Grälar ni ofta?
62 inlägg • Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Vi grälar nästan aldrig.. Väldigt, väldigt sällan... Vi smågnabbas lite någon enstaka gång i månaden kanske, men stora gräl har vi max 2 gånger om året. Vi är rätt bra på att ta upp saker vi retar oss på direkt, istället för att gå och bära på irritation.
-

HelenaS - Alltid online

Nej min make kan inte grälla. Han kan inte bråka heller, inte ljuga. Det sysn på engång att han ljuger.. Kan inte minnas att vi bråkat eller grällat under alla dessa år sepeciellt mycket.. Kanske max 10 gånger och då om små saker ett enda stort bråk har vi haft men det var jag som bråkade med maken som då var min pojkvän han hann inte säga speciellt mycket förens jag försvann. Jag talade om att jag var gravid och han sa inget på 10 minuter då blev jag arg och började bråka med honom stack sedan iväg på en ridtur i 6 timmar.. Men sen dess har vi inte bråkat en enda gång.
-

kingala - Har vimedbarn.se som startsida

Näe,,,det gör vi aldrig. Vi kan däremot ha olika åsikter om vissa saker,,,,men vi blir aldrig osams. Och sen gör vi alltid så att vi pratar om allting,,och då behöver man inte bråka. Vi älskar ju varann,,,,,då ska man ínte behöva bråka,,,tycker jag.
-

Helen - Alltid online

Nja det är väl jag som grälar på honom det är sällan vi är osams och aldrig om nåt viktigt och det går fort över. Jag vill nog ärligt kalla det lite kulturkrock och han hatar lögner och det gör jag med så där vet vi verkligen var vi har varandra.
Senast redigerad av Xena66 tis jul 15, 2008 21:01, redigerad totalt 1 gång.
-

Xena66 - Alltid online

Helen skrev: Vi älskar ju varann,,,,,då ska man ínte behöva bråka,,,tycker jag.
Exempel på hur ett vardagligt bråk ser ut, exemplet är från i gårkväll då jag pratar med svärfar som säger att dom fastnat i en snöstorm, jag utbrister "Nej men gu va läskigt!" och sambon väser i bakgrunden "man säger inte nej men gu".
Och sen när vi lagt på säger han "Gud är en påhittad figur man säger inte så där"
Och jag säger "Men du säger ju HELVETE när du gör illa dej och tappar nåt det är väl i såfall samma sak helvetet kommer ju från bibelberättelsen?"
Varav han med höjd röst "DET ÄR INTE SAMMA SAK!!!"
Alltså kanske inte så mycket till bråk just det, men sådana här små skitsaker kan accelerera och bli riktigt stormiga. Så onödigt! och visst det är inte ens fel att två träter kanske, men jag kan bara inte låta bli att fräsa tillbaka när han börjar fräsa om sånt här onödigt.... har nog hamnat i en ond cirkel.
-

acko - Alltid online

acko skrev:Helen skrev: Vi älskar ju varann,,,,,då ska man ínte behöva bråka,,,tycker jag.
Exempel på hur ett vardagligt bråk ser ut, exemplet är från i gårkväll då jag pratar med svärfar som säger att dom fastnat i en snöstorm, jag utbrister "Nej men gu va läskigt!" och sambon väser i bakgrunden "man säger inte nej men gu".
Och sen när vi lagt på säger han "Gud är en påhittad figur man säger inte så där"
Och jag säger "Men du säger ju HELVETE när du gör illa dej och tappar nåt det är väl i såfall samma sak helvetet kommer ju från bibelberättelsen?"
Alltså kanske inte så mycket till bråk just det, men sådana här små skitsaker kan accelerera och bli riktigt stormiga. Så onödigt! och visst det är inte ens fel att två träter kanske, men jag kan bara inte låta bli att fräsa tillbaka när han börjar fräsa om sånt här onödigt.... har nog hamnat i en ond cirkel.
men gu vilket onödigt ämne o tjabba om
-

Kajsavarg - Alltid online

acko skrev:Helen skrev: Vi älskar ju varann,,,,,då ska man ínte behöva bråka,,,tycker jag.
Nämen snacka om att verkligen LETA efter saker att störa sig på, har han PMS eller vad är det för översittarfasoner?
Vi kan oxå bråka en del ibland, (kanske lite extra mycket nu iofs eftersom vissa av oss har lite hormonrubbningar) och då handlar det oftast om för många viljor och för lite tid.
-

fumlan - Alltid online

Nej, vi har aldrig bråkat, men tycker vi att något inte känns bra eller irriterar oss över något så säger vi det direkt. Tycker det är viktigt att vara ärlig. Vi diskuterar en hel del däremot tills vi kommer fram till vad som "är bäst", då behöver vi inte bråka.
- MissGanja
- Alltid online

jag och H tjaffsar rätt mycket. mest jag som surar, sällan vi riktigt grälar. det är oftast på nätterna när båda är trötta, eller när vi är stressade och har bråttom. Han låter/är ofta rätt sur och irriterad när han blir väckt, oftast mitt i nätterna, och då kan han börja fräsa irriterat åt mig. (exempelvis om alice vaknar eller nåt, å jag säger nåt). jag är dessutom grymt känslig på natten så jag tar åt mig stenhårt och kan nästan börja gråta. det är ingen bra kombination 
- Chivas
- Galen i vimedbarn.se

62 inlägg • Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5