det beroende på vad vi ska göra, fika med vänner, shoppa, träna o.s.v.
Nu har jag börjat träna dubbelpass 3-4ggr i veckan så då kommer man också lite hemmifrån.
Och nästa helg är jag i Finland så då blir mina gubbar hemma själva :)

Wow så mycket tid du har!!!! Lite smått avis!
Användarvisningsbild
Stina
Admin

Inläggav MissGanja » tor sep 13, 2007 23:09

Fast hade min sambo jobbat typ 7-16 varje dag så hade de ju inte gått. Fast då hade jag nog krävt att vi delat på kvällstiden. Man jobbar ju faktiskt mycket i hemmet samtidigt som man passar ett barn (man får ju till och med betalt för det!)

Men EN DEL pappor kanske inte vet hur mycket man verkligen gör hemma. Min sambo har sagt många gånger att om han inte jobbat hemma så hade han aldrig fattat hur mycket arbete det är att vara hemma med ett litet barn och han förstår om de ena dagen ser ut som skit för att man inte hunnit med något annat.

Men stina, det har ju bara gått 1 vecka!:D Du får nog mer tid om några månader:)
BildBild
MissGanja
Alltid online
Alltid online

Inläggav MissGanja » tor sep 13, 2007 23:09

snart två menar jag...:)
BildBild
MissGanja
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Barnaktiviteter & Barnkalas