Grälar ni ofta?
62 inlägg • Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Grälar ni ofta?
det är ingen slump att många går isär under första småbarnsåren... men jag tycker att sprallos o hennes man hade en eminent idé. de bestämde helt enkelt att inte fatta några beslut om förhållandet under det första året. eftersom allt är nytt o ingen kanske får sova o man har massor av nya saker att hantera men vet att man ville leva med varandra innan barnet kom så väntar man ett år innan man gör någonting alls med förhållandet. jag tycker det är helt grymt. härda ut lite, vänta o se.
för oss har drygt tio månader gått nu. o jag tycker att ju större jakob blir desto mindre tjafs blir det o desto roligare har vi. o mängden lycka det här året överstiger mängden bråk med biljoner....
för oss har drygt tio månader gått nu. o jag tycker att ju större jakob blir desto mindre tjafs blir det o desto roligare har vi. o mängden lycka det här året överstiger mängden bråk med biljoner....
-

Kali - Alltid online

Re: Grälar ni ofta?
Jag är så glad att jag fått se mina föräldrar, de har lärt mig mycket om hur parrelationer kan vara. När vi var som jobbigast jag och min bror och livet var som mest påfrestande så hade de nog flera år som var mer dåliga än bra. Men de höll ut och nu har de det så jäkla bra, och det är så skönt att se hur bra det kan bli om man bara håller ut under de svåra åren då det yttre påverkar så mycket.
Tyvärr har min sambos föräldrar aldrig levt ihop men har ett extremt bra föräldraförhållande till varandra, men detta gör ju att han kanske inte lika mycket tror på att hålla ihop genom år av tråkigheter för att vänta på det braiga
Sen tycker jag konflikter är en del utav att känna och vara levande, men konflikter behöver inte alltid vara bråk. Bara för att man tycker olika behöver man inte vara arga liksom.
Och en väldigt bra idé att inte ta några beslut första året. Eller för oss kanske det blir innan jag får arbete och vi kan börja planera framtiden mer säkert och vet när det blir dagis osv. När vi landat så att säga
Tyvärr har min sambos föräldrar aldrig levt ihop men har ett extremt bra föräldraförhållande till varandra, men detta gör ju att han kanske inte lika mycket tror på att hålla ihop genom år av tråkigheter för att vänta på det braiga
Sen tycker jag konflikter är en del utav att känna och vara levande, men konflikter behöver inte alltid vara bråk. Bara för att man tycker olika behöver man inte vara arga liksom.
Och en väldigt bra idé att inte ta några beslut första året. Eller för oss kanske det blir innan jag får arbete och vi kan börja planera framtiden mer säkert och vet när det blir dagis osv. När vi landat så att säga
- Liina
- Alltid online

62 inlägg • Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5