Banner Forum Image

Grannbarnen... (låååångt)

Här träffas föräldrar som har barn mellan 1 och 5 år.

Re: Grannbarnen... (låååångt)

Inläggav LinaA » ons jun 24, 2009 19:14

Ja det är inte lätt det där! För några år sen hade jag ett par små tjejer som ringde på i tid och otid för att dom ville gå ut med mina hundar. Dom tröttnade dock efter ett tag när dom insåg att jag aldrig skulle släppa i väg dom med mina hundar. Men det ÄR jobbigt att vara så "uppvaktad".

Jag hade nog pratat vänligt men bestämt med deras föräldrar. Sagt som det var, att jag tycker mycket om deras barn och att dom mer än gärna får komma in och dricka saft och leka med mitt barn. MEN till en viss gräns! Man måste få vara lite ifred också!
Ella föddes 2008-08-15
Användarvisningsbild
LinaA
Kan inte slita sig från vimedbarn.se
Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Inläggav sprallos » ons jun 24, 2009 19:21

Hehe...jag sitter och småler igenkännande...när jag bodde i stan + i samma område som jag jobbade i så kom mina fritidsbarn JÄMT och ville hälsa på.
Se det som en komplimang, för det är just vad det är! Tänk vad mycket annat som man kan göra förutom att gå till sin granne när man är 8-11 år.
Försök ha tålamod eller så måste du ta ett snack med dom...var ärlig och rak, barn fixar sånt. Kom på en "smärtgräns" för vad du tycker är OK att dom kommer förbi.
1 gång/dag...varannan dag eller vad det nu är och säg det åt dom.

"Jag tycker att det är superkul att ni tycker om att komma hit och hälsa på mig och Teddan, men jag tycker inte att det är lika kul när ni kommer 17ggr på en dag. Vi gör såhär, känner ni för att hälsa på en dag så räcker det om ni kommer en gång. Det blir sånt spring och vi har annat att göra ibland, eller så vill vi bara vara ifred."

Det kommer säkert gå jättebra!
sprallos

Inläggav Kali » tor jun 25, 2009 08:29

åhhh vad gulliga dom låter! :D o inte så lite irriterande samtidigt :D

utan att ha den minsta aning så tror jag lite som sprallos. prata med dom. du kan säkert förklara att dom är så himla underbara att om dom kommer hela tiden så vill teddan bara vara med dom o inte äta o sova o göra sånt som det är viktigt att småbarn gör o att du skulle bli så glad om ni kunde göra så o så istället.... det kommer säkert kännas lite jobbigt men jag tror det kan gå jättebra. jag hoppas det iaf!
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Återgå till Snack om små barn