Banner Forum Image

Guud va tiden går fort...kan ingen stanna den??

Diskutera vanliga barnsjukdomar och barns utveckling

Guud va tiden går fort...kan ingen stanna den??

Inläggav Johanna H » ons mar 26, 2008 01:01

Min lilla skrutta väger 7.5 kg!!!! 67 cm lång!!! och hon var liten för sin ålder när hon var några veckor!! vad har jag i tuttarna??? :roll: sen var hon Jätteduktig som kunde sitta också...det var tidigt...kanske ska säga att jag var på 4 1/2 månaderskoll! :) ja herreguud va tiden går fort...jag skulle velat stanna en liten stund till i nyföddhetsperioden...och ändå inte..det är ju såå kul nu.. :) har ni sett när era småttingar leker.. så helt plötsligt stannar dem upp och bara stirrar på sina händer...som om dem tänkte, va sjutton var det där som kom förbi? :lol: och jättenära näsan så ögonen går i kors! hahaha åhhh låt mig aldrig glömma det!!
Har ni något speciellt som era små gör som ni vill minnas lite extra? eller gör dem nåt kul som ni vill dela med er av?....annars kan man ju skriva ner vad man vill? :) Kram...
Johanna H
Alltid online
Alltid online

Inläggav acko » ons mar 26, 2008 08:09

ja jösses.. och några år senare springer hon runt i lägenheten och skriksjunger SMÅ GRODORNA SMÅ GRODORNA ÄR LUSTIGA ATT SE :qaf
Bild
Användarvisningsbild
acko
Alltid online
Alltid online

Inläggav acko » ons mar 26, 2008 08:09

(min dotters favoritsång just nu ;-) )
Bild
Användarvisningsbild
acko
Alltid online
Alltid online

Inläggav fumlan » ons mar 26, 2008 09:12

Ja, jag känner igen den där ångesten. :) Speciellt när hon var liten, man ville bara stanna tiden. Och din skrutta är ju så tidig oxå verkar det som! Hur roligt det än är, så tycker jag nog att de små liven ska ta lite hänsyn till sina mammor! :wink:

Nike springer runt nu och sjunger Lilla Snigel, och när hon kommer till "annars tar jag dig", så fångar hon mig! :lol:
Bild

Bild
Användarvisningsbild
fumlan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Johanna H » ons mar 26, 2008 09:15

Hahaha..va gulligt!!
Johanna H
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » ons mar 26, 2008 09:54

Känner också som du! Elis blir 5 månader idag, vad hände med tiden?

Hehe, kommer ihåg ögonen i kors tiden, har tom lyckats fånga det på bild!
Bilagor
näven.jpg
Just upptäckt handen, ca 2 månader gammal
näven.jpg (46.44 KB) Visad 119 gånger
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav Xena66 » ons mar 26, 2008 11:03

Ha ha ha här är det Pippi Långstrump´s sången som gäller morgon,middag och kväll han har blivit helgalen i den nu och han gillar fortfarande Hjulen på bussen går runt,runt,runt lika mycket. Och tiden ja den bara flyger iväg det ser man på pojken som är 21 och så tittar man på lilleman som blir 2år och 7 månader på fredag HJÄÄÄÄLP!!!!
BildBild

]
Användarvisningsbild
Xena66
Alltid online
Alltid online

Inläggav Xena66 » ons mar 26, 2008 11:03

Ha ha ha här är det Pippi Långstrump´s sången som gäller morgon,middag och kväll han har blivit helgalen i den nu och han gillar fortfarande Hjulen på bussen går runt,runt,runt lika mycket. Och tiden ja den bara flyger iväg det ser man på pojken som är 21 och så tittar man på lilleman som blir 2år och 7 månader på fredag HJÄÄÄÄLP!!!!
BildBild

]
Användarvisningsbild
Xena66
Alltid online
Alltid online

Inläggav Dajkie » ons mar 26, 2008 11:07

Hoho, min lilleman vägde 5095g och var 60cm vid 1 månads kontrollen. : P
BildBild
Dajkie
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav sprallos » ons mar 26, 2008 11:10

Håller med....usch det går alldeles för fort nu!!
sprallos

Inläggav Lina » ons mar 26, 2008 11:53

Instämmer med er allihop!!
Nellie är 6,5 mån nu och jag börjar få nån slags "seperations" ångest,,
Vill inte släppa taget om att hon inte kommer vara bebis för evigt!
Visst, de ska bli skönt oxå att sluta amma, och de e så roligt att se hur hon växer och utvecklas.. lär sig nya saker..
Saknar lite egentid!!
MEN,, en liten känsla av att man liksom (förlorar sin seamesiska tvilling) har jag iallafall.. :roll:
Hon har ju varit så beroende av mig i 6-mån, och nu helt plötsligt, så duger pappa och andra nära lika bra i många situationer! :( Jag vill ha lite mera bebistid!! :D
Lina
vimedbarn.se skribent
vimedbarn.se skribent

Inläggav Johanna H » ons mar 26, 2008 12:24

shoegal: vilken härlig bild på Elis!! ja va kul att du fånga den.. :)
Johanna H
Alltid online
Alltid online

Inläggav ToToRo » ons mar 26, 2008 13:28

hihi håller med dig.. tiden bara springer iväg.. ja hade min tvåmånaderskris då jag insåg att allt ja gjorde skulle ha sätta sina spår på min pojk... :) Nu däremot älskar ja denna tid av den röresle o nyfikenhet som finns...
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Inläggav Johanna H » ons mar 26, 2008 18:14

Ja det känns verkligen! det kanske inte är samma känsla för alla...jag menar de flesta av er har ju precis börjat livet som mamma..ni kanske ska ha tre fyra barn till? jag har just gjort min sista!! min tid som bebismamma försvinner i takt med att Ida växer....förstår ni? det är en annan sorts känsla då..jag kommer aldrig mer få en nyfödd på magen..aldrig mer en massa saker..kanske därför det blir lite mycket Ida ibland? mycket foton..( en 1000 tal nu) mycket av allt... :oops: hoppas ni har överseende med det när jag lägger ut bilder..hihi... sen kan jag ju också sakna egentiden förstås..och tiden med Danne och två glas vin..mm va mysigt! :)
Johanna H
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kali » ons mar 26, 2008 19:44

jag tog närmare 100 foton bara imorse så Johanna, du borde ha många fler vid det här laget! :D :D

nej skämt åsido, på den här sidan finns väl inget som heter för mycket när det handlar om ens barn?! jag har lagt in alla mina bilder på ipoden så jag skall kunna visa upp honom i alla lägen :D

jag hoppas iofs att få fler barn men jag har svårt att föreställa mig det ändå... visste du när dina stora var små att du skulle ha ännu en i framtiden eller var det mer att möjligheten fanns?
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Barns hälsa & utveckling