Banner Forum Image

Hälsningar ifrån Wien

Här kan alla ressugna ge tips och råd inför barnsemestern

Hälsningar ifrån Wien

Inläggav ToToRo » tis maj 19, 2009 20:03

Två dar har vi vart här nu, men gösses vad vi har sett saker. Igår kom vi hit vid tolv efter en knappast lång flygresa på2,5 timmar. Austrian skriver att de är väldigt barnvänliga, jo pyttsan. Fick checka in barnvagnen tidigt och sen bära liam genom hela flygplatsen, det var trångt och mycket kö. Han fick en liten tidning och en liten flygdocka, viket va det ända. Ja hade packat ner russin och en aldelses ny liten bil som han körde runt med på sätena.

Här i wien har vi gått och gått och käkat makalösa glasskonstruktioner. är lite lycklig då ekologiskt är jätte stort så det finns överalt på matvaruaffärer och flera helekologiska affärer.

igår va vi på Stefansdom, helt maffig kyrka, med lite läskiga saker att se. de hade fullt med skellet liggandes i kammrarna uner kyrkan, när det flev för fullt staplades alla ben på varandra, påminner om vedhögar. Obehagligt o se men jag tror inte man förstår vad det var.

Jag återkommer med bilder. inte på skelleten.
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Re: Hälsningar ifrån Wien

Inläggav Daniella_ » tis maj 19, 2009 20:24

Vad kul det låter (förutom vid flygplatsen då) vill också åka utomlands men det blir inte detta året iaf =( ... hade varit kul med bilder =)
BildBild
Daniella_
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav Ki27 » tis maj 19, 2009 20:30

Va roligt ni har! :D Flygresan verkar gått bra?! Ha det fortsatt mysigt!!!
Åhhhh, glassssssssss :D Vill se bild! ;)
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav cammi » ons maj 20, 2009 09:53

roligt höra från er, vad kul att ni har det bra.. förutom lygplatsen vill säga. måste ses när ni kommerhem..njut nu..puss från oss!
Bild

Bild
cammi
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » ons maj 20, 2009 09:58

Åh vad kul med en utlandsresa :D
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav magda » ons maj 20, 2009 10:48

Så härligt, Wien ska ju vara en helt underbar stad! Visst är det er bröllopsresa?
Hoppas nu får en helt fantastisk vistelse! :-)
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
magda
Alltid online
Alltid online

Inläggav ToToRo » tor maj 21, 2009 08:42

jepp det är vår bröllopsresa, men varken jag o mattias e väl super romantiska så vi tittar på en massa och njuter på dagarna och tar det väldigt lugnt på nätterna :) Liam fick feber igår kväll, tror lilla kompisen gabbe har smittat. jag har ont i halsen men mår annars toppen. Igår gick vi och shoppa. ja hittade en mysig tekopp till min samling och en traktor till liam.

idag ska vi gå och kika på spanska ridskolan och deras träning. ska bli spännande då det är helt magnifika hästar.

Liam sköter sig som en ängel och har inget emot att åka vagn hela dagarna. Vi kan ju inte släppa ner honom då jag inte vill ha honom krypa längs gatorna här :/ Men han leker för fullt i brosans lägenhet och stödjer mer ochmer på benet.
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Inläggav tulle » tor maj 21, 2009 20:06

Hej mina vänner.

Vad mysigt det låter. E inte ett dugg avis ;-) Gabbe hälsar att han e ledsen att han smittat sin lilla polare.....och hoppas att han får mycket glass av sin mamma o pappa. Ses när ni kommer hem.

Bamse kramar från Gabbelito med föräldrar
Bild
Användarvisningsbild
tulle
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » tor maj 21, 2009 20:15

Det låter som ni har det helt ljuvligt! Njut ordentligt, och så väntar jag på att få se lite bilder så man får bli ännu mer avis.
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Redhotwera » fre maj 22, 2009 16:05

Det låter härligt! Hoppas ni inte blir sämre.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Inläggav ToToRo » fre maj 22, 2009 19:10

tulle skrev:Hej mina vänner.

Vad mysigt det låter. E inte ett dugg avis ;-) Gabbe hälsar att han e ledsen att han smittat sin lilla polare.....och hoppas att han får mycket glass av sin mamma o pappa. Ses när ni kommer hem.

Bamse kramar från Gabbelito med föräldrar

har gabbe piggnat på sig... liam hostade sådär som gabbe gjorde sist... ush, det låter hemskt men skönt att alvedonen hjälper.

idag va vi på ett högt utsiktstorn och en massa leksaksaff'rer... liams bästa kompisar väntar sig en liten överaskning :) på utsiktstornet fick liam en stor tallrik grädde och rån vilet hand gladeligen musade i sig. servetriserna tyckte vi va lite konstiga :)

Imån väntar ev en tur på en konstgjord ö på donau och riktig snitzel
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Inläggav ToToRo » sön maj 24, 2009 18:08

sista dagen här. känns både skönt och tråkigt. Nu e jag riktigt förkyld med en hosta som inte är den roligaste. tok täpt i näsan gör det tungt att gå upp de 6 våningarna till lägenheten. Liam hostar så han spyr, men det börjar vi bli vana med eftersom han ofta gör det när han hostar. gör dock att vi inte sover mycket på nätterna.

men jäklar va vi hunnit med och sett läckra saker. igår såg vi alla de vackra gamla husen upplysta på kvällen. idag tog vi båttur på donau och hamnade i en lite park från 1700 talet. åt självklart glasss igen och man börjar vänja sig vid att glassen ligger mellan 4-8 euro. men jäklar va den e god.

kl 5 imån går bussen härifrån. tidigt känns det som men vi lär va hemma igen vid 10 vilket ska bli underbart. lite landningstid innan jobbet på tisdag.
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Inläggav ToToRo » sön maj 24, 2009 18:09

kankse måste tillägga att ja längtar lite hem så jag kan ringa gyn och få tid för vul. e så nyfiken på om det finns ett litet pyre som växer i min mage.
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Inläggav ToToRo » tor maj 28, 2009 21:57

ett par bilder. min kamera la tyvärr av så resten av bilderna fick ja ta med mammas som e hemma hos henne. Dessa är alla tagna ifrån shönbrunn förutom den på utsikten ifrån brorsans fönster

en av mitt och liams stora nöjje var att mata fåglarna och fiskarna.
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Inläggav ToToRo » tor maj 28, 2009 21:59

fler
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Nästa