Gravidfoto
3 inlägg • Sida 1 av 1
Re: Gravidfoto
Du kommer ju ha "bar" överkropp så det skulle vara kul om alla hade det på nån bild.
Sen kan man ju göra lite olika. Nån i finkläder, nån med "jätte-vardags-kläder" osv...
Sen kan man ju göra lite olika. Nån i finkläder, nån med "jätte-vardags-kläder" osv...
- sprallos
Har inte sett den här tråden förut, men vad kul det låter! Jag vill också "familjefota magen" om ett par månader. Gick till fotograf förra gången, men det är så sablarns dyrt och nu har jag en vän/arbetskamrat som är duktig på att fota så jag tänker höra med henne. Det är så himla gulligt med gravidmagefoton med storasyskon med tycker jag. Jag har iaf tänkt att det ska bli totalt annan stil än förra gången. Då var vi mörkt klädda och hade mörk bakgrund, och fotografen var riktigt klassiskt skolad, så det blev typiskt klassiska bilder. Fint, men nu vill jag ha motsatsen. =)
Jag tycker det låter som bra klädval du har tänkt! Jeans på Teddan blir nog kanon, och så kan du välja ut ett par olika tröjor till honom kanske, eller om du hittar en favorit. Enfärgat är bäst, jag skulle nog tagit en rätt tajt tröja (kortärmad) till honom. Och så kan ni testa att fota både med tröja och med bar överkropp. Ska pappan vara med också? Då kan det kanske vara snyggt om han har kläder som matchar Teodors, jeans och lite tajtare tröja. Vit bakgrund låter helt klart bäst! Och i vilket fall ingen fläckig/flammig, de ger jag inte mycket för.
När ska ni fota er?
Jag tycker det låter som bra klädval du har tänkt! Jeans på Teddan blir nog kanon, och så kan du välja ut ett par olika tröjor till honom kanske, eller om du hittar en favorit. Enfärgat är bäst, jag skulle nog tagit en rätt tajt tröja (kortärmad) till honom. Och så kan ni testa att fota både med tröja och med bar överkropp. Ska pappan vara med också? Då kan det kanske vara snyggt om han har kläder som matchar Teodors, jeans och lite tajtare tröja. Vit bakgrund låter helt klart bäst! Och i vilket fall ingen fläckig/flammig, de ger jag inte mycket för.
När ska ni fota er?
-

moia - Alltid online

Låter kanon! =) Hoppas det blir fina kort, men det blir det helt säkert. Fotar man hos fotograf så är man nästan garanterad snygga bilder. Kul om ni får något snyggt foto som ni kan göra canvasförstoring av också! Jag gillar canvas, man slipper ramar och det blir lite mer stilrent. Du får väldigt gärna visa upp lite bilder när ni varit där, om du vill såklart. Kan behöva lite inspiration. =)
-

moia - Alltid online

3 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Foto & scrapbooking